Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afRune Laustsen Redigeret for ca. et år siden
1
Sundere mad i idrætshaller Pilotprojekt 2011-13
2
Siden sidst Temadag i Holing med leverandører Opfølgende dialogmøde med haller Nedsættelse af projektgruppe Projektgruppemøder Projektbeskrivelse
3
Projektoplæg 1. Hensigtserklæring 2. Kostpolitik/ cafépolitik/ sundhedsprofil 3. Cafemiljøet 4. Madudvalget 5. Markedsføring 6. Fælles indkøbsaftaler 7. Brugerinddragelse 8. Vidensdeling
4
Ad. 1 Hensigtserklæring Motivation og commitment ift. de 8 punkter Krav til medfinansiering Fremtidssikring, vedvarende indsats Være med til at vise vejen frem
5
Ad. 2 Kostpolitik Nøglehuls- og fuldkornsmærkede fødevarer Fedtreducerede fødevarer Sukkerreducerede fødevarer Frisk frugt og grønt Fokus på koldt vand, vandposter Prisdifferentiering Produktplacering Tværgående tiltag og initiativer
6
Ad. 3 Cafémiljøet Cafémiljø frem for grillbarmiljø Indbydende miljø
7
Ad. 4 Madudvalget, det sunde alternativ Ingen friture Nøglehuls- og fuldkornsmærkning Max. gram fedtindhold i fødevarer Evt. koldt vand fra vandposter Produktplacering Slik og is i begrænsede mængder Menuudvalg/ sammensætning
8
Ad. 5 Markedsføring Kommunikationsstrategi Helhed og den enkelte hal
9
Ad. 6 Fælles indkøbsaftaler Der indgås fælles indkøbsaftaler så vidt det er muligt og giver mening Sikre billigere indkøb af sundere madvarer Give bedre mulighed for at leverandørerne kan skaffe flere nøglehuls- og fuldkornsprodukter hjem
10
Ad. 7 Brugerinddragelse Foreninger, bestyrelser, forældre deltager i projektstarten og undervejs i processen F.eks. foreningerne spiser sund mad til bestyrelsesmøder, spillermøder, forældremøder, stævner osv. Evt. konkurrence mellem foreningerne om at lave forslag til sunde menuer mv. Inddragelse ift. miljøet Evt. invitere til smagsprøver mm.
11
Ad. 8 Vidensdeling Pilothallerne deltager i netværk Udarbejdelse af hjemmeside/ kommunikationsplatform Erfaringsopsamling/ evaluering
12
Tidsplan 2011-13 Aug.-Sep. Udarbejdelse af projektbeskri- velse og forberedelse af studietur Sep.-okt. Politisk behandling KFU og FOU Okt.-nov. Ansøgninger fra haller/ udpegning af pilothaller Nov.-dec. Indgåelse af aftaler, projektstart Jan-dec Projektafprøvning Jan-juni Do. Jul-dec. Evaluering og erfaringsformidling
13
Økonomi, budget Udgifter Pulje haller 150.000 PR, hj.side mv 50.000 Studieture mv 15.000 Evaluering mv 35.000 I alt 250.000 Indtægter KFU 2011 50.000 FOU 2011 50.000 KFU 2012 75.000 FOU 2012 75.000 I alt 250.000
14
Pulje 150.000 kr. pilothaller kan søge Der kan fx ansøges om tilskud til Indkøb af ovn/ materiel/ køkkenredskaber, som understøtter fremstillingen af sundere mad Vandautomater Der gives ikke tilskud til Tiltag som er igangsat eller afviklet inden ansøgningen behandles Materiel som er indkøbt inden ansøgningen behandles Almindelige haltiltag Indkøb af madvarer
15
Ansøgningsfrist Tilskud fra udviklingspuljen tildeles efter ansøgning forventeligt 2 gange årligt hhv. 2011 og 2012. Ansøgningsfrist hhv. 1. dec. 2011 og 1. maj 2012. Ansøgningen sendes til: Kultur og Fritid, Rådhuset, Torvet, 7400 Herning
16
Videre tiltag Afventer FOU Udsender notat og ansøgningsskema Ansøgningsfrist pilothal 1. nov. Medio. nov. Udpegning af pilothaller mhp. projektstart ult. nov. primo dec. 2011
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.