Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Katrine Schumann, communicate2innovate. Mission-statement: Superhelteakademiet Karakteristik af Den pædagogiske Konsulent 2010 Levendegørels e af Teori.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Katrine Schumann, communicate2innovate. Mission-statement: Superhelteakademiet Karakteristik af Den pædagogiske Konsulent 2010 Levendegørels e af Teori."— Præsentationens transcript:

1 Katrine Schumann, communicate2innovate

2 Mission-statement: Superhelteakademiet Karakteristik af Den pædagogiske Konsulent 2010 Levendegørels e af Teori U

3 Katrine Schumann, communicate2innovate Downloading Mønstre fra fortiden Seen Se med friske øjne Sansning Sanse ud fra mulighederne Presencing Forbindelse til eget udspring Krystallisere Udkrystallisere vision og intention Otto Scharmer, 2008 Give slipTage imod Prototyping Kollektiv prototyping af mikroverdener Performing Opnå resultater i praksis Teori U – 7 elementer

4 Katrine Schumann, communicate2innovate Kommunikation i U’et Downloading Høflig samtale Seen Debat og diskussion Sansning Dialog og empatisk lytning Presencing Skabende nærvær Krystallisere Otto Scharmer, 2008 Give slipTage imod Prototype Performing

5 Katrine Schumann, communicate2innovate Ét U - 3 dage – 3 processer Downloading Nulstille Omdirigere Skabende nærvær Presencing Krystallisere Otto Scharmer, 2008 Give slipTage imod Performe Performing Onsdagens program Torsdagens program Debat Dialog Høflig samtale Fredagens program

6 Katrine Schumann, communicate2innovate Adgang og forhindringer Otto Scharmer, 2007 Voice of Judgement Voice of Cynicism Voice of Fear Open Mind Open Heart Open Will

7 Katrine Schumann, communicate2innovate Teori U – Otto Scharmer At lære fra den frembrydende fremtid Læringsteori - innovationsteori Bygger på refleksion (insp. Schön) Bygger på handling (insp. Kolb) Bygger på ledelsesteori (insp. Schein, Senge) Bygger på kompleksitetsteori - emergens Rummer en teori om autencitet som lederskab Tydeliggør menneskets potentiale som kollektiv kraft

8 Katrine Schumann, communicate2innovate Teori U niveau 1: Downloading Tale ud fra dét, jeg forestiller mig, de gerne vil høre Hvem er jeg, og hvad kendetegner mit arbejde som pædagogisk konsulent? Præsentationsrunde i gruppen Brug høflig og konverserende kommunikation Undgå at være konfronterende eller dybt indlevende

9 Katrine Schumann, communicate2innovate Teori U niveau 2: debat Tale ud fra det, jeg tænker og mener Fragmenter af et signalement af den pædagogiske konsulent 2010 Hvilke opgaver skal løses og hvorfor? Hvilke faglige kompetencer fordres der? Hvilke personlige kompetenser kræver det? Skab et debat-rum, om jeres synspunkter, ved at I tager udgangspunkt i indlæggene. Forsøg at se på egne, hinandens og oplægsholdernes synspunkter ”med friske øjne” Brug fornuften og argumentér med fornuft frem for følelser Forhold jer kritisk-analyserende til det, der kommer frem Tal ærligt, lige ud af posen og uden at prøve at skyde andre ned Skriv gerne noter på dugen!!!

10 Katrine Schumann, communicate2innovate Teori U niveau 3: dialog tale ud fra at se mig selv og mine åbne sanser som del af den store helheden Fragmenterne samles og udforskes indefra Hvad er egentlig vigtigt for mig og for os? Hvem er jeg egentlig som pædagogisk konsulent? Hvad kendetegner egentlig mit arbejde? Hvad ønsker vi egentlig at være som pædagogiske konsulenter? Trio arbejde: 3*10 minutters samtale, hvor I efter tur har eget konsulentvirke i fokus. Den med fødselsdag først på året starter, den m. næst fødselsdag spørger ind og tredjemanden skriver og tegner noter og indtryk på dugen. Lyt med indlevelse til den andens perspektiver og spørg ind til den andens ideer. Tænk over, hvordan I kan fremelske den andens perspektiver og svar på spørgsmålene udfra en personlig vinkel. Prøv at forstå, og forstå ”bagom” – ikke at blive enige Aktiv lytning og anerkendende kommunikation omkring udfordringer og løsninger Herefter delerunde med hele bordet – led både efter ligheder og forskelligheder!

11 Katrine Schumann, communicate2innovate Teori U niveau 5: krystallisering at give det frembrydende en stemme og et sprog Mit slogan eller mantra som pædagogisk konsulent m. overbygning fra Superhelteakademiet er: Det har jeg valgt fordi, Jeg får særligt brug for det når,

12 Katrine Schumann, communicate2innovate Teori U niveau 6: prototyping Skabe en samlet mikro-verden af den nye virkelighed Noter til studieleders bud på syntese

13 Katrine Schumann, communicate2innovate Teori U niveau 7: Performing Just do it! Hvordan udnytter jeg min nye indsigt i mine mål til at skabe det arbejdsliv som pædagogisk konsulent jeg allerhelst vil have? Hvad er min udfordring? Hvad er min intention?

14 Katrine Schumann, communicate2innovate Katrine Schumann Direktør i konsulentfirmaet communicate2innovate Facilitering af innovation – innovativ facilitering Fokus på innovation gennem kommunikation, ledelse og organisation Kreativ akademiker – akademisk kreativ Master LAICS (leadership and innovation in complex systems, CBS/PDU) Cand. phil. Kommunikation, AaU Forskeruddannet i organisatorisk læring, AaU Tidligere lektor v. UCN (University College Nordjylland) på pædagoguddannelsen og Diplomuddannelsen i Ledelse Besøg mig på Facebook eller min blog på http://communicate2innovate.blogspot.com/ http://communicate2innovate.blogspot.com/ Eller ring på +45 40563245; e-mail: katrine@communicate2innovate.dk


Download ppt "Katrine Schumann, communicate2innovate. Mission-statement: Superhelteakademiet Karakteristik af Den pædagogiske Konsulent 2010 Levendegørels e af Teori."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google