Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afLone Jeppesen Redigeret for ca. et år siden
1
Regionmøde 20. februar 2015
2
Nyt fra administrationen Set ud fra Lejerbos visioner 2015-2018
3
Visioner 2015-2018
6
Attraktive og bæredygtige boliger Status fra BYG HOVEDBESTYRELSENS VISIONER 2015-2018
7
Udsnit af hovedbestyrelsens visioner for 2015 - 2018 Boligerne er attraktive Vi er førende med udviklingen af bæredygtigt byggeri og nye boligformer Vi bygger attraktive boliger med gode beliggenheder og tilpasser den eksisterende boligmasse til morgendagens krav Det boligsociale arbejde er integreret i driften af afdelingerne og inddrager aktivt lokale aktører Vores udlejningsarbejde er proaktivt
8
Og hvad har vi så nået på nuværende tidspunkt Konceptet er klar Miniguide om et bæredygtigt Lejerbo Visionsdokument og DGNB guideline
9
Og hvad har vi så nået på nuværende tidspunkt
10
Bæredygtigt byggeri (DGNB standard) Nybyg Pilotfasen for boliger, Fasanvangen i Ishøj (sølv) Abildgården i Holbæk udbudsprojekt (bronze) Carlsberg Fyrværkeriparken Renovering Screeningsydelse ifbm. renoveringer, Løvenholmsvej i Randers
11
DGNB certificering i Ishøj
12
Abildgården - Holbæk Bæredygtige Boliger DGNB Certificering på dispositions- og udbudsprojekt Bronze
13
Bæredygtigt byområde …hvis vi vil bygge skal boligerne også være bæredygtige…
14
Fremtidens Bæredygtige Almene Bolig
16
Attraktive boliger er boliger, der passer til målgruppen og stedet
17
Fremtidens almene storbybolig
19
Energi – 0 boligen
20
Ungdomsboliger
22
Startbo
26
Visioner 2015-2018
27
Proaktivitet i udlejningen… I dag har vi 162 tomme boliger på landsplan Vi genudlejer ca. 6.900 boliger årligt ud af de ca. 41.000 boliger vi administrerer Større udfordring end tidligere – derfor behov for proaktivitet
28
Proaktiv udlejning – hvordan???
29
Proaktiv udlejning – andre eksempler??? Kan vi hente inspiration fra ejendomsmæglerne? Synlighed og annoncering Boligportaler, Messer, luftballon, uddeling af merchandise osv. Reklamer i radio, biografer og aviser Åbent hus arrangementer Fysiske tilpasninger af boliger Lejlighedssammenlægninger, opdatering af inventar i boligen, tilgængelighed
30
Visioner 2015-2018
31
Ord og handling bag god service i Lejerbo Servicepolitik Personalekonference 2014 Formelle servicemål Decentraliseret serviceindsats
32
Servicepolitikken Høj tilgængelighed Svartider Øget tilgængelighed Ejerskab Opfølgning Undlad stillen rundt Realistiske forventninger Mød mennesket Skabe relationer Imødekommenhed Sprog i øjenhøjde Nærvær Respekt Det lille ”ekstra”
33
Formand og forretningsfører byder velkommen til ny lejer Husk nu ikke at trykke hende for hårdt i hånden Hvor pokker har jeg set hende før? Han er nu en flot fyr
34
Formelle servicemål Ny telefontid Mandag – torsdag 8.30 -14.00 Fredag 9.00 – 12.00 Svartider Mails og breve besvares inden 48 timer (på hverdage) Svartid – sociale medier (facebook, Twitter mv.) Vi svarer på alle henvendelser inden 24 timer (på hverdage)
35
Decentral serviceindsats Regioner med fingeren på pulsen…..
36
Decentral serviceindsats Regioner med fingeren på pulsen…..
37
Decentral serviceindsats Regioner med fingeren på pulsen…..
38
Visioner 2015-2018
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.