Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Regionmøde 20. februar 2015. Nyt fra administrationen Set ud fra Lejerbos visioner 2015-2018.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Regionmøde 20. februar 2015. Nyt fra administrationen Set ud fra Lejerbos visioner 2015-2018."— Præsentationens transcript:

1 Regionmøde 20. februar 2015

2 Nyt fra administrationen Set ud fra Lejerbos visioner 2015-2018

3 Visioner 2015-2018

4

5

6 Attraktive og bæredygtige boliger Status fra BYG HOVEDBESTYRELSENS VISIONER 2015-2018

7 Udsnit af hovedbestyrelsens visioner for 2015 - 2018 Boligerne er attraktive Vi er førende med udviklingen af bæredygtigt byggeri og nye boligformer Vi bygger attraktive boliger med gode beliggenheder og tilpasser den eksisterende boligmasse til morgendagens krav Det boligsociale arbejde er integreret i driften af afdelingerne og inddrager aktivt lokale aktører Vores udlejningsarbejde er proaktivt

8 Og hvad har vi så nået på nuværende tidspunkt Konceptet er klar Miniguide om et bæredygtigt Lejerbo Visionsdokument og DGNB guideline

9 Og hvad har vi så nået på nuværende tidspunkt

10 Bæredygtigt byggeri (DGNB standard) Nybyg Pilotfasen for boliger, Fasanvangen i Ishøj (sølv) Abildgården i Holbæk udbudsprojekt (bronze) Carlsberg Fyrværkeriparken Renovering Screeningsydelse ifbm. renoveringer, Løvenholmsvej i Randers

11 DGNB certificering i Ishøj

12 Abildgården - Holbæk Bæredygtige Boliger DGNB Certificering på dispositions- og udbudsprojekt Bronze

13 Bæredygtigt byområde …hvis vi vil bygge skal boligerne også være bæredygtige…

14 Fremtidens Bæredygtige Almene Bolig

15

16 Attraktive boliger er boliger, der passer til målgruppen og stedet

17 Fremtidens almene storbybolig

18

19 Energi – 0 boligen

20 Ungdomsboliger

21

22 Startbo

23

24

25

26 Visioner 2015-2018

27 Proaktivitet i udlejningen… I dag har vi 162 tomme boliger på landsplan Vi genudlejer ca. 6.900 boliger årligt ud af de ca. 41.000 boliger vi administrerer Større udfordring end tidligere – derfor behov for proaktivitet

28 Proaktiv udlejning – hvordan???

29 Proaktiv udlejning – andre eksempler??? Kan vi hente inspiration fra ejendomsmæglerne? Synlighed og annoncering Boligportaler, Messer, luftballon, uddeling af merchandise osv. Reklamer i radio, biografer og aviser Åbent hus arrangementer Fysiske tilpasninger af boliger Lejlighedssammenlægninger, opdatering af inventar i boligen, tilgængelighed

30 Visioner 2015-2018

31 Ord og handling bag god service i Lejerbo Servicepolitik Personalekonference 2014 Formelle servicemål Decentraliseret serviceindsats

32 Servicepolitikken Høj tilgængelighed Svartider Øget tilgængelighed Ejerskab Opfølgning Undlad stillen rundt Realistiske forventninger Mød mennesket Skabe relationer Imødekommenhed Sprog i øjenhøjde Nærvær Respekt Det lille ”ekstra”

33 Formand og forretningsfører byder velkommen til ny lejer Husk nu ikke at trykke hende for hårdt i hånden Hvor pokker har jeg set hende før? Han er nu en flot fyr

34 Formelle servicemål Ny telefontid Mandag – torsdag 8.30 -14.00 Fredag 9.00 – 12.00 Svartider Mails og breve besvares inden 48 timer (på hverdage) Svartid – sociale medier (facebook, Twitter mv.) Vi svarer på alle henvendelser inden 24 timer (på hverdage)

35 Decentral serviceindsats Regioner med fingeren på pulsen…..

36 Decentral serviceindsats Regioner med fingeren på pulsen…..

37 Decentral serviceindsats Regioner med fingeren på pulsen…..

38 Visioner 2015-2018


Download ppt "Regionmøde 20. februar 2015. Nyt fra administrationen Set ud fra Lejerbos visioner 2015-2018."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google