Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Reklamemidler og -medier

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Reklamemidler og -medier"— Præsentationens transcript:

1 Reklamemidler og -medier

2 Reklamemidler og –mediers egnethed
Direkte vs. indirekte medier/reklamer Ex. Direct mail Ex. Annonce & reklame Primære medier/reklamer Medie: Rammer målgruppen bredt på bekostning af hvor præcist Reklame: Færdigt og komplet reklamebudskab

3 Reklamemidler og –mediers egnethed
Sekundære medier/reklamer Medie: Rammer et begrænset udsnit af målgruppen Reklame: indeholder et udsnit af kampagnens budskab Selektive medier/reklamer Medie: mere målrettende Reklame: budskab forstås kun af personer med kendskab til emnet

4 Trykte medier Dagblade Distriktsblade Ugeblade og magasiner
Fagblade og tidsskrifter

5 TV & Radio Tv-reklamer (TRP) Sponsering af programmer Produktplacering
Tekst-tv Radioreklame

6 Internettet & sociale medier
Viral markedsføring Sociale medier en masse Mobile marketing Bannerreklamer Online konkurrencer

7 De resterende Biograf Merchandise Give-aways Self-liquidators
Butiksreklame Messer

8 Generelt om medie Skal vælges ud fra målgruppens vaner
Giver os muligheder (og begrænsninger) for hvad vi kan i markedskommunikationen Integreret markedskommunikation – anvendelse af flere forskellige medier i kampagnearbejdet

9 Informationer til annoncører
En god kilde til informationer om forskellige medier


Download ppt "Reklamemidler og -medier"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google