Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook."— Præsentationens transcript:

1 Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook

2 Intro Torben Lollike •Kommunikationskonsulent i Danmarks Idræts-Forbund •Hjemmeside og sociale medier •Fortid i badminton •Ikke særlig teknisk..

3 Aftenens program 18.30 Sociale medier – en rundtur 19.00 En forenings kommunikationsbehov 19.30 Facebook – en hurtig introduktion 20.00 Pause 20.15 Facebook workshop – sådan gør I 21.30 Slut

4 Sociale medier

5 Landskabet af sociale medier

6 Sociale medier - de mest brugte  Facebook  Twitter Twitter  LinkedIn LinkedIn  YouTube YouTube  Flickr Flickr  Slideshare Slideshare  Google+ (Picasa) Google+

7 Foreningens interessenter (målgrupper)  Medlemmer  Medlemmernes familie  Potentielle medlemmer  Medier (lokale avis, radio eller tv)  Sponsorer  Potentielle sponsorer  Naboer  Kommunen (politikere og administration)

8 Informationsbehov  Aktiviteter  Fakta  Kontaktdata  Vision

9 Foreningens ‘web-behov’:  Vise fakta-oplysninger  Træneres kontaktdata  Træningstider  Bestyrelsesmedlemmer  Informere om aktiviteter  Kampe/konkurrencer  Praktiske informationer (kørsel, ændringer m.m.)  Styrke det sociale liv  Billeder  Kampreferater

10 Min påstand er …at en forenings behov for at kommunikere på en hjemmeside fint klares med en fan-side på Facebook

11 Kommunikation har alle dage været afhængig af teknik  Trykmaskiner: Klubblade – foldere  Kopimaskiner: Flere klubblade  Internet: Hjemmesider  Sociale medier: Fansider på Facebook

12 Facebook – socialt medie  2.847.920 brugere i Danmark  Hvilke foreninger har en hjemmeside  Hvilke foreninger er på Facebook?  Hvem er på personligt på Facebook?  Hvem er på Facebook nu?

13 Derfor er Facebook en overvejelse værd for en forening:  Foreninger tjener (også) et socialt formål  I en god forening kommunikeres der også udenfor hallen – hvorfor ikke på internettet?

14 Overvejelser  Det er er på Facebook jeres interessenter (medlemmer) er  Adgang til mere perifere fans  Mange kender Facebook, og hjemmesiden er dermed ikke afhængig af en webmasters indsigt i et cms- system  Sænk barrieren for at bidrage til klubbens kommunikation  Facebook er gratis – som at det ikke koster penge!

15 Eksempel: Gentofte Volley  Lukket deres hjemmeside www.gentoftevolley.dkwww.gentoftevolley.dk fører til deres fanside  Samlet al kommunikation på Facebook  Givet alle trænere mulighed for at skrive på vegne af Gentofte Volley

16

17

18

19

20

21

22 Resultater  Langt flere besøgende på Facebook-siden end på hjemmesiden 4 x så mange besøgende på en uge som hjemmesiden havde i den bedste måned!  733 fans  Det er tovejskommunikation, der involverer deres fans  Skabt en kommunikationskanal i øjenhøjde med brugerne  Plads til alle hold – ikke kun eliteholdene

23 Typiske spørgsmål 1: Kan jeg bruge siden uden en profil på Facebook? Svar 1: Ikke noget problem, Facebook sider er tilgængelige for alle.

24 Typiske spørgsmål 2: Vil modstanderne ikke skrive upassende ting på vores væg? Svar 2: Næppe, alle skriver under deres fulde navn.

25 Typiske spørgsmål 3: Kan man så finde os på Google? Svar 3: Ja, Google tager højde for Sociale Medier.

26 Andre eksempler:  Benløse Floorball Benløse Floorball  Hedehusene IF Hedehusene IF  Gentofte Vangede IF Gentofte Vangede IF  Apollo Danmark Apollo Danmark  Danmarks Naturfredningsforening Danmarks Naturfredningsforening  Carlsberg Sport Carlsberg Sport  WE not me WE not me  SAS

27 PAUSE

28 Prøve på Facebook:  Oprette en fanside  Kigge på administratorer  Oprette begivenhed  Oploade billeder  Oprette en nyt coverbillede  Linke til en nyhed  Linke til en video

29 Etik  Hvordan håndterer man kritik?  Hvordan er det nu med billeder af børn?

30 Se så at komme i gang!  Internettet er fyldt med guides  Tilpas siden i takt med at du bliver fortrolig med platformen

31 Spørgsmål?

32 Skriv gerne til mig Torben Lollike tolo@dif.dk http://www.facebook.com/torben.lollike


Download ppt "Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google