Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Handleplaner 2010-2012 Repræsentantskabsmøde den 8. juni 2012.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Handleplaner 2010-2012 Repræsentantskabsmøde den 8. juni 2012."— Præsentationens transcript:

1 Handleplaner 2010-2012 Repræsentantskabsmøde den 8. juni 2012

2 Handleplaner 2011-12 - Status • 54 aktiviteter i alt heraf 9 nye • 43 udvikling afsluttet – 15 videreføres • 7 er i gang og afsluttes i 2012 • 4 er omlagt 1 nedlagt

3 Handleplaner afsluttet men videreføres • Internet, ekstranet, intranet • Målrette kompetenceudvikling • Styrket markedsføring af boliger • Billigere indkøb • Energirigtigt byggeri

4 Handleplan afslutte • Lang række standarder for møder • Markedsføringsprodukter • Beboerbudget og regnskab • Koncept regionale virksomhedsnævn

5 Domea 2015 • Øge produktiviteten med 20% > prisen 20% ned • Vokse med 20% > beholde alle medarbejdere

6 Lokal er udgangs punkt Visionen Domea 2015 Back to basic Digitalise ring -Selvbetjening -Automatisering Super effektivt back office Forenkling, forenkling, forenkling 1.Hvilke produkter + differentiering? 2.Hvordan vi udfører?

7 Videre udvikling af værdi: Vi er nærværende Styrke samspillet mellem lokale ejendomskontorer og administrationen Synergi og momsbesparelse Lokal er udgangs punkt

8 •Basispakke – kun det nødvendige og uden den del der lægges på ejendomskontoret •Tilkøbe efter behov •Reelt frit valg af administrationsydelser •Helt afgørende at vi får 100% afstemning af forventning og behov •Bestyrelserne ved hvad der er bedst Back to basic

9 • Mange flere muligheder for selvbetjening – service 24 timer 7 dage om ugen • Fx opskrivning, diverse tilladelser, digitalt bestyrelsesarbejde osv. • Mest mulig automatisering af administrationen • Fx indberetning af regnskaber, automatisk periodisering, elektroniske fakturaer, digitalt flyttesyn Digitalise ring -Selvbetjening -Automatisering

10 • Hvordan effektiviserer vi produktion af regnskaber, budgetter og forbrugsregnskaber • Hvordan gør vi registrering og betaling af fakturaer sikrere og nemmere • Har vi (kun) de nødvendige ekspertfunk- tioner, og hvordan får vi vores store viden delt bedst muligt med alle medarbejdere og bestyrelser Super effektivt back office

11 • Mulighederne er identificeret • Hvordan udnyttes mulighederne • Mange bestyrelsesmedlemmer, medarbejder på ejendomme og i administration involveres • Bestyrelsen træffe beslutning i slutningen af året • Vi offentliggør hovedindholdet af Det ny Domea primo 2013 • Vi tager rundt og drøfter Det ny Domea på regionsmøder i hele landet • Herefter forestår et kæmpe arbejde over et – to år med at realisere Det ny Domea • Men vi regner allerede med at gevinsterne begynder at komme fra 1. halvår 2013

12 •Tænke os godt om •Vi skal involvere vores kunder/bestyrelser •Stor omhu ved udformning af alle vores processer og struktur •Stor indsats for at uddanne alle medarbejdere •Tilbud om kurser, hvis bestyrelser selv vil påtage sig opgaver

13 •Vi skal bygge en fælles kultur •Mere lokalt, •Reel valgfrihed, •Bestyrelserne/kunderne bestemmer •Konkurrencedygtig på pris og kvalitet


Download ppt "Handleplaner 2010-2012 Repræsentantskabsmøde den 8. juni 2012."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google