Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Fyns fremtid – hvad skal Fyn leve af? Smagen af Fyn Destination Fyn Udvikling Fyn Forretningschef for Turisme & Event Rasmus Hessum Hansen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Fyns fremtid – hvad skal Fyn leve af? Smagen af Fyn Destination Fyn Udvikling Fyn Forretningschef for Turisme & Event Rasmus Hessum Hansen."— Præsentationens transcript:

1 Fyns fremtid – hvad skal Fyn leve af? Smagen af Fyn Destination Fyn Udvikling Fyn Forretningschef for Turisme & Event Rasmus Hessum Hansen

2 En rejse værd En omvej værd, når man kører forbi på A7 En omvej værd, når man kører forbi på A7 Et besøg værd, når man alligevel er i Hamburg Et besøg værd, når man alligevel er i Hamburg Hamburg Celle St. Pauli

3

4  Smagen af Fyn: et fødevarenetværk af producenter, spisesteder, messearrangører m.v.  Fynske Fødevarer: 9 strategiske satsningsområder for vækst i fremstilling og afsætning af fynske kvalitetsfødevarer (2009/2010).  Smagen af Fyn til Flere (afsætningsfremme for fødevarenetværk): Smagen af Fyn-mærkning, fynske høstfester, specialbutikker og gårdbutikker, hjemmeside, folder, foto og videoklip af alle producenter, messedeltagelse (2011-13).  Fynsk Øl: innovationsnetværksprojekt for alle 13 fynske specialølbryggerier.  Syddanske Grøn Vækst projekt (2013 =>): netværkskoordinator til Smagen af Fyn, produktinnovationsworkshops, fynsk malteri, fynsk frugt- og grøntkøkken, kulinarisk velkomstcenter. -> dertil kommer en lang række stærke fødevareevents på Fyn. Smagen af Fyn

5 Destination Fyn 9 af 10 kommuner er med Den fælles fynske turismemarkedsføring Alle 10 kommuner er med Udvikling Fyn A/S Destination Fyn

6 Samlet budget 18,8 mio. til udvikling  Eventyret Fyn: Fyns nye oplevelsesbrand udviklet i fællesskab med erhvervet til fælles fynsk markedsføring.  Oplevelsesmaskinen: Udvikling af nye turismeoplevelser f.eks. Fynske Høstfester, Kongens Fadebur, Øhavs oplevelseskatalog m.m.  Ambassadørkorpset: Værtskabskursus for det fynske oplevelseserhverv.  DMO (Destination Management Organisation): Koordineringsorgan for den fremtidige fynske turismeindsats.  Fælles fynsk markedsføring: drift af Visitfyn.com, udvikling, koordinering og implementering af kampagner Destination Fyn

7

8

9 Hvad har Udvikling Fyn fokus på?  Styrker samarbejdet med erhvervet  Markedsføring af Fyn (DK + TYS, NOR & SVE)  Boblermarked er Kina og Assien  Fortsat udvikling af produktet og markedsføringsinitiativer i Destination Fyn- projektet.

10 Symbiose mellem Smagen af Fyn og Destination Fyn Smagen af Fyn Destination Fyn Oplevelser i mad Mad i oplevelser

11 Det Fynske Madeventyr  Fyn skal være den mest kendte region i Danmark på fødevare/oplevelsesområdet.  Vækst i omsætning og beskæftigelse på fødevare- /oplevelsesområdet.  Fyns image som bæredygtigt og attraktivt bosætningsområde  Potentialet i fælles fynske udnyttes bl.a. til Branding og historiefortælling. Nye ”lysende stjerner” på basis af kombination bestående tilbud. Fælles serviceforanstaltninger og koordinering, som understøtter uden at centralisere.  Smagen af Fyn er en dimension i Eventyret Fyn. Kombination af madtemaet med andre oplevelsestemaer.

12 Den rigtige retning…  243 fynske partnere i Destination Fyn og den fælles markedsføring  Privat medfinansiering på 2,2 mio. (12-dobling fra tidligere år)  Øget interesse fra nationale og internationale samarbejdspartnere

13  Strategisk fokus  Vedholdenhed og opbakning  Investeringer


Download ppt "Fyns fremtid – hvad skal Fyn leve af? Smagen af Fyn Destination Fyn Udvikling Fyn Forretningschef for Turisme & Event Rasmus Hessum Hansen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google