Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Laboratoriet for Turisme og Oplevelser!

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Laboratoriet for Turisme og Oplevelser!"— Præsentationens transcript:

1 Laboratoriet for Turisme og Oplevelser!
Af Marianne Ørskov Larsen, Leder af laboratoriet for Turisme og Oplevelser, projektleder i Syddansk Turisme

2 Målsætning! Arbejde målrettet på at nå Syddansk Turisme strategimål
om at sikre at Region Syddanmark sin position, som det foretrukne rejsemål for børnefamilier, der søger legende og lærende oplevelser. Jo stærkere tilbudte produkter og virksomheder - jo stærkere position i forhold til regionale konkurrenter!

3 Visionen for laboratoriet for Turisme og Oplevelser!
Alle aktiviteter skal være vækstfremmende og sikre reel erhvervsfremme Komme Kids og Tweens, børn 3-12 år, til gode. Der laves direkte produktudvikling i virksomhederne, viden der kan anvendes direkte i virksomhedernes arbejde, sikres pr- og presseomtale direkte om virksomhederne og udvikles marketingredskaber direkte målrettet mod børn.

4 Officielle mål – der skal sikres undervejs!
5-6 videnskabelige artikler inden for laboratoriet - udviklingsprojekter, f.eks. i Egeskov projektet, en artikel af Sten Rentzhog - resultater af specialanalyser lavet i et projekt - et specifikt forskningsområde, der hyres en forsker til Mål Sammen med de øvrige laboratorier at sikre forankring af den opnåede viden i form af 2 udgivelser!

5 Officielle mål – der skal sikres undervejs!
Deltage aktivt i at arrangere spændende og givtige partnerseminarer og konferencer fokus på ny/brugbar viden, resultatformidling og networking mellem deltagerne!

6 Officielle mål – der skal sikres undervejs!
sikre presse og pr omtale, primært af projektet og partnere! udvikling af et bredt funderet marketingredskab!

7 Officielle mål – der skal sikres undervejs!
Sikre laboratoriets andel af antal samarbejder, kontakter og antal udviklede produkter: 10 – 12 større mindre og større produktudviklingsforløb 10 konkrete produkter et vist antal interne forløb i virksomheder uden samarbejdspartnere finde relevante kontakter, konsulenter, rådgivere og offentliggøre dem

8 Officielle mål – der skal sikres undervejs!
Sikre flest mulige spændende udviklingsprojekter med virksomhederne og grupper af virksomheder, der sikrer: samarbejde mellem flere, og gerne ikke forventelige partnere, og inddragelse af vidensinstitutioner i udviklingsforløbene!

9 Whats in it for me! Deltagelse på flere niveauer:
faktuel viden via website, nyhedsbreve, seminarer og konferencer! Best cases. Se hvad andre gør og bliv inspireret til at udvikle inden for leg og læring i egen virksomhed! networking, få udvidet netværket og lære andre nye virksomheder at kende! mulighed for at få del af pr-indsatsen: egen virksomheds historier fortalt – på og så vidt muligt i pressen!

10 Whats in it for me! Deltagelse på flere niveauer:
Få eget udviklingsforløb i egen virksomhed eller deltag som partner. Anvend idèbeskrivelse på under om Kids n` Tweens eller kontakt Marianne eller Anja!

11 Hvad bringer fremtiden – gode historier skal bringes i hus på Egeskov!

12 Hvad bringer fremtiden – nuværende dialog partnere og måske fremtidige udviklingsprojekter!
Study Mobil Science Zoo

13 Hvad bringer fremtiden – nuværende dialog partnere og måske fremtidige udviklingsprojekter!
Trapholt - Børn som del- målgruppe - Udendørs legeplads

14 Hvad bringer fremtiden – nuværende dialog partnere og måske fremtidige udviklingsprojekter!
Campingrådet og Feriehusbranchen!

15 Hvad bringer fremtiden – nuværende dialog partnere og måske fremtidige udviklingsprojekter!
Sydvestjysk Udviklingsforum

16 Hvad bringer fremtiden – nuværende dialog partnere og måske fremtidige udviklingsprojekter!
Dyr på Fyn

17 Hvad bringer fremtiden – nuværende dialog partnere og måske fremtidige udviklingsprojekter!
Trekantområdet Danmark: Kulturarv i trekantsområdet. Fredericia, Jelling, Koldinghus og Billund.

18 Hvad bringer fremtiden – nuværende dialog partnere og måske fremtidige udviklingsprojekter!
Børns krav til gode børne- hoteller/ udnytte kapacitet bedre!

19 Hvad bringer fremtiden – nuværende dialog partnere og måske fremtidige udviklingsprojekter!
Læringskit til formidlere eller udendørs legeplads!

20 Hvad bringer fremtiden – nuværende dialog partnere og måske fremtidige udviklingsprojekter!

21 Formelle krav til udviklingsforløb
Projektet kan matche jeres udviklingsidé med 50 % af udviklingsomkostningerne, når I selv finansierer 50 % at omkostningerne. Min. 20 % af det samlede udviklingsprojekt skal være kontant finansieret af jer! - Drift og eksekverende marketingkampagner – ikke muligt!

22 Krav til udviklingsforløbene!
Sikre at udviklingsprojekterne opfylder jeres krav/dogmer: skal have kommercielt potentiale og være vækstfremmede (f.eks. flere besøgende, flere ansatte m.m.) skal være additionelt (være noget virksomheden ikke selv ville kunne lave) skal være nyskabende eller have nyhedsværdi skal gøre brug af nye viden skal gøre brug af ny teknologi skal testes af eller udvikles eller godkendes af børn være bæredygtige, etisk, socialt og miljømæssigt

23 PR- og presse – hvordan og hvornår!
- Hvordan vil projektet kunne supplere din egen presseindsats: formålsmæssigt (strategisk) ? budskabsmæssigt ? tidsmæssigt ? - Hvem kunne du forstille din virksomhed præsenteret sammen med af andre Kids & Tweens virksomheder:

24 Tak for opmærksomheden!


Download ppt "Laboratoriet for Turisme og Oplevelser!"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google