Download præsentationen
Offentliggjort afMogens Bonde Redigeret for ca. et år siden
1
CARLSBERG A/S ET SELSKAB UNDER CARLSBERGFONDET
2
Virksomhedens Opbygning
OVERSIGT Produkter Målgruppe Næringsindhold Virksomhedens Opbygning Historik Økonomi Produktområde Muligheder og trusler Tilbage
3
HVAD ER DET VI SÆLGER? Øl i alle afskygninger: Pilsner Special Dark
Hvede Special-bryggede årgangs-øl Andre øl-specialiteter Tilbage
4
MÅLGRUPPE Målgrupperne er alle ølnydere, da vi sælger øl til enhver smag. Lige fra lette pilsnere og hvede-øl til stouts og årgangs-øl. Målgruppen i Danmark derfor anslås til at være fra 18 år og opefter. Vores hovedgruppe vil være de yngre (16-35 årige), men vi vil ikke udelukke de andre grupper, da der også der vil være stor interesse. Tilbage
5
HVAD INDEHOLDER EN PILSNER
Den øl vi regner med vil sælge bedst, er den lettilgængelige og friske pilsner med en alkoholprocent på 4,6% vol. Vitamin-indhold: B1 (Thiamin) 0,02mg (2%) B2 (Riboflavin) 0,1mg (6%) B6 (Pyridoxin) 0,13mg (7%) Niacin 1,5mg (8%) Panthotensyre 0,23mg (4%) Folinsyre 0,03mg (17%) Tilbage
6
VIRKSOMHEDENS OPBYGNING
Tilbage
7
HISTORIK 1847 J.C. Jacobsen grundlægger Carlsberg
Første tønde eksporteres (til Edinburgh, Scotland) Carlsberg fonden grundlægges J.C. Jacobsen’s søn grundlægger Ny Carlsberg Carlsberg skifter navn til Gamle Carlsberg J.C. Jacobsen dør, Carlsberg overtages af Carlsberg fonden Ny Carlsberg Glyptotek åbner Carlsberg pilsner logoet introduceres Ny- og Gammel Carlsberg bliver til Carlsberg Bryggerierne med Carls Jacobsen som direktør Carl Jacobsen dør, Poul C Poulsen bliver direktør % af al øl importeret til England kommer fra Calsberg Carlsberg Special introduceres under et besøg af Winston Churchill Første udenlandske Carlsberg bryggeri åbner Carlsberg og Tuborg slår sig sammen Carlsberg og Tetley slår sig sammen Carlsberg ejer 100% af aktierne i Carlsberg-Tetley Carlsberg bryggerierne A/S ser dagens lys. 60% ejet af Carlsberg A/S og 40% af Orkla ASA Carlsberg køber Orkla’s ud af Carlsberg bryggerierne A/S Tilbage
8
ØKONOMIEN Område/ År 1999/2000 2001 2002 2003 2004 Netto-oms. (i mio. kr.) 36.650 34.419 35.544 34.626 35.987 Overskud (i mio. kr.) 0,003 1.194 1.011 956 477 Tilbage
9
PRODUKTOMRÅDE Øl Vand Sodavand Og andre drikkevarer
10
MULIGHEDER OG TRUSLER Muligheder Trusler Ekspansion på andre markeder
Opkøb af anden virksomhed Investering i patenter Forskning Forbedring af image med støtter til diverse kulturarrangementer Yderligere markedsudvidelse i Asien, Sydamerika og Australien. Trusler Større firmaer (Heineken, Budweiser) Lavpris øl (hos den yngste målgruppe og hos den dårligere stillet gruppe) Specialitetsbryggerier (Svaneke, Brooklyn) Alkoholiker-statistikker Tilbage
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.