Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Den 3-dobbelte bundlinje

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Den 3-dobbelte bundlinje"— Præsentationens transcript:

1 Den 3-dobbelte bundlinje
CEO-undersøgelsen 2015

2 CEO-undersøgelsen Gennemført i januar 2015 med deltagelse af 87 danske bureau CEO’s ud af de 184 inviterede, hvilket giver en svarprocent på 47% Antal svar per delmålgruppe Bureautype: Reklamebureauer inkl. Designbureauer (40), Mediabureauer (9), Digitale bureauer (28), PR-bureauer (10) Holms klassifikation 2013: WinWin (16), Socialkontor (19), Slavepiskere (24), LoseLose (24), N/A (4) DB (2013 MDKK): <10 (24), 10-29,99 (33), 30+, N/A (4) DB vækst (vs. 2012): Stigning (39), Uændret ± 5% (23), Fald(21), N/A (4) Antal ansatte: <50 (63), 50+ (24)

3 Skema Q1) Gennemfører bureauet medarbejdertilfredshedsmålinger?
Ja, flere gange årligt, Ja, 1 gang årligt, Ja, sjældnere end årligt, Har gjort tidligere, men gør ikke længere, Nej Q2) Hvem gennemfører bureauets medarbejdertilfredshedsmålinger? Angiv gerne flere svar <Filter: Gennemfører medarbejdertilfredshedsmålinger> Vi gennemfører det selv lokalt, Vi gennemfører via internationalt netværk, Vi gennemfører via ekstern analysepartner Q3) Hvordan ligger bureauets medarbejdertilfredshed ift. de bureauer du normalt sammenligner dig med? <Filter: Gennemfører medarbejdertilfredshedsmålinger> Bedre, Samme niveau, Dårligere, Ved ikke, Ønsker ikke at oplyse Q4) Gennemfører bureauet kundetilfredshedsmålinger? Q5) Hvem gennemfører bureauets kundetilfredshedsmålinger? Angiv gerne flere svar <Filter: Gennemfører kundetilfredshedsmålinger> Q6) Hvordan ligger bureauets kundetilfredshed ift. de bureauer du normalt sammenligner dig med? <Filter: Gennemfører kundetilfredshedsmålinger> Q7) Hvor tilfreds er du med bureauets økonomiske udvikling isoleret set? Meget tilfreds, Tilfreds, Hverken/eller, Utilfreds, Meget utilfreds, Ønsker ikke at oplyse Q8) Hvor tilfreds er du med bureauets økonomiske udvikling set ift. de bureauer du normalt sammenligner dig med? Meget tilfreds, Tilfreds, Hverken/eller, Utilfreds, Meget utilfreds, Ved ikke, Ønsker ikke at oplyse Q9) Hvilke forventninger har du til bureauets økonomiske udvikling (buttoavance) i 2015 set i forhold til 2014? Mere end 20% vækst, 11% til 20% vækst, 3% til 10% vækst, Uændret (+/- 2%), 3% til 10% fald, 11% til 20% fald, Mere end 20% fald, Ønsker ikke at oplyse Q10) Er det blevet nemmere eller sværere at være bureauleder i dag sammenlignet med for 2-3 år siden? Meget nemmere, Lidt nemmere, Uændret, Lidt sværere, Meget sværere, Ved ikke

4 60% af bureauerne gennemfører både medarbejder- og kundetilfredshedsmålinger

5 Alle mediabureauer gennemfører både medarbejder- og kundetilfredshedsmålinger. Klar sammenhæng mellem brugen af medarbejder- og kundemålinger og så Holms klassificering, DB og antal ansatte

6 Hver tiende bureau gennemfører medarbejdertilfredshedsmålinger flere gange årligt og knap halvdelen årligt

7 Mediabureauernes medarbejdertilfredsheds-målinger laves via internationalt netværk mens de øvrige bureautyper gennemføres lokalt

8 3 ud af 10 af dem som gennemfører medarbejder-målinger har ingen benchmarks og de fleste af dem der har oplever at de ligger bedre end benchmark

9 Knap hver tredje bureau måler ikke kundetilfredsheden
Knap hver tredje bureau måler ikke kundetilfredsheden. Hver femte bureau laver kundetilfredshedsmålinger flere gange årligt

10 Størstedelen af bureauerne gennemfører selv kundetilfredsmålingerne lokalt

11 3 ud af 10 af dem som gennemfører kundemålinger har ingen benchmarks og kun ganske få oplever at de ligger dårligere end benchmark

12 4 ud af 10 bureauer gennemfører både medarbejder- og kundetilfredshedsmålinger hvor resultaterne benchmarkes med bureauer de normalt sammenligner med

13 7 ud af 10 bureauer er tilfredse med bureauets økonomiske udvikling

14 Mediabureauer, Slavepiskere og større bureauer (DB + ansatte) er i højere grad meget tilfredse med bureauets økonomiske udvikling

15 Blot hver tiende bureau er utilfredse med bureauets økonomiske udvikling set ift. bureauer der normalt sammenlignes med

16 Blandt digitale bureauer, LoseLose og mindre bureauer er flere utilfredse med den økonomiske udvikling. Blandt bureauer med DB fald i 2013 er blot 1 ud af 5 aktuelt utilfredse

17 Knap 9 ud af 10 bureauer har positive forventninger til bureauets økonomiske udvikling. Næsten hver fjerde bureau forventer mere end 20% vækst

18 Høje forventninger til væksten specielt blandt digitale, men også blandt LoseLose bureauer
Gns* 12% 9% 10% 18% 10% 11% 12% 11% 13% 9% 14% 11% 14% 10% 9% 13% 12% 7% 12% 12% 12% *Mere end 20% vækst/fald er ved gennemsnits- beregningerne estimeret til 25%/-25%

19 Selv blandt bureauer som ikke er tilfredse med bureauets økonomiske vækst forventes generelt vækst i 2015 Gns* 12% 14% 13% 8% 14% 12% 11% *Mere end 20% vækst/fald er ved gennemsnits- beregningerne estimeret til 25%/-25%

20 2 ud af 5 synes at der er blevet sværere at være bureauleder, mens 1 ud af 5 synes det er blevet nemmere 18% 39%

21 Mere end halvdelen af lederne på mediabureauerne synes at det er blevet sværere at være bureauleder

22 Konklusion – Medarbejder- og kundetilfredshed
60% af bureauerne gennemfører begge målinger Alle mediabureauer gør det Klar sammenhæng mellem brugen af målingerne og så Holms klassificering, DB og antal ansatte. F.eks. anvender langt flere WinWin bureauer end LoseLose bureauer begge målinger. Det samme ses blandt de større bureauer Hver tiende bureau gennemfører medarbejdermålinger flere gange årligt og knap halvdelen gør det årligt Mediabureauerne laver dem via internationalt netværk mens de øvrige bureautyper primært gennemfører dem selv lokalt 3 ud af 10 af dem som gennemfører medarbejdermålinger har ingen benchmarks og de fleste af dem som har oplever at de ligger bedre end benchmark Knap hver tredje bureau måler ikke kundetilfredsheden. Hver femte bureau laver kundetilfredshedsmålinger flere gange årligt Størstedelen af bureauerne gennemfører selv kundetilfredsmålingerne lokalt 3 ud af 10 af dem som gennemfører kundetilfredshedsmålinger har ingen benchmarks og kun ganske få oplever at de ligger dårligere end benchmark Kun 4 ud af 10 bureauer gennemfører begge målinger og har benchmarks

23 Konklusion – Økonomisk tilfredshed
7 ud af 10 bureauer er tilfredse med bureauets økonomiske udvikling Mediabureauer, Slavepiskere og større bureauer er i højere grad meget tilfredse med bureauets økonomiske udvikling Blot hver tiende bureau er utilfredse med bureauets økonomiske udvikling set ift. bureauer der normalt sammenlignes med Blandt digitale bureauer, LoseLose og mindre bureauer er flere utilfredse med den økonomiske udvikling. Blandt bureauer med DB fald i 2013 er blot 1 ud af 5 aktuelt utilfredse Knap 9 ud af 10 bureauer har positive forventninger til bureauets økonomiske udvikling. Næsten hver fjerde bureau forventer mere end 20% vækst Høje forventninger til væksten specielt blandt digitale, men også blandt LoseLose bureauer Selv blandt bureauer som ikke er tilfredse med bureauets økonomiske vækst forventes generelt vækst i 2015 2 ud af 5 synes at der er blevet sværere at være bureauleder, mens 1 ud af 5 synes det er blevet nemmere Mere end halvdelen af lederne på mediabureauerne synes at det er blevet sværere at være bureauleder

24 Konklusion – Den 3-dobbelte bundlinje
Positiv sammenhæng mellem brug af kunde- og medarbejdermålinger og så den forretningsmæssige succes = Den 3-dobbelte bundlinje Kunde- og medarbejdertilfredshedsmålinger er relativt udbredt endskønt der fortsat er mange som ikke er kommet i gang endnu Størstedelen af dem som gennemfører målingerne gør det selv lokalt, hvilket efterlader spørgsmålet om anonymitet i målingerne Knap hver tredje som gennemfører målingerne har ingen benchmarks. Blandt dem som gennemfører medarbejderanalyser med benchmarks er der 10 gange så mange der angiver at de performer bedre end benchmark som der er bureauer der angiver at de performer dårligere end benchmark. Spørgsmålet er om troværdigheden i disse benchmarks er tilstrækkelig og/eller om de opfattes/anvendes forkert på bureauerne

25 MyResearch tilbyder Kunde- og medarbejdertilfredshedsmålinger der…:
er udviklet specifikt til bureauer er anonyme indeholder bureauspecifikke benchmarks Prisen for Medarbejderanalysen starter ved 7.500,- ex. moms Du kan læse mere Medarbejderanalysen her


Download ppt "Den 3-dobbelte bundlinje"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google