Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

•Velkomst og præsentation • Skolens profil • At gå i børnehaveklasse • Struktur i SFO • At gå i SFO • Praktiske oplysninger • Tak for i aften.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "•Velkomst og præsentation • Skolens profil • At gå i børnehaveklasse • Struktur i SFO • At gå i SFO • Praktiske oplysninger • Tak for i aften."— Præsentationens transcript:

1 •Velkomst og præsentation • Skolens profil • At gå i børnehaveklasse • Struktur i SFO • At gå i SFO • Praktiske oplysninger • Tak for i aften

2 Indskrivning 2011-2012 04.01.2011 klokken 16.00-19.00. Børnehaveklasseområdet 03.01.2011 - 07-01-2011 web-indskrivning (skolens kontor 8.00 - 15.00) 21.02-25-02 Svar til forældre, der har søgt anden skole end distriktsskolen 02.05.2011 Mini/Forårs SFO starter 09.08.2011. Skolestart 8.10 – 9.40. Rundvisning 10.08.2011. Almindelig skoledag. 8.10-12.55

3 At blive til en skolebarnsfamilie  At starte i skolen  Forældrerollen  Børnerollen  Skolestarten på Åbjergskolen

4 Forberedelser - skolen Børnehavesamarbejde/ formel tilladelse fra forældre Infosamtaler i starten af børnehaveklassen Fra børnehaven til børnehaveklassen Hvornår skal barnet starte i børnehaveklassen? Hvem undervises børnene af?

5 Klassedannelse Hvornår? Børnenes relationer Forældreønsker Bopæl Screening - observationer

6 Parat til skolestart? Kanon for syvårige: Donata Elschenbroich •Have tilgivet en voksen en uretfærdig straf •Have en erindring om, at dets egne fremskridt i læring udløser behag hos andre •Have gjort den erfaring, at vand bærer kroppen oppe. •Kunne gynge •Have bygget en snemand, sandslot, en dæmning.

7 Skolestart Vi forventer barnet er: •Selvstændigt og selvhjulpet •Kende farverne og kan holde på en blyant •Taler pænt til andre •Kende forskellige begreber •Kan deltage i en samtale og selv fortælle •Kan afslutte en opgave

8 Skolemodenhed  Det handler om barnets personlighed og de erfaringer, det har.  Kunne klare sig i kammeratgruppen  At forældre har tillid til, at barnet klarer sig  Godt hvis barnet er selvstændigt og nysgerrigt  Passende pligter i hjemmet  Barnet skal være selvhjulpet  Kunne forstå en fælles besked  Kunne udtrykke sig  Hvis barnet får læst højt, er det mere parat til at have med skolens bøger at gøre

9 Forventninger/forældre Deltager aktivt Loyalitet overfor skolen Dialogen Børnene møder udhvilede, forberedte og til tiden Sociale færdigheder

10 Skolens opgaver Skabe rammer for trivsel Sikre barnet de bedst mulige kvalifikationer til en fortsat uddannelse


Download ppt "•Velkomst og præsentation • Skolens profil • At gå i børnehaveklasse • Struktur i SFO • At gå i SFO • Praktiske oplysninger • Tak for i aften."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google