Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Herskindskolen www.herskindskolen.dk - PUC på tur
2
Tidsplan 12.00 – 13.00 35 min. Oplæg 25 min. Debatspørgsmål!
3
Overskrifter Et billede af Herskindskolen
PUC på tur! Et historisk rids…! Mål for projektet Organisation Praksisbilleder Halvårsplaner til PUC Ressourcebank Sparringsskole - lektiecafe Studiekreds ”AFEL” Projektstyring Intranet som styringsværktøj
4
Et billede!
5
PUC! PUC som dynamo i skolens pædagogiske udvikling
Skolen er et ” videnssted ” hvor mange tanker og projekter fødes og formidles. Mange tanker og projekter lever og nogle forsvinder! Hvordan kan PUC gruppen danne et samlet overblik over: Projekter på skolen Ressourcer menneskelige/faglige Hvordan kan vi i PUC gruppen understøtte og styre disse! Skal vi danne overblik – understøtte og styre?
6
Organisation Styringssøjle
7
Pædagogisk udviklingssøjle
8
Første fælles fastelavnsfest
9
Halvårsplan til PUC Aug 32 33 34
Oversigt PUC – Første halvår 2003/ Klasseteam _______________ Uge IT/MH /KT Lek- tioner AV/PS Bib. /KD/AG Specialcenter BK/MH Fag/ medarb. ressourcer Aug 32 33 34
10
Læsekursus i 2. klasse med IT-støtte
11
Medarbejderressourcer
Navn NN NN2 NN3 Uddannelse Dansk Billedkunst Hvad er du god til? Hvilke kompetencer har du? Idræt Sløjd Funktioner IT ansvarlig Efter-uddannelse Højskolen Fritids-interesser Fodbold Vinterbader Musik
12
Medarbejdersamtale år 2
Skolens indsatsområde dette år er bl.a. fra PSC til PUC Hvad har det betydet for dit arbejde? Hvad har du gjort for at styrke indsatsområdet? Er der noget, du ønsker hjælp til og af hvem?
13
Samarbejde med sparringsskolen
Faglige og personlige ressourcer Lektiecafe Specialcenter i PUC Skemafri dag Kommunal ansøgning til UVM’s indsatsområde - lektiehjælp Netværksarbejde.
14
Ansvar For Egen Læring ”MAFEL”
På Herskindskolen skal eleverne undervises i at tage ansvar. At tage ansvar for egen læring er en tillært kompetence, som vi har valgt at opfatte tosidet:
15
Ansvar for social kompetence.
Samarbejde med andre elever Sprogbrug Respekt for inventar og undervisningsmaterialer Manerer ( Emma Gad 2004! ) Opførsel ” ordentlighed ”
16
Ansvar for faglig kompetence
Koncentration i timerne Overholde aftaler Ambitioner Lektier
17
Projekter/Indsatsområder
ENIS PUC på tur Rummelighed Sproglig udvikling Comenius Evaluering/Portefølje Lektiehjælp Valgfag Krop, kost og bevægelse En skole i bevægelse
18
Forskellighed og fællesskab
19
INTRANETTET UNI – C. 3 x pakning
Lærerdelen: Reservationer Aktivitetsoversigter Vikarplanlægning Dokumenter Logbøger Årsplaner ressourcer Elevdelen: Forældredelen: - Logbøger Kommunikation - Lektier Forældrebreve - elevråd Debat - Hjemmesider Planer uge/år - Portefolie Tilmeldinger
21
Debatspørgsmål !!! Skal udviklingen på skolen bæres igennem via Udviklingsudvalget og PUC? Er PUC praktisk arrangør / Sparring for hele skolen? Er PUC et læringscenter – gælder teamtanken ( selvstyrende og reflekterende ) for PUC gruppen? Har PUC gruppemedlemmerne konfronteringstimer – er medlemmerne klasselærere? Hvem er leder / koordinator for Udviklingsudvalget? Hvem er leder / koordinator for PUC – gruppen? Hvilke uddannelser/kvalifikationer skal PUC gruppemedlemmerne have? Skal Udviklingsudvalget og PUC overordnet stå for hele skolens kursusvirksomhed. Interne / eksterne kurser medarbejderkurser elevkurser forældrekurser
22
Arbejdsmetode 3 grupper a 5 deltagere Opgave: Debatspørgsmål
Et kort resume af debatten fremlægges i plenum
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.