Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Administratoruddannelse

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Administratoruddannelse"— Præsentationens transcript:

1 Administratoruddannelse
Administration af SAPA Lad denne slide være fremme, mens kursisterne kommer til kurset. Start tilslutning af pc’ere. OBS: Du skal have gjort din egen pc helt klar og have alt åbnet (alle fire løsninger) Formål Køb tid til resten af dagen ved at få alt det praktisk på plads. Output Hvis alle er klar – så start op lidt tidligere – der er ingen grund til at spilde god tid :0)

2 Velkommen Byd velkommen og fortæl, at du/I har glædet sig til denne dag. Rammen for kurset skal sættes – det er derfor vigtigt allerede her at fortælle, hvad formålet med kurset er: Administration af SAPA Ovebrlik og SAPA Advis. Formål Skab en god stemning Output Du er klar til at præsentere dig selv sammen med din underviser til at præsentere jer selv.

3 Præsentation af undervisere
Rasha Radwan Københavns Kommune Karen Hjorth Brusch Netcompany Carsten Lindgren Københavns Kommune Christoffer Appel Hansen Netcompany Jette Andersen Netcompany

4 Tidsplan Introduktion til SAPA Adminstration 8.30 Morgenkaffe og tilslutning af PC 9.00 Introduktion til dagens program og undervisningsmetode Lektion 1: ” Introduktion til SAPA Administration” Pause Lektion 2: ” Administration af SAPA Overblik” 12.15 Frokost Undervisning i SAPA Advis Lektion 3: ”Administration af SAPA Advis” Pause med kaffe og kage Lektion 3: Fortsat Lektion 4: ”Vedligehold af SAPA” Lektion 5: Afrunding 15.50 Afrunding og farvel Program Kort gennemgang af dagens program – herunder, at fokus ligger på superbrugerrollen og opgaverne ift. SAPA – men også samspillet med de andre roller rundt om SAPA – fx SAPA-administrator. Husk at sige, at det er ca. tider – afhængig af den dialog, der kommer, men at du har styr på tiden :0) Spørg direkte, hvor mange der har erfaring med at være superbruger og hvis ja – fra hvilket system. Opfordr de, som har superbruger-erfaring til at dele deres viden om dette arbejde i løbet af kurset. HUSK: Fortæl at dagens program består af syv lektioner fordelt på tre temaer: Introduktion, SAPA overblik og SAPA Advis. Skriv de gode spm. ned, som kommer i løbet af dagen, og som du løbende kan vende tilbage til. Det styrker din troværdighed og professionalisme som underviser. Formål Gennemgangen skal give kursisterne et struktureret overblik over dagen. Dvs. de kan se, at der er et gennemtænkt program med indlagte pauser. Output Kursisterne er fra starten vedr. dialogen om superbrugerrollen medinddraget og har sikkerhed for, hvordan dagen skal forløbe.

5 Lektion 1 ”Introduktion til SAPA administration”
Kort indledning – fortæl hvad vi skal igennem i denne lektion. Her er det hele baggrunden og introduktionen for administrationen af SAPA, der er i spil. Note: Pas på at denne lektion ikke tager for lang tid. Lektion 2 og 3 er meget omfangsrige, derfor er det godt at tidsstyre denne lektion stramt. Formål Kursister ved, hvad emnet er Output Klar overgang til mål og undervisningsmetoder

6 Intro til SAPA adminstration Faglige mål for lektion 1
Kendskab til baggrund og idé med SAPA Administration for både SAPA Advis og SAPA Overblik Kendskab til SAPA-Administratorens opgaver Kendskab til Administratorvejledningen Pointen med præsentationen af mål og metode er, at danne ramme for den pågældende lektion og gøre deltagerne klar til det, der skal ske. Formål Kursister kender til de faglige mål. Output Klar overgang til næste slide med undervisningsmetoder.

7 Jeres rolle som SAPA-administrator
Opgaver Konfigurere i SAPA Overblik Administration Konfigurere i SAPA Advis Administration Samarbejde med fagområderne ift. konfiguration og brug af SAPA Samarbejde med fagsystemadministratorerne ift. snitflader Kommunikere og vidensdele om SAPA internt i kommunen Samarbejde med den systemansvarlige om support til superbrugere Kompetencer SAPA superbrugerkompetencer (via SAPA superbrugerkurset) Godt kendskab til administrationsmodulerne (via SAPA administratorkurset) Generelt kendskab til kommunens forretningsområder og organisering Adgangsstyring Overordnet forståelse for kommunens politik for brugerrettigheder Godt kendskab til SAPAs administratorvejledning Spørg deltagerne om, hvordan rollefordelingen fungerer i deres kommuner.

8 Opbygning af SAPA Administration
Administratorvejledning Gennemgå indholdsfortegnelsen af de to moduler kort. Det, der gemmer sig under overskrifterne, vil i vid udstrækning blive gennemgået i dette modul. Dog vil logninger mv. kun blive gennemgået kort – dvs. det skal Læses selv i administratorvejledningen. Skab en rød tråd til de emner som de har fået gennemgået på superbrugerkurset – fx advisgrupper eller målgrupper. Formål Kursisterne ser at der igen mellem SAPA Overblik og SAPA Advis er en ensartet brugergrænseflade.. Output Du er klar til næste slide.

9 Opsamling – SAPA Administration
Husk at samle op i plenum… Formål Kursisterne får en fælles refleksion over det netop tillærte ift. deres egen praksis ude i kommunerne. Output Opsamling så der sker en rød tråd ift. oplæg og opgave.

10 Lektion 2 ”Administration af SAPA overblik”
Kort indledning – fortæl hvad vi skal igennem denne lektion Formål Kursister ved, hvad emnet er Output Klar overgang til mål og undervisningsmetoder

11 Faglige mål for lektion 2
Kendskab til og viden om sideopsætning i SAPA Overblik Forståelse for brugen samt administrationen af Målgrupper & visninger Faneblade & fanebladselementer Journalnotater Tværgående bemærkninger Links Pointen med præsentationen af mål og metode er, at danne ramme for den pågældende lektion og gøre deltagerne klar til det, der skal ske. Formål Kursister kender til de faglige mål. Output Klar overgang til næste slide med undervisningsmetoder.

12 Målgrupper i SAPA Overblik
En målgruppe er en hel kommune, forvaltning, center, afdeling eller team, som skal gøres til modtagere for fx en bestemt visning eller søgning. Direktion Børn & Unge Handicap - Børn Sundheds-pleje Beskæftigelse Kontanthjælp Sygedagpenge Sundhed & Omsorg Handicap- Ældre Sundhed Borger-service Byråds-sekretariat Organisationshierarkiet i fokus. Tegn det op. Formål Du varierer undervisningen og tegner et organisationsdiagram op, så du kan vise hvor mange målgrupper, man kan lave. Output Kursister har opnået en bedre forståelse af begrebet målgrupper.

13

14 Målgrupper i SAPA Overblik
Opret Faneblade Tilknyt Titler på jounalnotat Tilføj Visninger Organisationshierarkiet i fokus. Tegn det op. Formål Du varierer undervisningen og tegner et organisationsdiagram op, så du kan vise hvor mange målgrupper, man kan lave. Output Kursister har opnået en bedre forståelse af begrebet målgrupper.

15 DEMO! Begynd oprettelsen af fanebladet.
Note: Vær opmærksom på, at du også kan begynde oprettelsen før alle informationer er på plads, fordi du kan gemme undervejs uden af publicere dit fanelad  Det betyder, at kun du kan se dit faneblad (indtil videre). Når du har udfyldt alle relevante informationer, kan du publicere dit faneblad, så den målgruppe du har valgt, kan se faneblade i SAPA Overblik . HUSK: DEMO er meget vigtig og skal vise hele processen: Husk felter er beskrevet i SAPA Brugervejledning Vis SAPA Administration menupunkt sideopsætning Beskriv oprettelsesbilledet. Forklar rediger eksisterende Opret et faneblad – OBS: Gør det langsomt Faneblade er tilknyttet målgrupper, og vises kun for de(n) målgruppe(r) der vælges under opsætningen af faneblade. Oprettelse af fanebladselementer for faneblade er vigtig, hvis brugerne skal have information under fanebladet. Demo af, hvordan man opsætter fanebladselementer, er derfor relevant. Se de nye faneblade og fanebladselementer for den valgte målgruppe under SAPA Overblik (portalen), så administratorerne kan se vigtigheden af deres arbejde. Formål Kursister ser en oprettelse inden, de selv skal udføre den. Output Kursisterne er klar til opgaven.

16 Faneblade med fanebladselementer
Personer Persondetaljer Sagsdetaljer Bopælssamlinger Familiesamlinger Parter Sager Dokumenter Tidslinje (bør stå alene) Journalnotater Adviser Ydelser (bør stå alene) Adresseflytninger Virksomheder Virksomhedsdetaljer Dokumentdeltaljer Tidslinje Gennemgå de fire fanebladstyper, som der pt er – samt hvilke fanebladselementer, der hører til hver. Listen består pt. af 13 stk. – men der er dialog med KOMBIT om flere. Husk at nævne at Adressehistorik både figurerer på tidslinjen, men også kan tilføjes som et selvstændigt og prædefineret fanebald. Formål Kursisterne bliver mindet om, hvilke faneblade der er samt koblingen til fanebladselementer. Output Du er klar til at gennemgå oprettelse og demo.

17 Tværgående bemærkning
Typer af tværgående bemærkning

18 Prædefinerede titler i SAPA Overblik
Du viser, hvordan prædefinerede titler ser ud i SAPA Overblik. Disse bruges, når man ønsker at oprette et journalnotat (en besked sagebehandleren sender til sagen i fagsystemet). Spørg om de kan huske dette fra SB-undervisningen. Som administrator kan man opsætte disse titler til bestemte målgrupper. Man kan ikke sende journalnotater til sager, der ligger hos UDK Formål Kuristerne har fået genopfrisket emnet. Output Du er klar til at vise hvordan dette ser ud på administratorsiden.

19 Links i Brugermenuen Spørg om de kan huske brugermenuen fra SB-undervisningen. Her var der sat tre links ind. Dvs. når man som administrator arbejder med links – så er det her i SAPA Overblik, det bliver vist. Formål Kuristerne har fået genopfrisket emnet. Output Du er klar til at vise hvordan dette ser ud på administratorsiden.

20 Opsamling – SAPA Overblik
Husk at samle op i plenum… Formål Kursisterne får en fælles refleksion over det netop tillærte ift. deres egen praksis ude i kommunerne. Output Opsamling så der sker en rød tråd ift. oplæg og opgave.

21 Lektion 3 ”Administration af SAPA Advis”
Kort indledning – fortæl hvad vi skal igennem denne lektion Formål Kursister ved, hvad emnet er Output Klar overgang til mål og undervisningsmetoder

22 Faglige mål for lektion 3
Kendskab til og viden om advisgrupper i SAPA Advis Forståelse for brugen samt administrationen af Advisgrupper Målgrupper Fællessøgninger Påmindelser, Adressefritagelser og Journalnotater Pointen med præsentationen af mål og metode er, at danne ramme for den pågældende lektion og gøre deltagerne klar til det, der skal ske. Formål Kursister kender til de faglige mål. Output Klar overgang til næste slide med undervisningsmetoder.

23 Definition af advisgrupper
En advisgruppe er en samling af regler for, hvornår der skal genereres et advis. Reglerne opsættes af administrator Når reglen er opsat, dannes der konkrete adviser, når hændelsen indtræffer Når adviset dannes, skal en sagsbehandler/afdeling behandle det. Læs definitionen op. Formål Kursister er introduceret til begrebet. Output Nu er du klar til at vise to figurer samt tegne om lidt, så begrebet kan sidde bedre fast i deres forståelse.

24 Flow for oprettelse af advisgruppe

25 Opsætning af advisgrupper
Ønsker vi at modtage adviser om dødsfald? Ja / Nej Besked om dødsfald Ønsker vi at modtage adviser om dødsfald på borgere der har et genoptræningsforløb? Ja / nej Ønsker vi at modtage adviser om alle dødsfald? Ja / Nej Sliden skjules, fordi den bruges som inspiration til selve tegningen. Tegningen illustrerer et decision tree over dannelsen af et advis. Læs hele eksemplet på næste slide – dvs. du skal tegne og fortælle begge figurer – men casen er den samme :0) Tip til kursister: God ide med skabelon til dette arbejde Opret advis

26 Reglerne for oprettelse af et advis
Folkeregister Hændelses-område KLE: Genoptræning Hændelse: Dødsfald Ingen Organisatorisk Enhed Eksempel på et advis Allan Korsman er interesseret i adviser vedr. fraflytninger fra kommunen, såfremt borgeren eller samleveren der flytter har et beboerindskud hos kommunen, da der skal ske en indfrielse af lånet. Det ville være alt for mange adviser for kommunen at håndtere, hvis der ikke er opsat regler. De fleste mennesker kan jo flytte, hvorhen de vil uden at kommunen behøver at tage sig af det. Men i Slagelse Kommune, vil man gerne have et advis, når et par flytter fra en adresse, hvor der fx har været lån til beboerindskud. Det skal håndteres fx af enten Opkrævningen eller Borgerservice. Den advisgruppe (regelsættet), der sørger for at Allan får adviset er derfor sat sådan op, at når et par flytter fra en adresse med en bestemt type sag (Beboerindskud ), så modtager Allan et advis om dette, når han søger efter det. Formål Rammefortællingen skaber genklang hos kursisterne ift. hvordan et advis konkret skabes. Output Du er klar til at vise, hvor advisgrupper findes i SAPA Advis.

27 Oprettelse af adviser CVR SAPA Advismotor CPR Beskedfordeler
Advismotor evaluerer om der er en matchende advisgruppe Beskedfordeler sender en besked til Advismotor Advis(er) bliver oprettet i SAPA CVR SAPA Advismotor CPR Beskedfordeler Organisation Klassifikation Ydelser Sag og dokument Udbetalings-system i Udbetaling Danmark Udbetalings-system i kommunen ESDH 1 ESDH 2 To personer bliver gift og CPR-registeret opdateres

28 DEMO! Demonstration af funktionen ‘Opret advisgruppe’.
Vis advisgrupper i SAPA Advis – SØG Forklar eksisterende advisgrupper – opdelt efter hændelsesområder Rediger advisgrupper etc Opret en helt ny advisgruppe – forklar det langsomt Hændelsesområde (Sundhed og helbred) Hændelse (Indlæggelser) KLE Emne ( G01 Hjemmesygepleje) Organisatorisk enhed eller sagsbehandler (Visitationen eller Sundhed/Omsorg) - Social Gyldighed mv. (altid) Gem Vis opsummering Publicer Kør eksempel igennem med sager. HUSK: Der skelnes mellem to typer af advisgrupper i denne demo – henholdsvis ‘Sagshændelser’, og de andre muligheder. Dette da, der for ‘Sagshændelser’ er ‘afgivende sags detaljer’, der skal udfyldes. Dette gælder ikke for de andre typer, hvor det kun er ‘modtagende sags detaljer’ samt hændelsesområde, der skal udfyldes. Generelt advis: Det er dog også muligt at undlade at påføre modtagende sag, så kommer der et advis kun på baggrund af hændelsen. Dette er relevant i de situationer, hvor der endnu ikke er oprettet en sag i et fagsystem fx ift. socialt bedrageri. Formål Kursister har fået en grundig demo og skal nu selv prøve at oprette en advisgruppe. Output Klar til opgaven.

29 Hands-on opgave Opgave 6: Opret en advisgruppe
Læs mere i opgavesedlerne… :0) TIP: Brug procedure Nr. 13, 14 og 15: Opret en advisgruppe (Folkeregister) Læs teksten vedr. opgave 7 højt. Gennemgå opgaven. Formål Kursisterne ved præcist, hvad de skal lave. Pointen med denne Hands-on øvelse er, at administratorerne selv skal reflektere over behovet for advisgrupper samt opnå kendskab til, hvordan man opretter dem. Output Du er klar til at gå rundt blandt kursisterne og hjælpe dem. (OBS – denne øvelse tager tid – og de skal kunne se oprettelsen ovre i SAPA Advis) Ekstra: Gentag øvelsen for et andet hændelsesområde.

30 Brug af målgrupper i SAPA Advis
Opret Fælles-søgning Tilknyt Påmindelser Sammenhæng Her gennemgår du, at når du har oprettet en målgruppe – så kan den bruges ift. fællessøgninger eller påmindelser. Målgrupper er nødvendige for at give en bedre arbejdsmæssig sammenhæng i brugen af SAPA Advis, da både ‘Fællessøgninger’ og ‘Påmindelser’ kan gøre det daglige arbejde mere smidigt. Formål Kursister bliver introduceret til terminologi og afhængigheder. Output Du er klar til at gå videre.

31 Hvornår er fællessøgninger smarte
Hvornår er fællessøgninger smarte? Er der forskel på fællessøgninger og mine søgninger? Som administrator kan du bruge dit større overblik samt dit kendskab til organisationen til at hjælpe afdelinger med fællessøgninger. Eksempel: I børne og unge afdelingen sidder tre medarbejdere med økonomisk friplads sager. For at de ikke behandler de samme sager og adviser, har Allan oprettet tre fællessøgninger til afdelingen, en hvor adviser for økomisk friplads for mødre, der er født mellem d. 1 og 10. I måneden, en for mødre, der er født mellem d. 11. og 20. og en for mødre, der er født mellem d.21. og 31.

32 Påmindelser i SAPA Advis
Målgrupper kan også anvendes til Påmindelsestitler. Spørg om de kan huske Påmindelser fra SB-undervisning. Her et skærmbillede fra SAPA Advis, så de kan huske funktionaliteten. Formål Kuristerne har fået genopfrisket emnet. Output Du er klar til at vise, hvordan målgrupper konkret oprettes til SAPA Advis.

33 Adressefritagelser Adressefritagelser gælder alene adresse-adviser. Den bliver stort set brugt i alle kommuner til ‘høje’ vejkoder. Det vil sige, at de, der fx har adresse ”folkeregisteret 1”, flytter eller, andre der flytter til ”folkeregisteret 1”, så kommer der ikke et advis til de KLE-områder, som ellers har bedt om at få et advis, når der var ændringer på adressen. Det betyder ikke, at man ”mister” adviser på de personer, som bor på en adresse, der er adressefritaget. Husk: Ekstrem speciel…. Formål Kursister har opnået kendskab til funktionen ‘Adressefritagelser’ Output Kursister ved, hvor de kan finde funktionen.

34 Administration af journalnotater
Som ved Journalnotater i SAPA Overblik. Status: oprettet (ikke modtaget endnu af fagsystem), afvist (modtaget kan ikke ses – alt i orden) OBS: Manuel håndtering – fx daglig rutine. Note: Hvis kursisterne spørger ind til evt. synkroniseringsfejl mellem SAPA eller fagsystemerne – så vil jorunalnotaterne først og fremmest blive afvist. Skulle det ske – så er det ekstremt sjældent. Formål Vise kursisterne sammenhængen i funktionalitet og brugergrænseflade. Output Kursister ved der ligger en vedligeholdelsesopgave her.

35 DEMO! Begynd oprettelsen af fanebladet.
Note: Vær opmærksom på, at du også kan begynde oprettelsen før alle informationer er på plads, fordi du kan gemme undervejs uden af publicere dit fanelad  Det betyder, at kun du kan se dit faneblad (indtil videre). Når du har udfyldt alle relevante informationer, kan du publicere dit faneblad, så den målgruppe du har valgt, kan se faneblade i SAPA Overblik . HUSK: DEMO er meget vigtig og skal vise hele processen: Husk felter er beskrevet i SAPA Brugervejledning Vis SAPA Administration menupunkt sideopsætning Beskriv oprettelsesbilledet. Forklar rediger eksisterende Opret et faneblad – OBS: Gør det langsomt Faneblade er tilknyttet målgrupper, og vises kun for de(n) målgruppe(r) der vælges under opsætningen af faneblade. Oprettelse af fanebladselementer for faneblade er vigtig, hvis brugerne skal have information under fanebladet. Demo af, hvordan man opsætter fanebladselementer, er derfor relevant. Se de nye faneblade og fanebladselementer for den valgte målgruppe under SAPA Overblik (portalen), så administratorerne kan se vigtigheden af deres arbejde. Formål Kursister ser en oprettelse inden, de selv skal udføre den. Output Kursisterne er klar til opgaven.

36 Opsamling SAPA Advis Husk at samle op i plenum… Formål
Kursisterne får en fælles refleksion over det netop tillærte ift. deres egen praksis ude i kommunerne. Output Opsamling så der sker en rød tråd ift. oplæg og opgave.

37 Lektion 4 ”Vedligehold af SAPA”
Kort indledning – fortæl hvad vi skal igennem denne lektion Formål Kursister ved, hvad emnet er Output Klar overgnag til mål og undervisningsmetoder

38 Faglige mål for lektion 4
Kendskab til vedligeholdelse af SAPA Overblik samt forståelse for mulighederne ved hele tiden at tilpasse systemet til organisationen i kommunen og medarbejdernes daglige arbejde. Pointen med præsentationen af mål og metode er, at danne ramme for den pågældende lektion og gøre deltagerne klar til det, der skal ske. Formål Kursister kender til de faglige mål. Output Klar overgang til næste slide med undervisningsmetoder.

39 Efter oprettelse, kommer vedligehold
SAPA Overblik Faneblade Målgrupper Prædefinerede titler til Journalnotater Tværgående bemærkninger – eller nye typer SAPA Advis Advisgrupper Prædefinerede titler til Påmindelser Fællessøgninger Indtil nu har det meste handlet om, hvordan I opretter ting i SAPA. Men det skal jo ligesom cyklen derhjemme vedligeholdes med faste rutiner :0) Tal med brugerne fx hvert kvartal om, der skal ændringer til i SAPA Overblik eller SAPA Advis, eller om de stadig holder. Det kunne være påmindelsestitler, der skal justeres. Pointen er, at hver kommune får skabt et eget årshjul med en minimumsliste. Nogle gange sker der måske mere fx organisationsændringer eller lovændringer, andre gange sker der mindre. Formål Kursisterne får indsigt i de vedligeholdelsesopgaver der er med SAPA Output Klar til at få lidt hjælp :0)

40 Opsamling – Vedligehold
Husk at samle op i plenum… Formål Kursisterne får en fælles refleksion over det netop tillærte ift. deres egen praksis ude i kommunerne. Output Opsamling så der sker en rød tråd ift. oplæg og opgave.

41 Lektion 5 ”Afrunding” Kort indledning – fortæl hvad vi skal igennem denne lektion Formål Kursister ved, hvad emnet er Output Klar overgang til mål og undervisningsmetoder

42 Faglige mål for lektion 5
Kendskab til administratoropgaver Kendskab til revisionslog, afregningslog og sessionstider for SAPA Overblik Opsamling på undervisningen Pointen med præsentationen af mål og metode er, at danne ramme for den pågældende lektion og gøre deltagerne klar til det, der skal ske. Der skal gøres meget lidt ud af logs, blot vises og nævnes. Formål Kursister kender til de faglige mål. Output Klar overgang til næste slide med undervisningsmetoder.

43 Refleksion – SAPA Administratorrollen
Spørgsmål: Hvad skal I være opmærksom på i rollen som administrator af SAPA? Hvad er en administrators vigtigste opgave? Hvad er det vigtigste du tager med fra undervisningen i dag? Husk at samle op i plenum… Formål Kursisterne får en fælles refleksion over det netop tillærte ift. deres egen praksis ude i kommunerne. Pointen med endnu en summeøvelse i denne lektion er, at administratorerne skal reflektere over og snakke om, hvad de tager med sig hjem herfra i dag ift. deres opgaver. Output Opsamling så der sker en rød tråd ift. oplæg og opgave.

44 Opgaver for administrator – inspiration til refleksion
• Opsætte skærmbilleder i SAPA tilpasset kommunens målgrupper • Opsætte regler for udsøgning af adviser • Oprette prædefinerede overskrifter på tværgående bemærkninger m.m. • Samarbejde med fagområderne ift. opsætning og brug af SAPA • Samarbejde med STS-administratoren ift. opsætning af STS Adgangsstyring • Kommunikere og videndele om SAPA internt i kommunen • Yde support til superbrugere • Formidle information om ny funktionalitet ved nye releases til superbrugere og slutbrugere • Opsamle behov for videreudvikling af SAPA (i samarbejde med superbrugere og forretning) • Styre kommunens supportorganisation • Være ansvarlig for kommunens interne vejledning.

45 Opsamling – undervisning i SAPA Administration
Lektion 1 Lektion 2 Lektion 3 Lektion 4 Lektion 5 Opsamling på superbrugerkurset Kendskab til og viden om lokal administration af SAPA Overblik Kendskab til og viden om lokal administration af SAPA Advis Kendskab til vedligeholdelse af SAPA Afrunding Kendskab til opgaverne som SAPA Administrator Viden om målgruppe-opsætninger i tilknytning til visninger i SAPA Overblik Kendskab til advisgrupper i SAPA Advis samt analysere og vurdere behovet for advisgrupper Forståelse for oprydningsregler i SAPA Advis Kendskab SAPA Administrations-opbygning for både SAPA Advis og SAPA Overblik Kendskab til funktionerne omkring at oprette et faneblad med faneblads-elementer Kendskab til baggrunden for funktionen ’Opret målgruppe’ i SAPA Advis. Brug af påmindelser, fællessøgninger mv. Kendskab til rollen som administrator i SAPA Overblik og SAPA Advis Kendskab til Administrator-vejledningen Administrere ’Tværgående bemærkninger’ og journalnotater Administration af journalnotater og adressefritagelser Gennemgå skemaet. Bare tag et par spm til dem eller mind dem om de diskussioner, der har været. Formål Kuristerne skal genkende og se, hvilke emne de har arbejdet med i dag. Ellers bliver det svært at huske noget ift. evalueringen, som de netop skal udfylde bagefter. Output Kursisterne er klar til evalueringen.

46 Spørgsmål og Evaluering
Der er afsat 10 minutter til evaluering. Alle skal udfylde. Formål Både KOMBIT og NC har brug for evalueringen, så vi hele tiden kan blive bedre og løbende have mulighed for at justere kurset. Output Så er det tid til at sige farvel.

47 Farvel & tak Sig farvel og anerkend dem for deres arbejdsindsats. Ønske dem god vind videre med implementeringen af SAPA derhjemme. Formål Kursisterne får påskønnet deres arbejdsindsats og, du får sagt ordentligt farvel. Output Du kan lukke ned nu :0) .


Download ppt "Administratoruddannelse"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google