Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
forbedringsmodel på OUH
Foto: Hung Tien Vu
2
Hjørnesten i en ny forbedringskultur
3
Patienterne er ikke tilfredse
4
Vi skal bruge tiden rigtigt
opgaver/forventninger Resurser Stadig flere komplekse patienter og nye behandlingsmuligheder. Der kommer ikke flere resurser! Vi skal bruge kræfterne på det der giver værdi for patienten
5
Den Syddanske Forbedringsmodel
Redskaber LEAN Patientflow Værdistrømme Ledelse Patienten først Patientinddragelse Patientsikkerhed Opfølgning Ansvarlighed Fokus + = fælles fokus. fælles prioritering. fælles tilgang. fælles metode. fælles sprog. fælles systematik. Patientforløb i fokus: Skadesporet i FAM Prostatacancer Epilepsipatienter Lederuddannelse leadership orientation lean for leaders coaching Infrastruktur organisation målstyring systematisk opfølgning Forbedringsaktiviteter 5 dages workshops lean værktøjer ekspertbistand Den Syddanske Forbedringsmodel
6
Ved at minimere spild i vores processer
skaber vi mere værdi for patienterne Det rigtige for patienterne, er det rigtige for os
7
Aktuelle indsatsområder
Skadestuen i Odense: Kortere ventetid og hurtigere røntgensvar Prostatakræftpakke: Afkortes med 18 dage Hurtigere behandlingsplan for epilepsipatienter Der planlægges 3-4 nye indsatsområder (værdistrømme) i 2017
8
Information om forbedringsmodellen
Kvalitets- og forbedringsportalen på intranettet Afdelingsledelsen Kvalitetschef Peter Sigerseth Grøn I og jeres medarbejdere kan finde mere information om forbedringsmodellen og fremdriften i indsatserne på kvalitets- og forbedringsportalen og på intranettet samt på nyhedsdelen af intranettet. Derudover kan jeres afdelingsledelse naturligvis hjælpe med at opklare spørgsmål, ligesom I er velkomne til at kontakte kvalitetschef Peter Sigerseth Grøn, hvis I har opklarende spørgsmål. Det gælder også, hvis I eksempelvis godt kunne tænke jer et oplæg om indsatsen på fx. LMU, informationsmøder eller lignende.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.