Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA Hvad er RTB og automatiseret indkøb? Automatiseret indkøb INMA RTB Conference.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA Hvad er RTB og automatiseret indkøb? Automatiseret indkøb INMA RTB Conference."— Præsentationens transcript:

1 BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA Hvad er RTB og automatiseret indkøb? Automatiseret indkøb INMA RTB Conference 2012 i Oslo

2 BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA Hvad er RTB og automatiseret indkøb RTB = Automatiseret indkøb af visninger Automatisering af medieindkøb gennem integration mellem udgivere (salg) og annoncører (køb) Vickrey auktions princip: Højeste bud vinder og 2. højeste bud betales

3 BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA Formål med RTB og automatiseret indkøb Forenkling af køb og salg af annoncer gennem automatisering Effektive og målrettede kampagner

4 BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA Automatiseret indkøb og aktørerne - Et overblik over de nye aktører

5 BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA Ad Exchanges, Annoncebørser – Det centrale element Ad Exchanges svarer til en annoncebørs hvor visninger sættes til salg (SSP) i en auktion Medierådgiverne er mæglere som optimerer porteføljens værdi Køberne byder på visninger og det højest bud vinder med en DSP

6 BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA Hvordan foregår automatiseret indkøb 1. En bruger besøger et site 2. Visningen sættes til salg i annoncebørsen 3. Annoncebørs beder om et bud fra flere DSP’ere 4. DSP finder den mest relevante kampagne og giver et bud 5. Det højest bud vinder auktionen på annoncebørs 6. Bannerannonce vises

7 BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA DSP (Demand Side Platforms) - Platform til indkøb af visninger Platform som annoncører og medie- bureauer anvender til automatiseret indkøb af visninger Indeholder: Selvbetjening (som netbank) Enkelt eller avanceret Algoritmer til optimering Frekvensstyring Indkøb af målgrupper 1. parts og 3. parts data Retargeting 7

8 BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA Hvad er værdien af RTB og automatiseret indkøb - Forenkling og effektive kampagner Forenkling af køb og salg af annoncer gennem automatisering Mere effektive og målrettede kampagner

9 BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA That’s it!


Download ppt "BRANSJENYTTFAG OG VERKTØYBRANSJEKALENDERJOBB OG KARRIERELEVERANDØRGUIDEOM INMA Hvad er RTB og automatiseret indkøb? Automatiseret indkøb INMA RTB Conference."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google