SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Server 2003 kampagne “Få et 2-timers gratis serviceeftersyn” Dorrit Overgaard, Marketing Manager Informationsmøde,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til medlemsmøde 29
Advertisements

PR KAMPAGNE.
QR-koder.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Større Skriftlig Opgave
LinkedIn Intro.
NemID og Fællesskema 2014 v/Signe Hansen Blegmand
DAGENS BUDSKAB NR. 1 Nutid: Vækst til IT-Kanalen DAGENS BUDSKAB NR. 2 Fremtid: Vækst til IT-Gazeller SAMMEN NÅR VI DINE MÅL.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Hvordan virker Backoffice Hvilken strategi og taktik skal man anvende
Styrk dit salg: Åbn døren til kunderne - gi’ dem en 2 timers gratis IT-forretningsanalyse Session 1a + 1b Dorrit Overgaard & Gitte Casparij Small Business.
Profitten øget med økologiske tryksager! Kim T. Rasmussen, direktør UniFlip A/S.
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Windows ® 7 og Office 2010 til små og mellemstore virksomheder WINDOWS ® 7 OG OFFICE 2010 TIL SMÅ OG MELLEMSTORE VIRKSOMHEDER Vi anbefaler ægte Microsoft.
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
EUP - End User Payment EUP kræver hverken investering i hardware/software, ej heller ressourcer til administration eller systemintegration. Med Mobitech’s.
Del 1 (ca – 20.00)  Nye produkter  Bestilling i dag -10% Pause – kaffe – Bestilling Del 2 (ca. kl – 21.20)  Top-salgs-produkter ved LR.
Præsentationsskabelon til Forpremiere 26. februar 2013 UDFYLD KONCEPTNAVN.
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
Dorrit Overgaard & Gitte Casparij Small Business Marketing
Grundholdninger •Professionelle websider med indhold der passer til formålet •Sørger for nem opdatering og vedligeholdelse.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Webredaktør Rikke Kjærem Nielsen Small business webside til dine kunder - Session 2A og 2B.
Årsaftale projekt Tidslinie © due & partners
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Pinpoint.
… lidt bedre end de fleste Small Business Specialist partner FLC Danmark v/Torben Høiberg Salgschef.
Digital Post til borgerne i vejen dertil
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Partner Pilot Projekt Sådan kommer du i gang! Partnerudviklingschef Lotte Rahbek.
Undervisning i CCE om Java Agenda Hjælp med Java. Hvad kan du sige om sikkerhed? Danske Banks nye Kundeprogram.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Backoffice præsentation
Usability 17. marts Oplæg: Om heuristisk inspektion: Metro Om tænke højt forsøg: Virk 2. Fremtidige oplæg 3. Dagens øvelse 4. Aflevering af testrapporter.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Kampagneaktiviteter September – December 2006 v/Gitte Casparij, Microsoft.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Rebekka Musaeus - Projektkoordinator - SBSC.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Dorrit Overgaard - Gitte Casparij - Torben Marcussen
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Kampagner Forår 2006 v/ Dorrit Overgaard, Marketing Manager
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Fordybelse og formidling. Udvælge, inddrage og anvende. Overskue, bearbejde, disponere, sammenfatte og formidle.
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Salgs- og marketingkampagner for Small Business Specialist Gitte Casparij December 14, 2014.
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADRs) Den enkle måde at handle produkter på, med levering hver måned. Du får fordelen af en rabat på 5.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
MBS Marketing aktiviteter FY07 Partner Forum session Dorrit Overgaard Small Business Marketing Small Business Community Days, september 2006.
Reklame & Markedsføring
TIL FREMTIDEN VELKOMMEN. FAKTA · der ikke kan diskuteres... Cashback og tilbud. Et produkt alle vil have. Kunden sparer 20-22%. Walmart, Bestbuy, SamsClub.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Mød Aalborg Universitet
SALG I CENTRUM - Et pilotprojekt i samarbejde mellem Silkeborg Iværksættercenter og Væksthus Midtjylland Målgruppe: IV / SMV 0-5 år, max.10 medarbejdere.
Unlimited Mobility seminar august Hvordan vil vi støtte op om din forretning? Hvad forventer vi af dig? Hvad kan du forvente af os? Hvordan bliver.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Marketingsaktiviteter marts – juni 2006 Lotte Rahbek 21. marts 2006.
Sikker og integreret infrastruktur Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Office 2003 kampagne Gitte Casparij, Marketing Manager.
Office kampagne Partnertræningsdag Gitte Casparij Marketing Manager, Small Business
Usability – øvelse 6: Sammenfatning på usability-rapport Oplæg Fremtidige oplæg Dagens øvelse Fremtidige fremlæggelser Dagens øvelse Aflevering af usability-rapport.
Small Business Specialist Community - efterårets aktiviteter, kampagner og nye tiltag.
CSR i øjenhøjde Dansk Erhvervs seminar CSR i Praksis – 3. juni 2015.
Sprøjtefri Have.
Automatic Delivery Rewards
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Præsentationens transcript:

SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Server 2003 kampagne “Få et 2-timers gratis serviceeftersyn” Dorrit Overgaard, Marketing Manager Informationsmøde, 5. april 2006, Århus

2 Agenda : Kampagneopstarts møde 5. april  Kampagne introduktion  Få et 2-timers gratis serviceeftersyn af din virksomheds IT  Baggrund og formål  Erfaringer fra tidligere eftersynskampagne  Hvad skal du gøre  Gennemgang af kampagnens elementer  Vejledning i anvendelse  Tilmelding og praktiske spørgsmål  Pause  Service eftersynet  Hvordan anvender I alle tjek skemaerne  Få det maksimale ud af kundebesøget  Tips og tricks  Spørgsmål  Afslutning

3 Kampagnens formål  Mange små og mindre virksomheder har en potentiel sikkerhedsrisiko ved manglende opdateringer, firewalls og antivirus samt med ældre servere og andre programmer.  Formålet med ”Få et gratis serviceeftersyn” er, at få virksomhedens beslutningstager motiveret for et sundheds-tjek af deres IT-installationer, netværk, mm.  Kampagnen har et sikkerheds- og effektivitets budskab; - sparer kunden for ærgrelser, tid og penge

4 Kampagne beskrivelse  Kampagnen tilbyder mindre virksomheder et ”gratis” serviceeftersyn af ca. 2 timers varighed  Serviceeftersynet gennemføres af en Small Business Specialist Partner eller en Certified Partner, som har opfyldt deltagekravet.  Ved at anvende de til kampagnen udviklede tjek-skemaer og behovsanalyse skema og de dertil hørende vejledninger, skal it-forhandleren vurdere virksomhedens IT, aflevere en eftersynsrapport og rådgive virksomheden om evt. forbedringer og andre foranstaltninger, der bør foretages i virksomhedens it-miljø.

5 Målgrupper og lærdom fra sidste kampagne  Målgrupper  Vi anbefaler, at kampagnen rettes mod virksomheder fra 1-25 computere  Sæt fokus på sikkerhed og motiver virksomheden til at være opmærksom og blive bevidst om vigtigheden af at være opdateret til et sikkert it-miljø  Mange virksomhedsejere i målgruppen har reelt ikke en tilstrækkelig viden om serverens og netværkets sundhedstilstand, og hvilken funktion den har  Produktmål: at få opgraderet gamle servere eller andet software til en ny og mere sikker version  Hvad lærte vi fra sidste gang?  Budskabet rammer  Attraktive tilbud (værdi ansæt) rammer bedst  Deltagende partnere har haft 40% vækst i forretningen  Inddel kampagnen i tids faser – når der er ledig kapacitet  Opfølgning er et ”must” for at din kampagne bliver en succes

6 Sådan vil vi markedsføre kampagnen  Microsoft’s kundeportal (SB) :  Online banner – forsiden  Bestil et gratis serviceeftersyn hos en MS forhandler  Geografisk forhandler listning pr. postnr.  Link til jeres eget site  Månedlige nyhedsbrev (ca. 800 abonnenter)  : Microsofts tema - IT sponsor sider  Online banner på forsiden  Bestil et gratis serviceeftersyn hos en MS forhandler  Link til MS kampagneside – jvf. ovenstående  Virk’s nyhedsbreve

7 SB Customer Portal: Forhandler henvisning til gratis servicetjek Fordele ved tilbudet Hvad er et servicetjek? Test om du har brug for et tjek

8 Markedsføring på virk.dk portalen Forhandler henvisning til servicetjek Spejling af indhold fra SB portal Tilbud og kampagner Mulighed for markedsføring til mindre virksomheder som anvender virk.dk

9 Kampagne - overblik Kampagneelementer  Forberedelse  Marketing  Kundemøde  Gode tilbud

10 Forberedelsen Læs nedenstående dokumenter grundigt  Anbefaling til mødeforløb hos kunden  Sundhedscheck vejledning  Excel-skema til Sundhedscheck  Vejledning til Behovsanalyse for løsninger  Skema til udfyldelse af ”Behovsanalyse for løsninger”  Quick ”Salgsguide for Microsoft Small Business Server 2003”  Salgsbudskaber og salgsmanuskript (10 købs årsager) for Microsoft Small Business Server 2003:  Forretningsdokument: Forhandler fordele – når du sælger en Small Business Server 2003

11 Marketing fasen Forhandler kampagneelementer  Banner annoncer til forhandlers egen hjemmeside  Kunde brochure ”11 gode grunde til at få serviceeftersyn”  Annonce skabeloner til markedsføring i lokale medier  Skabelon til pressemeddelelse – til påvirkning af lokale medier

12 Sådan kommer du i gang... Step 1: Kampagne på hjemmeside  Online banner ud på din hjemmeside  Udform dit tilbud ”få et gratis 2- timers eftersyn..” sæt evt. en værdi på dit serviceeftersyns tilbud  5 liniers tekst på hvad kunden får  Klip og klister fra kampagneelementerne Step 2: Påvirk dit lokalområdet  Indryk evt. lokalannonce  Udsend evt. pressemateriale  Brug PR skabelonen

13 Sådan kommer du i gang... Step 3: Udsendelse af kampagnebrochure  Forbered udsendelse af brochuren:  ”Du ser 11 gode grunde til at få et gratis 2-timers serviceeftersyn”  Fastlæg din målgruppe  Begynd med dine eksisterende kunder  Nye kunde emner  Følgebrev der skal ledsage brochuren  Brug evt. forslag til brevskabelon  Du kan tilføje din egen tekst (eks. har du et særligt tilbud....)  Flet med adresser og print på dit eget brevpapir  Husk at sætte en udløbsdato for dit tilbud  Anbefaling! Send max breve ud ad gangen – så har du bedre mulighed for at følge op på hver enkel udsendelse

14 Sådan gør du...  Step 4: Telefonisk opfølgning  Følg op på din udsendelse pr. telefon  Brug de 11 gode grunde argumenter eller  Brug ”SBS salgsmanuskriptet” til at identificere din kunde/dit emne og hans it problemer  Du kan evt. bruge sidste side: ”fordele – spørgsmål og svar”

15 Sådan gør du... Step 5: Afholdelse af møde  Aftal mødetidspunkt med kunden  Send en mødebekræftelse på dato og tidspunkt

16 Sådan gør du... Step 6: Afholdelse af serviceeftersyn hos kunden  Læs Sundhedscheck vejledning og gå Exel checkskemaet grundigt igennem Husk at efterlade dit visitkort

17 Sådan gør du... Step 7: Eftersynsrapport med forbedringsoplæg til kunden  Brug evt. behovsanalyse skemaet  Evt. sidste side i Excel sundhedscheck skemaet  Oplæg til forbedringer

18 – aktuelle tilbud Tjek de gode tilbud hos vores distributører ! Actebis – Weber grill tilbud  Ved køb af SBS’2003 optjenes point  Point omsættes til en Weber grill Actebis + Tech Data – iPod tilbud  HP Reseller Option Kit tilbud  Køb HP Server og HP udgave af SBS2003 til en super pris  Points der konverteres til den smarte iPod fra Apple SMG - Påsketilbud  Påsketilbud – for nye kunder hos SMG  Modtag et stort påskeæg, hvis det er første gang du køber en SBS  Ved køb af SBS2003 optjenes point  Points omsættes til et gavekort eks. påskefrokost

19 SMG  Intel baseret serverløsning med præinstalleret SBS2003  Attraktive specifikationer målrettet den mindre virksomhed  Stærke pristilbud Tech Data  SBS HP server inkl. CA PS2 kampagnetilbud  Forhandler kampagnetræning 19. og 20. april  Slutkunde seminar maj / juni – afholdes af udvalgte forhandlere  kr ,- i tilskud pr. slutkundeseminar flere tilbud

SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Praktiske erfaringer med brug af Serviceeftersynskampagnen Johnny Broe, Broe Computer Service

21 Historie fra det virkelige liv: januar – februar  100 breve udsendt med folder  Resultat: 8 nye kunder - heraf 1 der har ordret for kr. og 3 kunder hvor der er afgivet tilbud på omkring kr. stykket  8 emner - hvor serviceeftersynet mangler at blive afholdt

22 Hvordan ? 1. Udvalgt emner - mindre virksomheder mellem 5-25 ansatte i lokalområdet (490 stk) 2. Frasorterede multinationale selskaber o.lign. - til rest ialt 250 emner 3. Udsendt 25 breve hver 2. onsdag med kampagnematerialet 4. Efterfølgende onsdag telefonkontakt 5. Afholdelse af Serviceeftersynet – ved brug af Microsoft’s skabelon 6. Resultatet kender I

23 Tilmeld dig serviceeftersynskampagnen Hvem kan deltage  Certified Partner  Small Business Specialist  Small Business Specialist under uddannelse  Tilmeld dig og bestil kampagnematerialet  Deadline: 12. april 2006  Læs om kampagnen her   Tilmeld dig her 

24 Tilmelding- og bestillingsblanket Tilmelding- og bestillingsblanket udfyldes  Senest den 12. april 2006  Link til blanket Link til blanket  kvittering fremsendes til Partner på det registrerede i ”Tilmelding- og bestillingsblanketten”

25 Spørgsmål