Aktuel Mediebrug Bo Kampmann Walther FS2015 – 27.02.15 Brand Integration Aktuel Mediebrug Bo Kampmann Walther FS2015 – 27.02.15
Agenda Opsummering fra sidste gang Brand communities Branding som ”religion” – case: Apple Brand Integration Brand Integration Wheel Case: Jaguar og BMW 1 Case: Karen og Nicklas Case: BMW 2
Brand value
Hvad er et brand? Image Value Loyalty
”Brand-knapper” … IMAGE VALUE LOYALTY
De strivrede … IMAGE ++++ LOYALTY ---- . . . . . . . VALUE !!!!!
Brand fællesskaber
Case: Apple
Vertikalt integrerede systemer
oplevelsesdimensioner V.I.S. oplevelsesdimensioner
Horisontale “ting”
RELIGION Fra community til kult til religion …
Branding SOM religion Branding ER religion … Vigtig diskursiv-kulturel forskel: Branding SOM religion Branding ER religion …
Branding som ”religion” ritual Tradition Loyalty
Branding som ”religion” 1. a unique sense of belonging 2. a clear vision with a sense of purpose 3. take power from your enemies 4. Authenticity 5. consistency 6. perfection 7. sensory appeal 8. Rituals 9. Symbols 10. mystery
BRAND INTEGRATION
Brand Integration Wheel - 1
Brand Integration Wheel - 2
Up in the Air
Hilton
Travelpro
American Airlines
James Bond – fra Martini til Heiniken … (how does THAT work ..?)
JAG – fra ”Skyfall”
The Ghost Writer
The Ghost Writer (Polanski, 2010) BMW - 1
Karen og Nicklas …
BMW – 2 (”Wait ’till you see the car …!”) BMW i8