Pr og kommunikation på Guldborgsund 2005 Forandringen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

SPØRGESKEMA HARDSYSSEL DISTRIKT Oktober Der afholdes årligt Sysselfejde for bæverne, hvad synes du om konceptet for dette arrangement?
Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
Velkommen til 10.A Gentofte 10. klassecenter
Elektronisk kommunikation
Velkommen til. Visionen for SEE 20:10 Nyskabende og Tidssvarende En korpslejr skal være på spejdernes præmisser og en lejr som spejderne vil tænke tilbage.
TEST 2 modul 1 20 spørgsmål. Du skal klikke med musen på det rigtige svar, så kommer du automatisk til næste spørgsmål Klik for start.
Hjælpemidler til syns- og læsehandicappede Marie W. Bertelsen IKT- og læsekonsulent Center for specialundervisning, Roskilde Amt. Cand.mag. i audiologopædi.
GuldborgsundLejren 2005 Mel: Frederik Brinth Christiansen
Internet til alvor og sjov
PC.
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
Bænker Bænker er hovedmøblementet inde i ventesalen. De står langs med veggene og midt i rommet og er i brug det meste af tiden. Det er oftest her folk.
Forskningens døgn om Viden fra nettet? 28. april 2011 Lektor og Pæd.IT koordinator Anne Grete Rasmussen, Ankerhus, UCSJ 1 Ankerhus 28. april Web2 - Anne.
Munkebjerg Distrikt Korpslejrmøde d
Velkommen til ledermøde. Aftenens program •Ryste-sammen-løb •Orientering om tiltag i kvarteret •Generel orientering om lejren •Aktiviteter på lejren.
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
IWB i folkeskolerne i Skive Uddannelseskonference 5. januar 2012.
SEE20:10SKIVE KFUM-Spejdernes Korpslejr Velkommen til.
Instruktion i kort og kompas Gennemgang af kort og signaturer
Computerens anatomi! Hvad skal du vide før du køber din egen?
Webredaktør Rikke Kjærem Nielsen Small business webside til dine kunder - Session 2A og 2B.
Gruppeudvikler konceptet v/ Thea Björklund Larsen.
Europa ind i klasseværelset 5 gode grunde til at lade være Det er det nemmeste Det tager en  ! Tid Der opstår problemer Man ved ikke hvad man får ud.
Hvem er vi? Thomas Møller Viceskoleinspektør Tobias Smith IT-vejleder
Velkommen Rådsmøde Tirsdag d. 17. marts Dagsorden: 1. Senior arbejdet 2. Sysselfejde information 3. Uddannelse / Kursus 4. Økonomi 5. ”MEGA aktivitet”
Velkommen til Rådsmøde Onsdag d. 15. september 2010
Velkommen til forældremøde om
SkoleIntra 15. marts 2011 UNITube for eleverne og det kommende UNIServer koncept Ebbe Schultze Chefkonsulent UNIC
SUNDBY. SUNDBY Sundby kantine/café Sundby kantine/café; I Sundby Cafe lærer du at finde opskrifter om sund mad, både almindelig mad, men også det søde.
Velkommen til Grundlæggende Fotokursus!
Sikker Internet og SMS. Ole Clausen - Maglegårdsskolen – Gentofte - Baggrund for forløbet Multimedie generation Multimedie generation.
Svendborg 13. Marts 2013 © 3M All Rights Reserved. 1.
Uddannelse, marts 2007 Søren Vallø Business Development Manager.
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Mail på tablet og pc ligger på Kone´s server og kan hentes på adressen
Modtagerfelt med kendt modtager ParadisHelsingør d Æblevej Helsingør Att.: Salgschef Kaj Normann Andersen Vedr.: Job som issælger.
Roverne i Forandringen Guldborgsund 2005 Tirsdag er roverdøgn i Forandringen Aktiviteter for rovere og ledere Workshops kl og fra
Videregående pc-vejledning Modul 07: Elektronisk post 60+Bornholm.
Videregående pc-vejledning Modul 03: Harddisken 2 60+Bornholm.
Kultur Forandringen Forandringens lejrbål mandag kl og fredag kl Mød alle forandringens ledere, Syng sammen aften mandag kl –
Guldborgsund lejren 2005 Aktiviteter. Underlejrdag Valgfri 24 x 7 HC- Andersen dag Knald i låget Hjemmeopgaver.
Kjeld Svidt September 2005 Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser.
Guldborgsundlejren 2005 Spejderliv – virkelighedens eventyr Vision Udfordre mødet mellem spejdere Skabe rum for den enkelte Trendsætte gennem ”learning.
VELKOMMEN TIL INFORMATIONSMØDE GULDBORGSUNDLEJREN 2005.
UNI Server status og nyheder SkoleIntra-træf marts 2007 Ebbe Schultze Chefkonsulent UNI-C
GuldborgsundLejren 2005 Information om mad til distrikterne og grupperne Korpslejrintendanturen / Underlejrintendanturen ved Marianne Rygaard, Forandringen.
Gudenå Distrikts hjemmeside blev flyttet til Korpsets SharePoint system den 30. januar 2007 Flytningen er sket for at: lette.
Kommentar Dansk.
GRUPPENS BEREDSKAB Troplederen er den ansvarlige for beredskabet på gruppens lejrplads Man skal følge de overordnede retningslinier, der administreres.
Guldborgsund 2005 Lejrpladsen - teknik. IS Punkt på UL Køle- container 4 Affaldscontainere Toiletter og vaskeplads Rafter Brænde Tappested for vand.
Ugeprogram Forandringens Underlejr FormiddagEftermiddagAften LørdagAnkomst Åbningslejrbål SøndagLejretablering mulighed for aktivitet Gudstjeneste MandagUNDERLEJRDAG
ViTre til MAC TalkingWeb. ViTre til MAC Version 1: (ViseOrd) Hjælpeprogram der kører i baggrunden. Oplæsning med highlight i ViTre læsevindue. Læsehjælp.
Jonstrupvang forvent det utænkelige Velfærdsteknologi og innovation på Jonstrupvang.
Børns sprogtilegnelse Hvordan arbejder vi med børns sprog i Vejen Kommune?
Skolespor – SPOR.DK Kom ud i virkelighedens landskaber.
It hjemme og i butikken. Gør det selv Oprette sig som bruger, og gå i gang. Print eller send tegning. Tegningen gemmes på hovedkontorets server, hvor.
Uge 30……. Snart..! Vi mødes på Verninge kro lørdag D kl. 7.30
Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser
vil vi sætte spor i os selv, hinanden og omverdenen Med Spejdernes Lejr 2017 vil vi sætte spor i os selv, hinanden og omverdenen.
Spejdernes Lejr juli (uge 30)
Introduktion til Badminton People
Brobygning.
4. Formel kommunikation Beskriv sundhedsvæsenet krav til patienten som aktiv medspiller. Om patienten forebygger. Om fremmøde. Opfordre til at tage pårørende.
PUBLIC SERVICE SKAL VÆRE FOR ALLE
Modul 07, Elektronisk post
På biblioteket giver vi også hinanden licenser
Præsentationens transcript:

Pr og kommunikation på Guldborgsund 2005 Forandringen Det er vigtigt, at bruge tid på at snakke lidt om dette, så alle har en forventningsafstemning omkring dette på møderne. Formål Fastlæggelse af en entydig definition af begrebet ”Ro i lejren” således at det administreres ensartet på hele GuldborgsundLejren. Baggrund På tidligere korpslejre har der ikke været en entydig holdning til ”Ro i lejren”. I nogle Underlejre er det blevet håndhævet med hård hånd. I andre underlejre er der set gennem fingre med ”Ro i lejren”. Problemstillingen aktualiseres på GuldborgsundLejren blandt andet gennem følgende 2 forhold: UL-teltene fungerer som decentrale ledertelte (lederunderholdning og lederfællesskab når spejderne er ”gået i soveposerne”) 24*7 aktiviteter (kan medføre, at patruljer kommer hjem fra aktivitet kl. 04.00) Definition Grundlæggende betyder ”Ro i lejren” at der skal være sovero. Der må fortsat gerne være bålhygge. Men der skal iagttages fuld respekt til de spejdere, der ønsker at sove i de omkringliggende telte. ”Ro i lejren” skal respekteres af de patruljer, der kommer hjem fra 24*7 aktiviteter. Dæmpende tale og hurtig ro. Aktiviteterne i 24*7 lægges i en naturlig afstand, der generer teltpladserne mindst muligt. I underlejreteltene må forekomme lederhygge med sang og musik frem til kl. 24.00. Efter dette tidspunkt skal aktiviteter i underlejrteltene dæmpes. Der må fortsat godt være stille sang, foredrag m.m. men det må ikke forstyrre lejren. Kl. 01.00 skal alle aktiviteter i UL-telte m.m. lukke ned. ”Ro i lejren” varer indtil kl. 07.00. ”Ro i lejren” betyder, at kørsel med biler skal undgås (dog skal kørsel med madfordeling og slamsuger tillades i nødvendigt omfang). Rover-drop-in kan have åben til kl. 02.00. Dog skal livemusik og lignende stoppe kl. 24.00. Herefter vil lydniveauet blive skruet ned til snak og dæmpet musik. Teltet er placeret yderligt på torvet og med afskærmning mod de omkring liggende underlejre for at minimere støjen. Derudover vil Roverbanket (fredag) at have åben til kl. 02.00. Dette arrangement er placeret i Stakladen bag scenearealet. Ansvar Det er UL-chefens ansvar at administrere ovenstående regler. Herunder sikre forventningsafstemning med den enkelte leder i underlejren.

PR centralt Findes i Rådhuset på lejrens hovedtorv aktivitetskontor korpskontor internationalt kontor hittegods posthus PR-funktioner PR-området vil stå for: webavis videooptagelser radioudsendelser pressekontakt informationskontor oversættelser.

Web-avisen ”360°” er titlen på korpslejrens internet-avis. Via Spejdernet.dk kan forældre og søskende følge med i lejrlivet Også lejrens deltagere kan følge med via UL’s PC’ere Web-avisen er: -tekst -fotos -videoklip -lydklip

Radio Knyf På frekvensen 107,2 MHz vil Radio Knyf sende Det er programmer, som kan høres både på korpslejren og i Nykøbing Falster-området Tre gange dagligt sendes der lokalradio fra og om korpslejren. et kort godmorgen-program en to timers eftermiddags-udsendelse en kort godnat-udsendelse Spejderne opfordres til at tage radio med, så man kan lytte til disse udsendelser

Infotavler i UL Vægavis Der vil dagligt blive lavet vægaviser Hænges op på Markedspladsen Desuden to steder på hvert underlejrtorv De centrale vægaviser udarbejdes på både dansk og engelsk Andre ting på info-tavler Underlejravis med indhold, der konkret knytter sig til den enkelte underlejr. Opsætning af informationer på underlejr-delen kan kun ske efter aftale med underlejrens pr-ansvarlige lejrkort og andre vejvisnings-informationer. Anden info fra UL Den ene stander bliver i underlejrteltet, den anden, der ved IS-punktet

Pressekontakt BP-Spirits har lige udsendt korpslejr-CD Landsdækkende og landsdelsdækkende sker via den centrale pressefunktion aviser radio TV Lokal PR Op til lejren skal I sende indlæg ind til den lokale avis om forberedelserne Under lejren varetages den lokale pressekontakt af lokal PR-person Underlejre og distrikter sender før og under lejren information til den lokale presse. Alle er meget velkomne til at sende til jeres lokale distriktsavis. Den lokale pr.- repræsentant skal dog orienteres om disse tiltag. (Kopi af tekst) Helt aktuelt (slutningen af april), så udsendes den netop færdige korpslejr-cd til et stort udvalg af lokal-, regional- og landsdækkende radioer med håb om, at korpslejrsang og andre spejdersange bliver spillet flittigt – I må gerne hjælpe med at ønske sangene... Denne udsendelse sker fra den centrale pressefunktion BP-Spirits har lige udsendt korpslejr-CD Ønsk sange fra den i lokalradioen

Pc’ere i underlejrene PC-café i UL-teltet 5-10 computere med browser og tekstbehandling internet-adgang med browser og tekstbehandling mulighed for at tilslutte sin egen pc både trådløst og pr. kabel.

Korpslejr-dvd rettidigt tilmeldte (1. april) vil få en korpslejr-dvd videoklip lyd fotos små spil mm Alle andre kan bestille dvd’en til en pris af 50 kr. i informationskontoret. Dvd’en produceres af en gruppe folk på pr-området – med input fra mange andre: fotografer, videofolk, radiofolk, lejrjournalister osv.

PR-kontaktpersoner Distrikterne Ole Rømer: Viggo Halling viggohalling@msn.com 43737793 / 21288792 Djursland: Anne Mette Andersen Anne.mette.andersen@jv.dk 86332147 Munkebjerg: Kasper Kiilerich kasperkiilerich@hotmail.com 25825415 Hardsyssel: Christian Houmann, 97861233 Lindorm Dan Kofoed Mansson DKM@KM.DK

Hvor får du mere viden? www.spejdernet.dk/guldborgsundlejren www.spejdernet.dk/guldborgsundlejren/forandringen