Samarbejde på tværs af lande Opdeling i undergrupper.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Arbejdsgrupper •Opdatering siden Science camp •Clustring af arbejdsgrupper •Arbejdspapir fra Håkan •Arbejdsgruppemøde i Danmark.
Advertisements

I forbindelse med integration af it i matematik Steen Groðe.
Skoleledelsesnetværket for Smil(e)
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Læring og læringsressourcer i en læringscenteroptik
Fra service til policy innovation: Lokalpolitikernes rolle i innovationsskabelse Eva Sørensen Roskilde Universitet og Universitetet i Nordland.
Naturfag i spil – 27. november 2013
Afsætning 2012.
Trafikplanlægger for en dag! •Mål med undervisningen –At I får en viden om sikkerhed, sundhed og energiforbrug ved trafik •Program –Intro –Arbejd.
Beregn de totale omkostninger
Realkreditinstitutter
Anvendt medialisering ved Fredda Galea
En case – baseret på arbejde med ”Film i Kufferten” på biblioteket. Gentofte kommune. Peter Nordahl – Børnebibliotekar, Gentoftegade Bibliotek - 21/
Temasession: ”IT i hjemmet” Summit ’05 ”Mediekonvergens og interaktivt tv” Forskningsassistent Maria Hunosøe-Johannesen Knowledgelab, Syddansk Universitet.
Digitalisering, medialisering og skoleudvikling 13. marts 2012.
Retningslinjer for Fjernlån Fjernlånskonferencen og 29. maj 2009 Leif Andresen Styrelsen for Bibliotek og Medier.
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Science i Mariagerfjord Kommune  Grundlæggende kompetencer. Dansk, matematik, engelsk.  Kreativitet, innovation, problemløsning og samarbejde.  Naturfaglige.
? Det Vil Vi Have…. • Lærerens IT-Kompetencer • Word, Excel, PowerPoint og Publisher • Aktiv brug af interaktive medier • Interaktive tavler • Inklusion.
Udgangspunkt Vibeholmskolen, Digitalisering og medialisering • Digitalisering vedrører teknologi og tekniske løsninger • Medialisering rummer.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Digitalisering og medialisering
Udgangspunkt • Hvorfor taler alle om it, når det i virkeligheden handler om kultur, medier og læring? • Hvorfor er fælles mål og progression så populære,
Europa. Problem formulering Hvorfor er der så mange lande der vil være medlem af EU.
Fokus på læring og dannelse
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Kulturstudier M Festivaler, koncerter og ”liveness”
Positionering Af: Bjarke & Skafte.
(E) Skandinaviska metoder för innovativt lärande (Europa)
Tools og Clil4U er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
Undervisningsmiljøundersøgelse 2010
Af Kent Andersen, P 1. Fordele  Ægte kommunikation i blogs, wikis og eTandem læring  Hjælp klar når der er behov for den  Adgang til.
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet
Trafikplanlægger for en dag! Mål med undervisningen –At I får en viden om sikkerhed, sundhed og energiforbrug ved trafik Program –Intro –Arbejd.
Nano Science Brombærsolceller. Dagens program Introduktion Introduktion af forsøget Første del af forsøget Pause Anden del af forsøget Efterbehandling.
VIDENCENTER FOR ENERGIBESPARELSER I BYGNINGER Jakob Neumann Faglærer på RTS Blik- og Rørarbejderforbundet- i forbund med fremtiden.
Løse projektideer til et samarbejde om dansk/svensk/norsk - Flere ideer. At udvikle en nabosprogsdidaktik i et synkront perspektiv, dvs. en videreudvikling.
Projekt e-læring & KVUC flex Oplæg VUC Storstrøm
Projekt e-læring E-fokus konference Stig Pedersen (KVUC)
Historiefortælling.
BERIFA. BERIFA - Agenda Hvad er BERIFA? Baggrund OPI-samarbejdet Præsentation af systemet Test og Afpøvning Erfaringer/læring Spørgsmål ?
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Opstartsworkshop om informationsformidling Viborg, 5. oktober 2010 Stefan Knudsen.
video. Fællesoffentlige digitaliseringsstrategi: Alle over 15 år skal have NemID og Digital Postkasse efter november.
1 Studiestartsprojekt timers case. SDU som brand.
Brobygning International dag.
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
implementering af sprogbaseret undervisning
Det digitale ungdomsliv !#¤%&”¤! Børne- og ungdomsliv: Venskaber, uvenskaber, mobning, kærlighed, identitet…. Børne-
Helhedsorientering & Tværfaglighed
Digitalisering og medialisering Flakkebjerg,
18. Strategisk analyse af interne forhold
og næste generations it Netværksaften, London Mads Bo-Kristensen Chefkonsulent, ph.d. Uddannelse & Læring Vejle Kommune.
Hva´ska´jeg med kommunen?. Når du har tid og lyst….. Fokus – kommunikation: -når DU har TID og LYST så kan du søge SU, flytte adresse, bestille et sundhedskort,
Sproglighed - Og hvof nu det?. Celle Arvemateriale.
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Digital Post Lovpligtigt for alle over 15 år fra den 1. november 2014.
Webetik Om ophavsret, kopiering og brug af billeder fra internettet i skoleopgaver og på hjemmesider.
Anden information Delprojekt III: IT-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv Alice Nissen, VIA Birgitte Lund Nielsen, VIA & AU.
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
UDDANNELSE OG PROFESSION.
Ordskolen, AOF Midt, Aarhus
Glogster Nu er det muligt at udskifte plancher og andre præsentationer i undervisningen med en digital præsentation, der kan kombinere tekst, lyd, billeder.
Elevproduceret materiale Mulernes Legatskole 27. marts 2014.
IKT omstilling af undervisningsinstitutioner Forskning og udvikling på AAU V. Tom Nyvang
5 skarpe om EU Af Mette Buskjær Christensen, Institut for Statskundskab, Syddansk Universitet.
HCI - Tale som in-/output Kan vi kommunikere med computere ved hjælp af tale? –Ex: billetbestilling, nummeroplysningen, computersupport, etc. Hvornår vil.
Kvalitetspatruljens åben skole-arrangement om elevdemokrati Den 6. marts 2013 på EUC Sjælland i Køge Workshop 1 Hvordan kan elevrådet udfordre eleverne?
- en spændende kundskabs- og teknologikonkurrence for børn og unge
Præsentationens transcript:

Samarbejde på tværs af lande Opdeling i undergrupper

Undergrupperne Styregruppen IKT Innovative Lærmiljø Skole- Virksomhed

IKT – Digital matematikk Digital matematikk (No) Digital brug i naturfagene (N) IKT och Matematikk (S) Anvendelse av IKT i matematik (DK) IKT-baserede læringsmiljøer i matematik (s)

IKT – Interaktivitet Lærmiljø (s) Interaktive tavlor och matematik (s) Trykfølsomme skærme (DK)

IKT Ledelse og piloter Skolutveking och lærande gjennom strategisk IKT ut- veckling, skolledare (S) IKT-piloter – kollegahjelp (N)

Hur - hvordan Give respons til hinanden Materiale på smil-e.eu Råd om kompetenceudvikling Holde kontakt via social medier xj5cohttp://youtu.be/jDUMVl xj5co

Praktisk hur/hvordan Det tager tid… Gå positivt ind i arbejdet i grupperne Søg det I kan samarbejde om – nyfikenhet Sproget m/watch?v=ZrGIhrs3Hk I&NR=1http:// m/watch?v=ZrGIhrs3Hk I&NR=1