Introduktion til indholdsfortegnelser j Tryk derefter på F5, eller klik på Slideshow > Fra begyndelsen for at starte kurset. Klik på Aktivér redigering.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Videregående pc-vejledning Modul 13: Brug af tekstbehandling 60+Bornholm.
Advertisements

Sådan laver Du et POWER POINT program.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Open street maps på GPSén Gå ind på Siden er lang tid om at loade, så hav tålmodighed.
Photo story. Velkommen til denne lille manual omkring Photo Story 1.Du kan vælge at se hele filmen og detaljeret se hvordan du bedst kommer i gang med.
Lidt om pladsholdere.
Fortæl med PowerPoint XP
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Videregående pc-vejledning
Velkommen.
Grundlæggende PowerPoint
Forsiden 1.Denne knap bruges når du vil taste dagens resultater ind. 2.Denne knap skal kun bruges hvis du allerede har gemt data og du finder ud af at.
Klik på Aktivér redigering på meddelelseslinjen.
Vejledning i weblog-værktøjet
Videregående pc-vejledning Modul 12: Tekstbehandling 2 60+Bornholm.
1 Center for Undervisningsmidler PowerPoint 2007 Kursus Enkle præsentationer.
Køb og download E-bøger og e-lydbøger (bruger en logget ind i denne guide)
Sidetyper Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen,
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2008.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Instruktion i Animation Shop
Formularer (Access, del 3)
Følge indhold Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Alle børn skal have mindst et fornavn og et efternavn … det skal computerens ”børn” også !! Computerens ”børn” kaldes alle for filer uanset hvilke programmer.
Klik på Aktivér redigering på meddelelseslinjen,
Samj 2.C Startside Tilføj nyt dias, vælg layout, skrifttype, farve osv. Startside Tilføj nyt dias, vælg layout, skrifttype, farve osv. Indsæt Indsæt.
Microsoft® Lync™ 2010 Kursus for stedfortrædere
Microsoft® Lync™ 2010 Chat og tilstedeværelse Kurser
FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken udtrykkeligt eller stiltiende. ©
CFU 1 Center for Undervisningsmidler PowerPoint-kursus Enkle præsentationer.
Center for Undervisningsmidler Dispositionsvisning Den hurtige professionelle måde at arbejde på. Her kan du koncentrere dig fuldstændig om indholdet.
Lav en PowerPointskabelon ved brug af diasmaster
Animation af tekst og pile
PowerPoint Kursus It-biblioteket, april 2007 Underviser: Marie.
Blogging Udvidet design og funktion
Videregående pc-vejledning
Vejledning i testfunktionen på Absalon Testfunktionen er et værktøj som kan bruges til eksamen, status af de studerendes standspunkt eller som de studerende.
En kort præsentation af diasmaster i Powerpoint 2000 Af Otto Leholt
Vejledning til oprettelse af CV
Oversigtsvejledning til Lync 2013 FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken.
Finde og åbne et chatrum Brug søgefunktionen i Lync til at finde de rum, du har adgang til. 1.I hovedvinduet i Lync skal du klikke på fanen Chatrum. 2.Skriv.
Oversigtsreference til Lync 2013 til Office 365 © 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Med Lync kan du begynde at samarbejde uden.
Oversigt for © 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Lync Web App Deltage i et Lync-møde ved brug af computerlyd Hvis du ikke har Lync.
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Planlægge et Lync-møde Du kan planlægge et Lync-møde ved at bruge Outlook tilføjelsesprogrammet.
FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken udtrykkeligt eller stiltiende. ©
Introduktion til Lync Windows Store-appen
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Tilføje en kontakt Listen Kontakter gør din kommunikation lettere og gør det muligt for dig.
Lion CMS Introduktion Sådan bruger du systemet. Trin 1 Tryk på login knappen Skriv dit brugernavn Skriv dit password Tryk på OK (Login) knappen Du er.
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
Interaktive knapper Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Brevudskrivning Du vil gerne skrive et brev, i dette tilfælde til en kreditor. I din venstre menubjælke finder du derfor Kreditor og trykker på den. Derved.
Videregående pc-vejledning
IT for let øvede Modul 5: ”Tekstbehandling ”. Formål KULTUR & FRITIDSHUSET – SKOLEGADE 54 – TLF: Kunne skrive en tekst med store og små bogstaver.
Microsoft® Office Excel® 2007-kursus
projekt eller lignende
Kontakter, tilstedeværelse og chat
emne erklæring SmartArt-grafik med billeder på rød baggrund
Introduktion af PowerPoint 2007
Velkommen til PowerPoint
Sådan indsættes dette dias i præsentationen
Modul 4: ”Tekstbehandling 2”
Hvordan laver man overskrifter og indholdsfortegnelse i Word?
Skabelon for billede til sociale medier
Præsentationens transcript:

Introduktion til indholdsfortegnelser j Tryk derefter på F5, eller klik på Slideshow > Fra begyndelsen for at starte kurset. Klik på Aktivér redigering på meddelelseslinjen. Hvis videoerne i dette kursus ikke afspilles, skal du muligvis downloade QuickTime eller skifte til PowerPoint 2013.downloade QuickTimeskifte til PowerPoint 2013

1234 Kursus- oversigtHjæl p Introduktion til indholdsfortegnelser Undertekster 1/1 videoer Intro til indholdsfortegnelse r OversigtFeedback Hjælp 3:00 Tryk på F5 for at starte, Esc for at stoppe Du kan føje en indholdsfortegnelse til et dokument ved at skrive alle kapitler og sidenumre manuelt.Men dette er ikke bare et stort stykke arbejde, du skal også selv huske at opdatere indholdsfortegnelsen, hver gang du foretager en ændring. I denne video springer vi over den manuelle metode og fokuserer på en meget bedre metode –automatiske indholdsfortegnelser. Sådan fungerer det.Start med at gennemgå dokumentet, og tilføj en overskrift med en overskriftstypografi, når noget skal optræde som en post i indholdsfortegnelsen. Indsæt derefter en automatisk indholdsfortegnelse, og opdater den automatisk, hver gang du foretager en ændring. Hvis nu vi vil have indholdsfortegnelsen til at pege på dette resume.Så starter vi med at skrive overskriften. Derefter åbner vi galleriet Typografier under fanen Hjemog vælger typografien Overskrift 1, 2 eller 3.Som standard vises al tekst med disse typografier som poster i indholdsfortegnelsen.Du bestemmer selv, hvordan du vil bruge de tre niveauer af overskrifter.Du kan f.eks. bruge Overskrift 1 til hovedafsnit eller dele, Overskrift 2 til kapitler og Overskrift 3 til underkapitler. I dette dokument bruger vi Overskrift 1 til denne overskrift. Vi kan altid ændre det igen senere.Fortsæt med at tilføje overskrifter med overskriftstypografier i hele dokumentet.I denne sidste del anvender vi typografien Overskrift 2 til disse underafsnit.Når du er færdig, skal du klikke der, hvor du vil tilføje indholdsfortegnelsen. Dette er den nemme del.Gå til fanen Referencer, og klik på Indholdsfortegnelse.Derefter skal du finde den ønskede type automatiske indholdsfortegnelse og klikke.Og så opretter Word straks en indholdsfortegnelse ud fra de afsnit, hvor der er brugt overskriftstypografier. Og Overskrift 2 og 3 indrykkes. Det er meget smart, men det bliver bedre endnu.Vi forestiller os, at du arbejder videre på dokumentet og tilføjer afsnit, flytter rundt på tekst, fjerner sider eller ændrer overskrifter. Når du er klar til at vise til andre, skal du bare klikke på Opdater tabel.Og så vælger du, om du vil nøjes med at opdatere sidetallene eller hele tabellen.Det er alt, hvad du behøver at vide for at kunne indsætte en automatisk indholdsfortegnelse.Hvis du vil tilpasse din indholdsfortegnelse, skal du klikke på Indholdsfortegnelse og Brugerdefineret indholdsfortegnelse. Gennemse mulighederne, og bestem, hvad du vil gøre.Du kan f.eks. vise flere niveauer.Klik derefter på Indstillinger, og vælg, hvordan du vil knytte typografierne til hvert niveau i indholdsfortegnelsen. Du kan også ændre tabellen, så den fungerer til udskrivning, til internettet eller begge dele.Hvis du f.eks. distribuerer filen på internettet,kan læserne navigere i dokumentet ved at klikke på links i stedet for at bruge sidetal.Der findes flere måder at tilpasse en indholdsfortegnelse på. Du kan se, hvilke muligheder du har, ved at følge linkene i kursusoversigten.

Hjælp Kursusoversigt Tryk på F5 for at starte, Esc for at stoppe Kursusoversigt – Introduktion til indholdsfortegnelser OversigtFeedback Hjælp 1234 Intro til indholdsfortegnelse r Oprette en indholdsfortegnelse 1. Start med at anvende overskriftstypografier – Overskrift 1 og Overskrift 2 f.eks. – på den tekst, der skal medtages i indholdsfortegnelsen. Markér teksten, klik på Hjem, og flyt markøren hen over de forskellige overskrifter i galleriet Typografier. Bemærk, at når du peger på den enkelte typografi, ændres teksten, så du kan se, hvordan den vil se ud i dokumentet. Klik på den typografi, du vil anvende. 2. Klik på det sted, hvor du vil indsætte indholdsfortegnelsen, hvilket normalt er i starten af dokumentet. 3. Klik på Referencer > Indholdsfortegnelse, og vælg derefter en Automatisk tabel i typografigalleriet. Opdatere indholdsfortegnelsen Du kan opdatere en indholdsfortegnelse, der blev oprettet automatisk ud fra overskriftstypografier, ved at klikke på Referencer > Opdater tabel. Du kan vælge Opdater kun sidetal eller Opdater alt, hvis du vil opdatere sidetallene og teksten. Formatere teksten Hvis du vil ændre formateringen af teksten i indholdsfortegnelsen, skal du ændre typografien for hvert niveau i indholdsfortegnelsen. 1. Klik på Referencer > Indholdsfortegnelse > Brugerdefineret indholdsfortegnelse. 2. Klik på Rediger i dialogboksen Indholdsfortegnelse. Hvis knappen Rediger er nedtonet, skal du ændre Formater til Fra skabelon. 3. Klik på det niveau, du vil ændre, på listen Typografier, og klik derefter på Rediger. 4. Foretag de ønskede formateringsændringer i dialogboksen Rediger typografi, og klik derefter på OK. 5. Gentag trin 3 og 4 for alle de niveauer, du vil have vist i indholdsfortegnelsen. Dine tilpasninger huskes, hver gang du opdaterer indholdsfortegnelsen (Referencer > Opdater tabel). Se også Flere kurser Office Kompatibilitetspakke Oprette en indholdsfortegnelse Redigere antal niveauer i en indholdsfortegnelseRedigere antal niveauer i en indholdsfortegnelse Formatere en indholdsfortegnelse 3:00

Se flere kurser Hjælp Kursusoversigt Tryk på F5 for at starte, Esc for at stoppe Bedømmelser og kommentarer Tak, fordi du så dette kursus! OversigtFeedback Hjælp 1234 Intro til indholdsfortegnelse r 3:00

Hjælp Kursusoversigt Tryk på F5 for at starte, Esc for at stoppe Hjælp OversigtFeedback Hjælp 1234 Intro til indholdsfortegnelse r 3:00