Udarbejdet af Britt Stissing OP2, august, 2011, (version 1)

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vil du have en fuldmagt fra en borger?
Advertisements

Sådan laver Du et POWER POINT program.
En lille introduktion Angående links til
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
JordWeb: en hjemmeside til anmeldelse af jordflytning.
Velkommen.
1 Vil du godkende eller afvise en forespørgsel om en fuldmagt på vegne af en borger?                 Som betroet medarbejder.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Hvordan man logger ind på Dansk ACL database
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Din uddannelsesplan består af 6 dele: Personlige oplysninger Karakterer Grundlag Uddannelsesønsker Parathedsvurdering Underskrifter Du kan få adgang.
Lidt om EPJ - igen Kick-Off i dag !!!.
(Automatic Delivery Rewards)
Undervisning og introduktion november 2013
FMK FMK er et ambulant system, som alle kan tilgå.
Udlægning af en ny cache
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
1. Ordreside: Køretøjerside: Brugereside: Timesedlerside: Beskederside: Oversigtskortside: Themeside: 19.
EPJ-Rekvisition/Svar (RSM)
Skal du digitalisere en fuldmagt, du har fået på papir fra en borger?
Brug af ordbøger via computer Engelsk - Dansk Dansk - Engelsk Indlagte på gymnasiets computere.
Introduktion til brugen
Opret en database i Reference Manager, ver. 11 Åbn programmet. Opret en ny database. Placér basen ude på ”skrivebordet ” (kun i denne sammenhæng – da baserne.
Vil du tilbagekalde en fuldmagt på vegne af en borger?
ProDuklings Principle Six EQ Danmark A/S - Nyhedsfelt.
Eksempel på struktur på et Grundforløb
Efterår 2012Korrespondancemeddelelsen Korrespondance- meddelelsen (KM)
Før du starter, skal du sikre dig at du har en digital signatur. Få den gennem den ansvarlige på afdelingen (gyn:Christel Nielsen), el. bestilbestil 1.
Calc.
Løsningen har følgende begrænsninger:
Vil du kontrollere hvilken fuldmagt, en person har?
 Åben KM Udfyld oplysninger:  Indbakke: NYE  Kommunikerende enhed: Alle beskeder: + hospitalskode Afdelingsspec.: afdelingskode, søg med  Afslut med.
Optagelse.dk for forældre og elever i grundskolen
Klik på et af kapitlerne nedenfor for at få flere oplysninger eller klik på knappen Næste side for at starte Selvstudie. 1.Navigation på hjemmesidenNavigation.
Oversigtsvejledning til Lync 2013 FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken.
Oversigtsreference til Lync 2013 til Office 365 © 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Med Lync kan du begynde at samarbejde uden.
…helt naturligt ! Velkommen til Meldgaard. Opsaetning Se Godkendte Bilag Filter opsætningen for antallet af købsfakturaer & kreditnotaer pr. bruger er.
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Planlægge et Lync-møde Du kan planlægge et Lync-møde ved at bruge Outlook tilføjelsesprogrammet.
Introduktion til Lync Windows Store-appen
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Oplæg.
Lion CMS Introduktion Sådan bruger du systemet. Trin 1 Tryk på login knappen Skriv dit brugernavn Skriv dit password Tryk på OK (Login) knappen Du er.
Bestilling af prøver i BCC-WEB
1 Vil du se detaljer om en fuldmagt, en borger har fået? Som betroet medarbejder eller lignende kan du opnå mulighed for at se detaljer om en fuldmagt,
Brevudskrivning Du vil gerne skrive et brev, i dette tilfælde til en kreditor. I din venstre menubjælke finder du derfor Kreditor og trykker på den. Derved.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former for teknologiunderstøttelse ved etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former at teknologiunderstøtte etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette er:
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
TVÆRFAGLIG BEHANDLING I SUNDHEDSCENTER. Indhold >Tværfaglig behandling >Sundhedscentret >Tidsbestilling.
Miniguide Avaya Omstilling af kald Omstil igangværende samtale: Tryk ”omstil” Tast ønsket nummer Stil samtale igennem Ved ubesvaret eller optaget.
IT for let øvede Modul 5: ”Tekstbehandling ”. Formål KULTUR & FRITIDSHUSET – SKOLEGADE 54 – TLF: Kunne skrive en tekst med store og små bogstaver.
Undervisningsdag 2015 Undervisningsdag den 25. august 2015.
Vare Nr – Navn, læge, dato Logo Indtast user-id User Id Indtast password Password Log in Page 1Page 2 Page 3 (Scroll liste) Page 4 Logo Log ud 1 Navn på.
Vejledningen henvender sig til institutionens ansvarlige ledelse, den administrative medarbejder, som har ansvaret for at indberette institutionens aktivitet,
CV funktionen i PU:RE Her ses ens profilinformation i PURE, hvor man kan se sine publikationer, aktiviteter, presseklip og cv’er. Nye cv’er skal oprettes.
Opstart af SimaOffice Sådan findes Simaoffice:
IndFak Velkommen til Workshop for NYE Rekvirenter
FAM – Esbjerg - Grindsted
Modtagelse af nye patienter
Undervisningsdag den 25. august 2015
Kategori 1 Kategori 2 Kategori 3 Kategori 4 Kategori
Konfigurere lyd og foretage opkald
Gennemgang af ansøgningsflowet for ansøgere til de videregående uddannelser 30. Januar 2017.
Nye digitale løsninger
Sådan anmelder du en skade!
Prisindsamling med HP iPAQ 214.
Præsentationens transcript:

Udarbejdet af Britt Stissing OP2, august, 2011, (version 1)

 På sengeafdelingernes Cetrea- skærme vælges fanebladet ”akutliste ” til melding af akutte patienter.  Vær opmærksom på, at der på Akutafd. er en akutliste både for OP gang 1 og OP gang 2.  Undgå at melde akutte patienter på en operationsstues faneblad.

 På akutlisten står patienterne i den af lægerne prioriterede orden.  Ved prioritering tages modsatte speciales læge samt AN-læge med i vurderingen. Telefonisk.  Prioritering finder sted vha. ”flytte-modulet”  Husk at vende tilbage til ”skrive-modulet efter endt prioritering.  Ved melding af ny patient til akutlisten, vælges ”Ny” øverst til højre.

 Indtast patientens CPR- nummer - og AFVENT. Hvis navnefeltet ikke udfyldes automatisk, er CPR-nummeret forkert indtastet.  Patientstatusfeltet indeholder en scroll-liste med alle præ- og postoperative statusser. Den ”meldende” kirurg bekræfter ved at vælge status EPJ-plan OK, at informeret samtykke er indhentet, og planen er beskrevet i journalen.  Det er vigtigt at udfylde stamafd. korrekt, da SMS- beskederne til portør, senge- afdeling mm. er bygget op omkring denne oplysning. OBS.Patienter fra Akutafd., som skal opereres på gang 2, har stamafd. AkutA OP 2

 ”Angående”-feltet udfyldes automatisk med den opgave, kirurgen vælger ovenfor, og teksten herfra er den, vi ser på akut-listen. Kirurgen har mulighed for at tilføje til/ændre på teksten i dette felt.  ”Anæstesi”-feltet er anæstesiens felt, og såfremt kirurgen har ønsker til anæstesien, må disse fremgå af journalen.  Undtagelsesvis kan kirurgen udfylde dette felt, når han selv står for anæstesien/analgesien. Det drejer sig om flg. anæstesiformer: Lokalanæstesi, Rus – kirurgisk og Ingen.

 ”Note”-feltet kan kirurgen anvende til at give supplerende information til OP/AN omkring patienten, operationen mm.  Noter skrevet i Cetrea er ikke dokumentation.  Det er i lægegruppen aftalt, at den ”meldende” kirurg skriver initialer og tlf.nr i ”note”-feltet.

 Vær opmærksom på, at det er den ønskede dato, som er angivet i feltet.  De øvrige tidsangivelser her er uden betydning for patienter, der meldes på akut-listen, hvor prioritering finder sted vha. ”flytte-modulet”.

 ”Akut”-knappen er kun et farvelægningsredskab, som farver patientfeltet i Cetrea rødt. Rødt for akut.  Vær opmærksom på at patienten er meldt på akut- listen og ikke på en operationsstue.  Tryk godkend