Bevis for længdeformlen i rummet

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
VEKTORER AM 2006.
Advertisements

Illustration fra Kort om kræft figur 3.1.
Virtuel medarbejder eller konsulent
Ligninger og uligheder
Det gyldne snit Regula aurera Den gyldne regel
Vektorer i planen Regneregler Definition Begreber Definition af:
Projekt - Litteratursøgning og skriftlighed
Introduktion til HTML Formularer V1 introduktion til formularer Den sidste af HTML strukturmarkørerne er FORM-markøren, der bruges til at lave.
Herunder bevis for punkt-plan afstandsformlen
Periodisering Instruktørsamling.
Speciel og almen Relativitetsteori Relativitetsteori Axel Svane.
1 Video-regelquiz - Inkl. svar. 2 I denne lille video-regelquiz bliver I stillet over for ni regelsituationer i slagspil. Hver situation beskrives i en.
GIS uden data lokalt GIS uden data lokalt.
Helena, Maria og Manpreet
Perspektivgeometri.
Funktioners parametre Beviser
1 Video-regelquiz. 2 I denne lille video-regelquiz bliver I stillet over for ni regelsituationer i slagspil. Hver situation beskrives i en video, som.
Planlægning og prioritering Opgave i at kunne prioritere. Du skal prioritere dine ”aktiviteter” (grønne bobler) på prioriteringslinjen. Husk du skal både.
Udfordringen med at skabe læringsrum, og retning i de unges liv
Funktioner Graf og forskrift Venstreklik på musen for at komme videre
Undersøgelse af lærernes behov for faste arbejdspladser på Erhvervsskolen Nordsjælland og Handelsskolen København Nord.
Lineære funktioner AM/ Maj 2006
Hhx – Handelsgymnasium Htx – Teknisk gymnasium
Psykoedukation til patienter med skizofreni
Erhvervsskolen Nordsjælland Milnersvej Hillerød telefon Vektorprodukt (Krydsprodukt) Egne illustrationer…
Signalbehandling og matematik (Tidsdiskrete signaler og systemer)
Erhvervsskolen Nordsjælland Milnersvej Hillerød telefon Skæring mellem to linier i rummet.
Validering af data (Access, del 7)
Mestring af symptomer Tema i psykoedukation til unge i OPUS behandling
Velkommen til orienteringsaften for Teknisk Gymnasium htx
Sinus, cosinus og tangens
Martin Sandø Servicestyrelsen
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Fremtidens tekniske gymnasium
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Bouncing Balls Brug af vektorer til modellering af hastighed og retning.
Illustration fra Bogen om kræft figur 3.1.a Figur 3.1. Første del. Kapitel om Kræft i Danmark.
Kvantitative metoder 2: Den multiple regressionsmodel1 Kvantitative metoder 2 Den multiple regressionsmodel 5. marts 2007.
RUMLIGT KOORDINATSYSTEM
Interaktive knapper Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Økonometri 1: Den multiple regressionsmodel1 Økonometri 1 Den multiple regressionsmodel 24. februar 2003.
SPRINT 1 EVALUERING. DAGENS PLAN 12:30 lokale – Info (nu) Henrik fortæller om SVN 13:30 gruppe rum - Individuel Evaluering Review Retrospect 14:00.
Byggebranchen – hvordan ser den ud? Erhvervsskolen Nordsjælland Milnersvej Hillerød telefon Ide: Bill.
1 Velkommen til Info-aften Handels- og Teknisk Gymnasium.
Hvad er metrologi? Beware: This could be a TRICK QUESTION! Erhvervsskolen Nordsjælland Milnersvej Hillerød telefon
Børneoperationsstuer Innovative elever løser virksomhedsproblemer Nordsjællands Hospital.
Lineære funktioner og udviklingsforløb. Tillægsspørgsmål  Tillægsspørgsmål 1: En særlig linje er tangenten. Redegør for hvordan man bestemmer tangentligningen.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Erhvervsskolen Nordsjælland Milnersvej Hillerød telefon Projekt om teknisk tegning, design og produktudvikling.
GeoGebra 1 Mål: Du kan tænde og slukke for algebravindue og tegneblok.
Kompetencevurdering og læring med effekt
Beregning af trekantsmodel (TIN-model)
Forslag til strategi Per Salling
Patientens møde med sundhedspersonalet
Funktioner Graf og forskrift Husk, at diasshowet skal afspilles!
VEKTORER AM 2006.
Lineære funktioner AM/ Maj 2006
Koordinatsystem.
Plangeometri Vinkel mellem vektorer Projektion af vektor på vektor
Præsentationens transcript:

Bevis for længdeformlen i rummet Egne illustrationer… Erhvervsskolen Nordsjælland • Milnersvej 48 • 3400 Hillerød • telefon 4829 0000 • info@esnord.dk • www.esnord.dk

Kartesisk koordinatsystem Erhvervsskolen Nordsjælland • Milnersvej 48 • 3400 Hillerød • telefon 4829 0000 • info@esnord.dk • www.esnord.dk

Drej koordinatsystemet (Højrehåndsreglen) Erhvervsskolen Nordsjælland • Milnersvej 48 • 3400 Hillerød • telefon 4829 0000 • info@esnord.dk • www.esnord.dk

Koordinatsystem i tre dimensioner (Stadigvæk højrehåndsreglen) Erhvervsskolen Nordsjælland • Milnersvej 48 • 3400 Hillerød • telefon 4829 0000 • info@esnord.dk • www.esnord.dk

Længde af vektor i planet (x- y-planet) Erhvervsskolen Nordsjælland • Milnersvej 48 • 3400 Hillerød • telefon 4829 0000 • info@esnord.dk • www.esnord.dk

Længde af vektor i rummet Erhvervsskolen Nordsjælland • Milnersvej 48 • 3400 Hillerød • telefon 4829 0000 • info@esnord.dk • www.esnord.dk

Anvendt i virkeligheden (opgaver) Det er jo ikke altid, at vektorer udspringer i Origo. Vi husker dog, at en vektor altid kan ”flyttes”, så den passer til situationen. Derfor kan vi passende anvende to punkters koordinater til at beskrive en vektor imellem de to punkter: Vi ved fra tidligere, at en vektor mellem to punkter kan beskrives som: 𝐴 𝑥 1 ; 𝑦 1 ; 𝑧 1 og 𝐵 𝑥 2 ; 𝑦 2 ; 𝑧 2 Erhvervsskolen Nordsjælland • Milnersvej 48 • 3400 Hillerød • telefon 4829 0000 • info@esnord.dk • www.esnord.dk

Anvendt i virkeligheden (opgaver) Derfor kan længden af en vilkårlig vektor i rummet udregnes som: Erhvervsskolen Nordsjælland • Milnersvej 48 • 3400 Hillerød • telefon 4829 0000 • info@esnord.dk • www.esnord.dk