Personkarakteristik “Mor”

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
- en lille lektie i det rigtige
Advertisements

“Tænk dig om...”
Tænk over den!!! Klik med musen for at gå videre..
Kompetenceudvikling i mødet med det fiktive
Bevidst undervisning i billeder
    Tro på dig selv!     Tro på dig selv!.
Chokolade er en grøntsag !
Vor tids paradoks Klik for næste side  I dag har vi større huse og mindre familier. Mere bekvemmelighed, men mindre tid.
Tekster af Line Susan og Lasse 
Søgeord og konverteringer En webtekst skal på samme tid skabe synlighed i søgemaskinerne og motivere brugerne til at udføre en handling, vi som afsendere.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Identitet – hvem er jeg ?.
Opgave – mål maden Gå ind på
Dansk 1. klasse.
Tar´ sukkerstoffer livet af dig?
?.
Lav din egen bog LAD BØRNENE KLIPPE OG HÆFTE.
Lav jeres egen forretning
Klik på musen og se siderne
- en lille lektie i de gode ting for kroppen
Kortfilm – de 7 parametre
Kompetenceudvikling i mødet med det fiktive
Linjeuge fedme Hvad skal vi spise i dag?
Vores tid i ugen Sarah og Lukva. Regne tiden ud Lukva: Sove: = 53 : 7 = 7,57 timer i gennemsnit Sarah: Sove: 8,5+8,5+8,5+8,5+8,5+6+10,5=
Sandheden om Chocolade ﻙ. Chocolade er extrakt fra bønner fra cacaoplanten. Bønner er en grøntsag.
Lidt om danskundervisningen Sådan skal I helst ikke se ud efter endt undervisning!
Kanondag på Skovvangskolen i Hammel
Navigation Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Animation - en bevægelse der fortæller.
Den klassiske novelle og den moderne novelle
Styr på begreberne EUX - REBSLAGERVEJ.
Animation - en bevægelse der fortæller. “People think of animation only doing things where people are dancing around and doing a lot of histrionics, but.
6.1. Nøglehullet – et sundere valg 6.2 Fødevaregrupper og variation Spis noget fra alle fødevaregrupper hver dag og varier de produkter du spiser inden.
Fortællertyper.
Et mærkeligt skib.
Nedsætter fedtindholdet
Mig Her er Jeg Jeg hedder Lea Jeg har fødselsdag den 12.april.
Af Tobias Lund, Line, Omid og Tobias Funder
Ekspertgrupper Grupperne får hver især et punkt fra mindmappet:
Reading to learn Grantræet af H. C. Andersen
VELKOMMEN.
Kærlighedsskema Han bliver sur Nul sex Han prøver Han og hun har
Fortælleren MÅL: Kunne beskrive forskellige fortællertyper og forklare forskellene. Fortællertyper? Hvilken betydning har fortælleren? Hvad kan vi tilføje.
1. Vælger du det sunde brød? Tjek næringsdeklarationen, så kan du se, om det brød, du spiser, er sundt. Brødet er sundt, når det indeholder mange kostfibre.
Grundlæggende DW, HTML, CSS, udskæring.
Øvelsestimer (opgave 3) v/Morten Davidsen Øvelseslærer på ITU cand.merc.(dat.) studerende på CBS.
Øvelsestimer (opgave 3) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
Nyhedsbreve Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2003 Every person has a certain level of interest in every web page. This may.
Epik – fortæller - fortællersynsvinkel
8 What can we use flash for. What is the final project? ´Website project.
Intro til fortælleren MÅL: Kunne beskrive forskellige fortællertyper og forklare forskellene. ”Flipped film” Fortællertyper? Lektie? Opgave – arbejde med.
‘I skal vandre i kærlighed’ (Ef 5, 2).
Overskrift her Indsæt Præsentationens titel her Indsæt Dato / Organisation / Afsender her Indsæt > sidehoved / sidefod SUND MED KØD Mørt ikke tørt – stegning.
Her er et powerpoint med billeder fra Ørslev Kloster Her er det vigtigt, at børnene fortæller, hvad de ser på billederne. At fortælle: styrker børnenes.
‘Alt, hvad I har gjort mod en af disse mine mindste brødre, det har I gjort mod mig’ (Matt 25,40). Livets Ord April 2016.
Vor tids paradoks Klik for næste side .
Kærlighedsskema Han bliver sur Nul sex Han prøver Han og hun har
Klik på musen og se siderne
Grisen og den fortabte søn
Santa Lucia Her kommer flere billeder af Santa Lucia og Luciaoptog. Tal om hvad børnene ser på billederne. Børnene vil få mulighed for at øve sig i at.
Hvordan ændrer jeg teksten på min hjemmeside?
Livets Ord April 2018.
PERU Missionsprojekt.
Med kærlige hænder Mel.: Timon Müller Tekst: Line Nielsen.
Billedbøger Evaluering.
Velkommen til PowerPoint
Tod und Leben.
Et undervisningsforløb med udgangspunkt i realityserien De unge mødre.
Min ven Thomas, en roman af Kirsten Holst
Skal hun sige til Emma, at hun bliver ked af det
Præsentationens transcript:

Personkarakteristik “Mor” Jeg kan beskrive personerne ud fra billeder (det jeg kan se) og tekst (det jeg kan læse). Jeg kan beskrive personerne ud fra deres handlinger. (Læse mellem linjerne)

Mor - statisk hovedperson Telling: Kæmpestor som en elefant Større end andre mødre Showing: Er tit småsulten = elsker mad Spiser meget - og sparer ikke på fedtet (mayo, budding) = madglad Spiser ikke “kaninføde” = ønsker ikke at tabe sig Ser sig selv som en MOR = Har ikke noget problem med at være fed.

Drengen - dynamisk hovedperson Drengen er fortæller. Synsvinklen ligger hos ham. Showing: Han foreslår moren, at hun kan spise en gulerod = han ønsker hun skal tabe sig Han sukker = hans ønske opfyldes ikke Han er ikke særlig sulten = han ønsker at Mor skal spise mindre?

Personkarakteristik af Anna og hendes far På websitet ligger dagens opgave: LINK