Distribuerte Objekter

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Distribuerte Objekter Våren 2012 Professor II Eric Jul Forelesning F2 –
Advertisements

Distribuerte Objekter Våren 2010 Professor II Eric Jul F5 –
Distribuerte Objekter Våren 2010 Professor II Eric Jul F3 –
Distribuerte Objekter Våren 2011 Professor II Eric Jul Forelesning F2 –
Distribuerte Objekter Våren 2011 Professor II Eric Jul.
Distribuerte Objekter Våren 2013 Professor II Eric Jul.
Distribuerte Objekter Våren 2010 Professor II Eric Jul.
Distribuerte Objekter Våren 2010 Professor II Eric Jul F2 –
Distribuerte Objekter Våren 2015 Professor II Eric Jul Forelesning F2 –
Distribuerte Objekter Våren 2015 Professor II Eric Jul.
Distribuerte Objekter Våren 2010 Professor II Eric Jul F4 –
Distribuerte Objekter Våren 2013 Professor II Eric Jul F4 –
Implementation i Software Hvad skal implementeres? Abstraktionsniveauer Assembler- og Højniveausprog Udveksling af Parametre Anvendelse af højniveausprog.
Mål M å let med kurset er at den studerende l æ rer grundlaget for systematisk konstruktion af simple programmer og herigennem opn å r kendskab til hvorledes.
Forretningsmodellering 2. Modul Foråret 2008 Nord LBP.
Skriftlighed Det fælles gods - præsentation af progressionsplan.
Modul 2.
dagsorden Metoder i samfundsfag – hvorfor?
Gode råd om ansøgning til MUDP 2017
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Forældre-information
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
Pengurusan Pembayaran Penyelidikan Research Management Centre
Interaktion og usability
KAPITEL 13 Kapitalkrav.
Faglig udvikling i praksis 2017
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Vejledning Opdaterede faktorer til kapacitetsberegning - Oktober 2016
Omkostninger til tilsyn m.v. for statsautoriserede revisorer
Søgeradius med Aabenraa som udgangspunkt
Søgeradius med Kerteminde som udgangspunkt
Det danske ejendomsmarked
FÆLLESSKAB, FREMDRIFT OG FORRETNING
Distribuerte Objekter
Grundforskningscenteret “Glas & Tid”, Roskilde Universitet.
Fyraftensmøde Det gode monitoreringsbesøg
Fagligt samspil mellem matematik og samfundsfag
Distribuerte Objekter
Tilskud & Regnskab Kursus for nye efterskoleledere
Rekeparty Fredag 16. juni 2017 Kl. 18:00 Eventuelt:
Modul 7: ”Sådan skriver og sender du en ”
Distribuerte Objekter
Eva Danielsen, Nærum Gymnasium
Titel på naturvidenskabsprojekt
Førstegradsligninger
Adgangskrav til ungdomsuddannelserne 2019
Nogle af de nye emner i læreplaner for samfundsfag
יסודות מבני נתונים תרגול 9: שאלות חזרה.
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
21. november 2018 Ulla Nørskov Philip & Martin Stabell
Innovationsforløb Modul 3 ©
Rullede deje.
KVANTEFilosofi Jan Faye Institut for Medier, Erkendelse og Formidling
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
ITTKS Trådløse Kommunikationssystemer ( Wireless Communication Systems ) Underviser: Torben Gregersen mail: Kontor: 320E.
Statusrapport Vejledning
Forløb med portfolioelementer
Titel på videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Navn på lærer | kursusnummer
Future Vejle inspiration
Modellering af skovtårnet 2019
Quiz Uge 2 – mandag.
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
Værktøj 4: Aktiverende APV
Præsentationens transcript:

Distribuerte Objekter Våren 2010 Professor II Eric Jul F3 – 2010-02-22

Velkommen Eric Jul, Professor II, til daglig: Bell Labs, Dublin, Ireland Tor Ivar Johansen, hjelpelærer

Deltagelse I Forelæsningerne Hvem var her for 2 eller 4 uger siden? Hvem er ny her?

Hvornår Startede 25/1. 8/2 22/2 22/3 ca 4-5 uger dvs måske 26/4 (evt. 19/4)???

Hvad Principper om distribuerete objekter. Anvender et gennemgående språk: Emerald. VIGTIGT: Emerald er et værktøj, et eksempel – Emerald er i sig selv IKKE formålet med kurs.

Materiale Rapporter Artikler www.emeraldprogramminglanguage.org www.sourceforge.org

Kontakt Eric: ericbj@ifi.uio.no Haster det, så: SMS til +4540251650 Skype: ericbjul

Kurs opbygning VIGTIGT: learning-by-doing Fem moduler: forelæsninger øvelser en større opgave

Eksamen Nogle obligatoriske opgaver, de sidste to med karakter, som hver tæller 1/3. Sidste 1/3 er skriftlig eksamen eller mundtlig afhænging af antallet af tilmeldte.

Modul 1: Emerald basics Emeralds objektbegreb constructors, classes Interfaces/types Immutable types Assignment: Install Emerald from SourceForge

Modul 1: Opgaver Skriv og kør “Hello, world” i Emerald Skriv et Sieve program: Et objekt som accepterer det første tal, som det får, herefter vil det videresende til en kopi af sig selv, de tal, der IKKE har det første tal som divisor.

Modul 2: Concurrency, distribution Monitors Distribution model Distribution primitives Obligatorisk opgave: Små programmeringsopgaver om concurrency

Modul 3: Distribution Grundliggende principper for distribution : Remote References RPC – remote procedure call Implementation of RPC Location concept Simple mobility Asynchronous operations in Emerald Immutability and its uses

Modul 4: Advanced distribution Avancerede distribution En større programmeringsopgave

Modul 5: Større opgave En større programmeringsopgave

Opgavesæt III Kør kilroy.m programmet. Hvor mange maskiner kan det besøge per sekund? Skriv og kør et program som finder break-even punktet for visit for objekter af en given størrelse. Find break-even for 100, 500, 1.000, 2.000 byte objekter. Eksperimenter og find “knæk-punkter” I kurven. Skriv og kør et program a la Kilroy, som besøger hver active node og indsamler localtiden i et array. Skriv og kør et program, som opretter en agent på hver active node og bruger den til at indsamle tiden på hver maskine. Udregn et gennemsnit (median måske?) af tiderne – så har du lavet en tidssynkronisator. Afleveringsfrist, starten af næste forelæsning 22/3 kl. 09.15. Sendes til Tor.