Delprøve i M2CAL2 efterår 2017

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vektorer i planen Regneregler Definition Begreber Definition af:
Advertisements

Reduktion AM 2009.
Herunder bevis for punkt-plan afstandsformlen
Learnmark Horsens Patrik & Jakob HH1MB
Algoritmer og Datastrukturer 2 Del-og-kombiner [CLRS, kapitel , , 28
Overvej, at trekanterne DOKD og DOFG er ensvinklede
Signalbehandling og matematik (Tidsdiskrete signaler og systemer)
Reduktion AM 2009.
1 Bevisteknikker. 2 Bevisteknikker (relevant både ved design og verifikation) Teorem: Der findes uendeligt mange primtal Bevis: Antag at der findes et.
Algoritmer og Datastrukturer 2 Del-og-kombiner [CLRS, kapitel 2.3, , problem 30.1.c] Gerth Stølting Brodal.
Delprøve i kurset ”Calculus og indledende lineær algebra” 29. oktober 2014 Delprøve i M2CAL2 29. oktober A. B. A. 1x1 + 1x4 + 1x(-1) = 4 B. 1x4 =
Delprøve (reduceret) i kurset ”Calculus og indledende lineær algebra” den 7. maj 2014 Delprøve i M2CAL2, Betragt matricen til højre. Hvilket.
Simpel Lineær Regression
Algoritmer og Datastrukturer 2 Del-og-kombiner [CLRS, kapitel , , 28
MATLAB Indledning Anders P. Ravn Institut for Datalogi Aalborg Universitet Forår 2002.
Signalbehandling og matematik 2 (Tidsdiskrete signaler og systemer)
NETVÆRKSMØDE EVALUERING 3. NETVÆRKSMØDE.
1 Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb PowerPoint i undervisningen - med særligt fokus på billeder 1.Billedbeskæring 2.Lagring af billeder 3.Bitmap-billeder.
VIRKSOMHEDSSPECIALE Why the struggle? Anne Mette Ravn Nielsen, cand. mag. i tværkulturelle studier (færdig forår 2015) - skriv.
Gallup om Madspild © TNS Dato: Maj 2016 Projekt: Gallup om Madspild.
Gallup om Det gode liv © TNS Februar 2014 Projekt: Gallup om Det gode liv som kilde til vækst.
Ræsonnement og tankegang DLF-Kursus Ringsted Eva Rønn UCC.
Lineære funktioner og udviklingsforløb. Tillægsspørgsmål  Tillægsspørgsmål 1: En særlig linje er tangenten. Redegør for hvordan man bestemmer tangentligningen.
Delprøve forår 2015 i kurset ”Calculus og indledende lineær algebra” Delprøve i M2CAL2 forår A. B. A. -3 B. 7 C. 1D. 4 Til højre er angivet.
Disposition for auditgennemgang  Datagrundlag og vurderingen af audit  Journalaudit  Præsentation af resultater  Summe med sidemanden om relevans og.
Hvad skal vi lære i dag? 1.At løse en eksamensagtig opgave 2.At få afklaret nogle tvivlsspørgsmål om etableringsretten 3.Introducere til den frie bevægelighed.
Hvad lærer eleverne i 1g på Gefion gymnasium?
CfL 2016 INDIKATOR™ om Organisation og HR
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
SIKKER KIRURGI TJEKLISTE
E-learning om ballonprojektet
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Resultater af BedreBolig Bornholm opgjort februar 2016
Gennemgang af Pensionsberegningsløsning i Winformatik 3. december 2015
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Algoritmer og Datastrukturer 2 Dynamisk Programmering [CLRS 15]
FagLudo Ludo på en helt ny måde.
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Trivsel og værdier - i skoletasken
Evaluering af unge-kampagnen ”Tænk hvis alle arbejdede sort…” mod sort arbejde TNS Gallup februar 2006.
Kursus for nye efterskoleledere
Adgangskrav til ungdomsuddannelserne 2019
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Temaeftermiddag onsdag d. 3/1-2018
Matematik Geometriske figurer.
Anvendt Statistik Lektion 4
Quiz – Uge 3 – mandag – første time
Funktioner Graf og forskrift Husk, at diasshowet skal afspilles!
Krav til informationsformidling
Lineære funktioner AM/ Maj 2006
Anvendt Statistik Lektion 3
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Koordinatsystem.
Videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
Titel på kursuspræsentation
Hvad er meningen med dit liv?
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Plangeometri Vinkel mellem vektorer Projektion af vektor på vektor
Quiz Uge 2 – mandag.
Quiz – Uge 3 – mandag – første time
Indsæt billede af din skole
Trivsel og værdier - i skoletasken
Præsentationens transcript:

Delprøve i M2CAL2 efterår 2017 Delprøve 26. oktober 2017 i kurset ”Calculus og indledende lineær algebra” Navn: ___________________________________________ Udleveret kl.: ___.___ Studienummer: _______________ Returneres senest kl.: ___.___ Returneret kl.: ___.___ Ved hvert spørgsmål sætter du kryds i firkanten, , ud for det svar, du mener er korrekt (højest et kryds pr. spørgsmål). A. Betragt matricerne P og Q til højre. Hvilket af de fire nedenstående udsagn er sandt? A. Man kan udregne produktet PQ B. Man kan udregne summen P + Q C. Man kan udregne differencen P – Q D. Man kan hverken udregne produktet, summen eller differencen B. Til højre er angivet en multiplikation af to matricer samt resultatmatricen. Hvilket tal skal der stå i den røde cirkel? A. - 26 B. - 27 C. - 29 D. - 31 Delprøve i M2CAL2 efterår 2017

Delprøve i M2CAL2 efterår 2017 Betragt matricerne herunder. Med henblik på matrixinvertering ønskes gennemført en indledende rækkeoperation på matricen H. Spørgsmål: (a) Kan man opnå matricen HA ved en ”lovlig” rækkeoperation på H? (b) Kan man opnå matricen HB ved en ”lovlig” rækkeoperation på H? A. Nej til både (a) og (b) B. Ja til (a), nej til (b) C. Nej til (a), ja til (b) D. Ja til både (a) og (b) D. NB! j betegner den imaginære enhed, a, b, c, d, r og  betegner reelle tal, og n er et heltal. Hvilket af følgende fire udsagn vedr. komplekse tal er korrekt? A. For c  0 og d  0 gælder der: B. Den komplekst konjugerede af 2 ∠− 𝜋 4 er 1 + j C. Der gælder: D. Der gælder: j6 = 1 E. A. B. C. D. Det komplekse tal kan omregnes til polær form, r (cos  + j sin  ), hvor r er et reelt tal,  er en vinkel i intervallet ]-180; 180 ] , og j er den imaginære enhed. Hvad bliver r og  ? F. Ved beregning af argumentet θ for et kompleks tal af formen z=𝑎+𝑗𝑏 kan θ umiddelbart beregnes ud fra udtrykket 𝜃=𝑖𝑛𝑣𝑡𝑎𝑛( 𝑏 𝑎 ) (𝑎≠0), når z i et Argand-diagram A. ligger i enten 1. eller 4. kvadrant B. ligger i enten 2. eller 3. kvadrant C. ligger i enten 3. eller 4. kvadrant D. ligger i enten 1. eller 2. kvadrant . Delprøve i M2CAL2 efterår 2017

Delprøve i M2CAL2 efterår 2017 G. Givet ligningen (x+𝑗𝑦) 2 =−3−4𝑗 Find x og y (x og y er reelle tal) x,y = −1, −2 eller x,y = 1, 2 x,y = 1, −2 eller x,y = −1, 2 x,y = 2, −1 eller x,y = −2, 1 x,y = −2, −1 eller x,y = 2, 1 H. Hvilket af følgende fire udsagn er korrekt? A. Modulus for et kompleks tal er lig med modulus for tallets kompleks konjugerede B. Division af komplekse tal kræver omskrivning til rektangulær form. C. Der gælder: 4e8j – 2e4j = 2e4j D. Der gælder: (3 + j)(4 + 5j) = 17 – 10j I. Der er givet følgende matrix: . Hvilket af nedestående udsagn er falsk? Matricen er en 2x2 - matrix. Determinanten er 0 Matricen kan inverteres Matricen er kvadratisk J. Matricen C betegner cofactormatricen til matricen A. Hvad bliver a, b og c? A. a = 9, b = - 4 og c = - 5 B. a = - 9, b = 4 og c = - 5 C. a = - 9, b = - 4 og c = - 5 D. a = - 9, b = - 4 og c = 5 Delprøve i M2CAL2 efterår 2017

Delprøve i M2CAL2 efterår 2017 K. Til højre er der afsat fire punkter, A, B, C og D, i den komplekse plan. Hvilket af disse svarer til ? ( j er den imaginære enhed). A B C D A. B. C. D. L. Der er givet følgende matrix: . Matricens egenværdier kan bestemmes ved at Løse ligningen mht. . Løse ligningen mht. X. Bestemme determinanten af A. Løse ligningen mht.  M. Der er givet følgende matrix: . Hvilken af nedenstående vektorer er egenvektor til A A. 3 2 B. 6 4 C. 1 1 D. −1 1 N. Hvilket af nedestående udsagn er sandt? 𝑗 2 = 𝑗 −6 𝑗∙𝑗 −5 = 𝑗 14 −𝑗= 𝑗 −7 𝑗 7 = 𝑗∙𝑗 15 Delprøve i M2CAL2 efterår 2017

Delprøve i M2CAL2 efterår 2017 O. A. 𝑥=10 𝑦=90° B. 𝑥=0 𝑦=−10 C. 𝑥=√10 𝑦= √10 D. 𝑥=0 𝑦=10 Det komplekse tal 𝑧=10∠− 90° kan omregnes til rektangulær form 𝑧=𝑥+𝑗𝑦, hvor x og y er reelle tal og j er den imaginære enhed. Hvad bliver x og y ? Delprøve i M2CAL2 efterår 2017