Nyt fra AAU Matchmaking Matchmaking konferencen 2016
Projektbørs Projektbørs 16.02.2016 - 6. semester Kommunikation: 12 virksomhedscases præsenteret på dagen, 11 cases fik match, og det resulterede i 29 studenterprojekter Projektbørs 15.02.2016 - 8 semester Oplevelsesdesign og Interaktive Digitale Medier: 15 virksomhedscases præsenteret på dagen, 10 cases fik match og det resulterede i 14 studenterprojekter. Projektbørs 04.02.2016 - 8 semester IT-ledelse 11 virksomhedscases præsenteret på dagen, 11 cases fik match, og det resulterede i 11 studenterprojekter
Kommune Unikke virksomheder Brønderslev 1 Frederikshavn Hjørring 3 Holstebro Mariagerfjord 8 Randers 4 Aalborg Norddjurs Ringkøbing-Skjern Vesthimmerland Viborg 30
Solution Camp ”En masterplan for en udvikling i Brovst på både kort og lang sigt er sendt i høring indtil d. 24. oktober, og mandag aften kunne borgerne ved selvsyn tage ideer og planer i øjensyn, da borgmester Mogens Gade (V) bød velkommen på det gamle rådhus i Brovst. Projektgruppen Brovst 2020 har været med fra starten af arbejdet med masterplanen og har blandt andet holdt Solutions Camp i 2014 med deltagelse af studerende fra Aalborg Universitet.” Kilder:Nordjyske Stiftstidende Aalborg, sektion 3, side 16, 21-09-2016
Geografisk fordeling af virksomhedskontakt på Matchmaking Kommune Antal Region Frederiksberg 1 Hovedstaden Herlev København Holstebro Midtjylland Norddjurs Randers 5 Ringkøbing-Skjern 2 Viborg Aarhus Brønderslev Nordjylland Frederikshavn 15 Hjørring 17 Jammerbugt Mariagerfjord 12 Morsø Rebild Thisted 8 Vesthimmerland Aalborg 22 Vejle Syddanmark 112 Nordjylland 94 84% Midtjylland 13 12% Syddanmark 2 2% Hovedstaden 3 3% AAU Matchmaking har i første halvdel af 2016 haft kontakt til 112 virksomheder.
Slettestrand Feriecenter Slettestrand fik i starten af 2012 besøg af Jørgen fra AAU Matchmaking I februar 2012 blev der afholdt Solution Camp med Slettestrand og 8. semester Oplevelsesdesign. Det blev fulgt op med semesterprojekter med 2 grupper fra 8 sem Oplevelsesdesign og 1 gruppe fra 8 sem Interaktive Digitale Medier. I semesteret efter beholdt de 2 af de studerende i praktik og fandt også en 3 praktikant fra Informationsvidenskab
Det langvarige samarbejde Gode samarbejder fører til flere samarbejder Virksomheder bliver igennem mindre samarbejder parate til mere komplekse og længerevarende samarbejder Tillid og forståelse mellem universitet og virksomhed vokser
AAU One-stop Shop match.aau.dk