C O N T R O L L E R F O R U M Kompetenceudvikling og læring i Danske Bank ”The ultimate competitive advantage lies in an organization’s ability to learn and rapidly transform that learning into action.” Jack Welch Group HR & Communications, Corporate University Underdirektør Lars Malmberg
2 Agenda Præsentation af Danske Bank koncernen Sådan arbejder vi med kompetenceudvikling Spørgsmål og kommentarer?
3 Vision & mission One platform – exceptional brands “To be the best local financial partner”
4 Danske Bank koncernen består af 9 banker Danske Bank koncernen i tal: Kunder (mio.)4,9 Filialer890 Medarbejdere Balance (mia. Euro)390
5 Medarbejderundersøgelse 2005 Danske Bank regioner Medarbejderundersøgelse Danske Bank-koncernen Præsentation af resultater
6 Forklarende forhold
7 Vurdering af Faglig og personlig udvikling (1/2)
8 Vurdering af Faglig og personlig udvikling (2/2)
9 Agenda
10 Kompetencehjulet
11 Læring i “bred forstand”
12 Mål for læringstyper
13 Blandede læringsforløb sikrer den bedste forankring
14 Competency Wheel approach Example: MiFID training – level 3 To become MiFID compliant Personal banker Branch manager evaluate the investment skills of each employee => MiFID level assigned Kick-off meeting in each branch Pre-test E-learning incl. system training 1½ hour training in the branch Post-test Support by level 4 Job-test Portal News, s etc. Training plan (4 h.) for level 3
15 Effektmåling – virker det?
16 Agenda