Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE."— Præsentationens transcript:

1 FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE

2 CASEN  FISA - Batibouw  Den største messe i Belgien, dedikeret til byggebranchen.  Beskriver hvordan messen er organiseret og markedsført.  Hvordan de skaber den bedste oplevelse for udstillere og besøgende.

3 1. GIVE A SHORT DESCRIPTION OF BATIBOUW, AND THE MARKET AND COMPETITIVE SITUATION IT OPERATES IN.  Belgiens største messe  1000 udstillere  370.000 besøgende  Både professionelle og private  85% af udstillerne kommer igen  Største og eneste messe for byggebranchen I Belgien  Der findes små niche messer

4 2. WHICH FAIRS IN THE BUILDING INDUSTRY COULD POSE A NEW CHALLENGE FOR FISA AND WHY?  Kendt og populær messe  Vokset meget igennem tiden  En trussel kunne gå hen og blive størrelsen  Udstillere klager over for lidt eksponering, de bliver en i mængden  For stort for besøgende svært at finde rundt og overskue  Niche messerne kan blive en trussel  Burde FISA selv arrangere disse den slags niche messer under Batibouw brandet? Hvorfor/hvorfor ikke?

5 BATIBOUW BUILDING LUNCHES, THE ‘RED TURTLE ART’ AND THE AWARDS  The awards  Kommunikations award  Bedst modtagelse vejledning af kunder  Bedste produkt præsentation  Bedste kommunikations strategi (før og under messen)  Building lunches to gange om året (gæsteoplæg fra byggebranchen)  En informations dag til udstillere  Red turtle art – kunst konkurrence for amatør kunstnere  For at vise at byggebranchen og kunst er foreneligt

6 Hvilke andre ting kan Batibouw gøre for at skabe stærkere kontakt mellem udstillere og deres målgrupper?

7 4. HOW DOES BATIBOUW ASSIST EXHIBITORS TO MAKE THEIR FAIR PARTICIPATION MORE EFFECTIVE?  FISA laver samarbejder med medierne  Giver materialer (plakater og klisetmærker) til udstillerne  Forsøger at få general omtale om messen  Scanner og memory stick – udstillere kan udevide database om forbrugere  ’Good practice’ kommunikations award til særligt god udstiller  Hvad synes i om disse tiltag? Kan i komme på nogle andre aktiviteter og teknikker der kan hjælpe udstillerne?

8 ANDRE AKTIVITETER OG TEKNIKKER  Gode aktiviteter – ser ud til det virker  Online katalog med de forskellige udstillere  Som nyhedsbrev til de besøgende  App  Fokus til særlige områder af messen på bestemte dage  Event, konkurrence osv.

9 5. HOW DO EXHIBITORS MEASURE THE EFFECTIVENESS OF THEIR PARTICIPATION? WHAT DO YOU THINK OF THE WAY THEY DO IT? TRY TO COME UP WITH OTHER MEASUREMENT TECHNIQUES.  Antal uddelte brochure  Hvor mange der besøger deres stand  Pris per nyttig kontakt  Virksomhed og produkt image, kunde aktivering, brand awareness og skabe en følelsesmæssig forbindelse til det mærke  Den vigtigste indikator for messe deltagelsens ROI for en udstiller er det overskud som følge af deltagelsen i messen  Antal af brochure er ikke en god ide – de ved ikke hvor de ender  Kan i komme på andre målings teknikker?

10 TRY TO COME UP WITH OTHER MEASUREMENT TECHNIQUES.  Det kommer and på hvad man vil måle?  Er det brand image, økonomisk osv.?  Vigtigt at sætte målsætninger inden  Visitor flow  Visitor behavior  Antal aftaler de får i hus  Spørgeskemaer

11 6. A BRICK EXHIBITOR GAVE CHEQUES FOR €100 TO STAND VISITORS WHO PROMISED TO BUY BRICKS FROM THE COMPANY IN THE FOLLOWING YEAR. WHAT ARE THE THREE FUNCTIONS OF THIS PROMOTION CAMPAIGN?  Mulighed for at måle mængden af mennesker, der besøgte standen.  Mulighed for at skabe en database for mulige kunder  Giver virksomheden indsigt i præferencer  redskab til at planlægge produktionen og mere effektivt at imødekomme efterspørgslen.  Think of other CRM actions for different building companies that should have similar effects.


Download ppt "FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google