Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afLucas Christoffer Østergaard Redigeret for ca. et år siden
1
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE
2
CASEN FISA - Batibouw Den største messe i Belgien, dedikeret til byggebranchen. Beskriver hvordan messen er organiseret og markedsført. Hvordan de skaber den bedste oplevelse for udstillere og besøgende.
3
1. GIVE A SHORT DESCRIPTION OF BATIBOUW, AND THE MARKET AND COMPETITIVE SITUATION IT OPERATES IN. Belgiens største messe 1000 udstillere 370.000 besøgende Både professionelle og private 85% af udstillerne kommer igen Største og eneste messe for byggebranchen I Belgien Der findes små niche messer
4
2. WHICH FAIRS IN THE BUILDING INDUSTRY COULD POSE A NEW CHALLENGE FOR FISA AND WHY? Kendt og populær messe Vokset meget igennem tiden En trussel kunne gå hen og blive størrelsen Udstillere klager over for lidt eksponering, de bliver en i mængden For stort for besøgende svært at finde rundt og overskue Niche messerne kan blive en trussel Burde FISA selv arrangere disse den slags niche messer under Batibouw brandet? Hvorfor/hvorfor ikke?
5
BATIBOUW BUILDING LUNCHES, THE ‘RED TURTLE ART’ AND THE AWARDS The awards Kommunikations award Bedst modtagelse vejledning af kunder Bedste produkt præsentation Bedste kommunikations strategi (før og under messen) Building lunches to gange om året (gæsteoplæg fra byggebranchen) En informations dag til udstillere Red turtle art – kunst konkurrence for amatør kunstnere For at vise at byggebranchen og kunst er foreneligt
6
Hvilke andre ting kan Batibouw gøre for at skabe stærkere kontakt mellem udstillere og deres målgrupper?
7
4. HOW DOES BATIBOUW ASSIST EXHIBITORS TO MAKE THEIR FAIR PARTICIPATION MORE EFFECTIVE? FISA laver samarbejder med medierne Giver materialer (plakater og klisetmærker) til udstillerne Forsøger at få general omtale om messen Scanner og memory stick – udstillere kan udevide database om forbrugere ’Good practice’ kommunikations award til særligt god udstiller Hvad synes i om disse tiltag? Kan i komme på nogle andre aktiviteter og teknikker der kan hjælpe udstillerne?
8
ANDRE AKTIVITETER OG TEKNIKKER Gode aktiviteter – ser ud til det virker Online katalog med de forskellige udstillere Som nyhedsbrev til de besøgende App Fokus til særlige områder af messen på bestemte dage Event, konkurrence osv.
9
5. HOW DO EXHIBITORS MEASURE THE EFFECTIVENESS OF THEIR PARTICIPATION? WHAT DO YOU THINK OF THE WAY THEY DO IT? TRY TO COME UP WITH OTHER MEASUREMENT TECHNIQUES. Antal uddelte brochure Hvor mange der besøger deres stand Pris per nyttig kontakt Virksomhed og produkt image, kunde aktivering, brand awareness og skabe en følelsesmæssig forbindelse til det mærke Den vigtigste indikator for messe deltagelsens ROI for en udstiller er det overskud som følge af deltagelsen i messen Antal af brochure er ikke en god ide – de ved ikke hvor de ender Kan i komme på andre målings teknikker?
10
TRY TO COME UP WITH OTHER MEASUREMENT TECHNIQUES. Det kommer and på hvad man vil måle? Er det brand image, økonomisk osv.? Vigtigt at sætte målsætninger inden Visitor flow Visitor behavior Antal aftaler de får i hus Spørgeskemaer
11
6. A BRICK EXHIBITOR GAVE CHEQUES FOR €100 TO STAND VISITORS WHO PROMISED TO BUY BRICKS FROM THE COMPANY IN THE FOLLOWING YEAR. WHAT ARE THE THREE FUNCTIONS OF THIS PROMOTION CAMPAIGN? Mulighed for at måle mængden af mennesker, der besøgte standen. Mulighed for at skabe en database for mulige kunder Giver virksomheden indsigt i præferencer redskab til at planlægge produktionen og mere effektivt at imødekomme efterspørgslen. Think of other CRM actions for different building companies that should have similar effects.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.