Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Mål ● Er der grundlag for at realisere vores koncept og hvordan kunne det realiseres?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Mål ● Er der grundlag for at realisere vores koncept og hvordan kunne det realiseres?"— Præsentationens transcript:

1

2 Mål ● Er der grundlag for at realisere vores koncept og hvordan kunne det realiseres?

3 Oplæg ● Målgruppe, brugertest, forbedringer ● Opdragsgiver og realisering (diskussion ønskes efter oplæg) Christian Jesper Realisering? BrugerOpdragsgiver Udvikler

4 Disposition ● Anden brugertest ● Ny funktionalitet ● Resultater af brugertest ● Potentiale set fra brugerens synsvinkel ● Målgruppe

5 Anden brugertest ● To nye testpersoner –Sanne, 34 år –Allan, 27 år –Stort netforbrug og forbrug af anmeldelser. ● Forklarede funktionalitet ved problemer ● Flere afsluttende spørgsmål ● Udbygget funktionalitet

6 Ny funktionalitet ● Avanceret søgning:

7 Ny funktionalitet ● Sammenligning

8 Ny funktionalitet ● Sammenligning

9 Resultater af anden brugertest Større problemer: ● Websitets formål (og produkters bredde) ● Forskel mellem melaik og bedømmelse ● Niveauer i skala ikke synlig ● Bagvedliggende årsag for vurdering ikke tydelig

10 Mulige løsninger ● Skala:

11 Mulige løsninger ● Skala:

12 Mulige løsninger ● Bagvedliggende årsag:

13 Resultater af anden brugertest Mindre problemer: ● Skala for egenskaber tiltaler ikke ● Debat og produktlinks hos specifik bruger ● Egne nøgleord ikke relevante på forside (istedet melaiks) ● Forbindelse mellem nøgleord og melaiks/bedømmelser

14 Resultater af anden brugertest Andet udbytte: ● Sammenligning af andres bedømmelser skal være mulig ● Avanceret søgning afhængigt af indhold ● Mange tidligere problemer løst (sortering, købt eller overvejet, forklaringer til nøgleord og egenskaber, præciser søgning) ● Ulemper ved manglende hierarki

15 Potentiale set fra brugerens synsvinkel Styrker: ● Brugertest peger på eksistens af målgruppe ● Debat, produktlinks og aktivitet ● Design ● Samlet sted for bred produktgruppe ● Personligt udbytte

16 Potentiale set fra brugerens synsvinkel Svagheder: ● Formål ● Manglende kategorier ● Tilstrækkeligt udbytte?

17 Fremtidig brugertest ● Prototype på computer ● Ældre testpersoner ● Give brugerne større indflydelse på opgaver

18 Antagelser om målgruppe Opdragsgiver: ● 25-60 år Antagelser: ● Indhold betydning for målgruppe ● Forskellig målgruppe til at forbruge og til at skabe ● Visualisering af skala tiltaler forskelligt ● Interesseret eller entusiast ● Stærke alternativer til nogle produktgrupper

19 Diskussion ● Forbedringer? ● Målgruppe?


Download ppt "Mål ● Er der grundlag for at realisere vores koncept og hvordan kunne det realiseres?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google