Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAksel Asmussen Redigeret for ca. et år siden
2
Mål ● Er der grundlag for at realisere vores koncept og hvordan kunne det realiseres?
3
Oplæg ● Målgruppe, brugertest, forbedringer ● Opdragsgiver og realisering (diskussion ønskes efter oplæg) Christian Jesper Realisering? BrugerOpdragsgiver Udvikler
4
Disposition ● Anden brugertest ● Ny funktionalitet ● Resultater af brugertest ● Potentiale set fra brugerens synsvinkel ● Målgruppe
5
Anden brugertest ● To nye testpersoner –Sanne, 34 år –Allan, 27 år –Stort netforbrug og forbrug af anmeldelser. ● Forklarede funktionalitet ved problemer ● Flere afsluttende spørgsmål ● Udbygget funktionalitet
6
Ny funktionalitet ● Avanceret søgning:
7
Ny funktionalitet ● Sammenligning
8
Ny funktionalitet ● Sammenligning
9
Resultater af anden brugertest Større problemer: ● Websitets formål (og produkters bredde) ● Forskel mellem melaik og bedømmelse ● Niveauer i skala ikke synlig ● Bagvedliggende årsag for vurdering ikke tydelig
10
Mulige løsninger ● Skala:
11
Mulige løsninger ● Skala:
12
Mulige løsninger ● Bagvedliggende årsag:
13
Resultater af anden brugertest Mindre problemer: ● Skala for egenskaber tiltaler ikke ● Debat og produktlinks hos specifik bruger ● Egne nøgleord ikke relevante på forside (istedet melaiks) ● Forbindelse mellem nøgleord og melaiks/bedømmelser
14
Resultater af anden brugertest Andet udbytte: ● Sammenligning af andres bedømmelser skal være mulig ● Avanceret søgning afhængigt af indhold ● Mange tidligere problemer løst (sortering, købt eller overvejet, forklaringer til nøgleord og egenskaber, præciser søgning) ● Ulemper ved manglende hierarki
15
Potentiale set fra brugerens synsvinkel Styrker: ● Brugertest peger på eksistens af målgruppe ● Debat, produktlinks og aktivitet ● Design ● Samlet sted for bred produktgruppe ● Personligt udbytte
16
Potentiale set fra brugerens synsvinkel Svagheder: ● Formål ● Manglende kategorier ● Tilstrækkeligt udbytte?
17
Fremtidig brugertest ● Prototype på computer ● Ældre testpersoner ● Give brugerne større indflydelse på opgaver
18
Antagelser om målgruppe Opdragsgiver: ● 25-60 år Antagelser: ● Indhold betydning for målgruppe ● Forskellig målgruppe til at forbruge og til at skabe ● Visualisering af skala tiltaler forskelligt ● Interesseret eller entusiast ● Stærke alternativer til nogle produktgrupper
19
Diskussion ● Forbedringer? ● Målgruppe?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.