Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afArthur Kvist Redigeret for ca. et år siden
1
FilmFyn.dk usability vurdering
2
Hvem er FilmFyn? Ejes af de fynske kommuner Hovedformål –At få filmproduktion til Fyn og skaffe økonomisk støtte til producenterne –Skabe forbindelse mellem produktion, leverandører, fagfolk, statister og offenlige myndigheder
3
FilmFyn.dk To primære målgrupper: –Producenter som planlægger filmoptagelser –Mulige deltagere i produktionen; leverandører, statister, osv. Funktionalitet: –Generel information om FilmFyn –En database med information om virksomheder og individer på Fyn, som er interesserede i at deltage i filmproduktioner
5
Sitets styrker Sitet er overskueligt Den grundlæggende information om FilmFyn forefindes generelt på sitet
6
Generelle svagheder Sitet kan ikke bruges i alle browsere (faktiskt kun i orden i Explorer, Windows) Formålet fremstår ikke klart på forsiden Henvendelsen til målgrupperne er ikke tydelig Navngivning og tekstformidling er problematiske
8
Svagheder: Databasen (1) Søgning: –”Usynlig” på forsiden –Snævre søgemuligheder –Gentagelser i resultater Oprettelse: –Skjult bag begrebet ”Database” –Vejledning bliver ikke læst –Under folden –Formularen bryder mange konventioner
9
Svagheder: Databasen (2) Rettelser –Ser ud til at være åbent for alle –Stiller krav til eftersyn hos FilmFyn –Forringer tillid Intern arbejdsgang –Langt fra automatiseret Generelt –Brug af begrebet ”database” er problematiskt –Mangler feedback til brugeren
10
Vores forslag til strategi
12
Vores virkelige forslag (1) På kort sigt: Forsiden redesignes Tydligere henvisning til oprettelse og søgning Bedre begreber (fx. over database) Fritekstsøgning skulle søge i al information Skal kunne bruges i alle browsere Overstående testes
15
Vores virkelige forslag (2) På lang sigt: Samtlige begreber og overskrifter skal revurderes og testes Procedure for oprettelse i databasen omprogrammeres Procedure for rettelser i databasen omprogrammeres Det færdige site testes
16
Vores budget BrugereEksperter Heuristisk analyse12 Kortsorteringstest29 Tænke-højt-test4,513,5 Tilgængelighed4,5 Møder og rapport14 Summering6,553 Pris pr. time300,-900,- 1.950,-47.700,- I alt49.650,-
17
Reflektioner Vi fik ikke fat i de præcise målgrupper Brugere og superbrugere Usability eksperter på godt og ondt Metoderne som helhed giver et godt overblik over problemer og fordele Forskelligt hvor meget vi fik ud af hver metode
18
Brugere Metoder Eksperter styrker / svagheder
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.