Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afHanne Dalgaard Redigeret for ca. et år siden
1
Red Bull Af Mattias Sundroos
2
Klassifikation af produktet RedBull er et kortvarigt produkt, da det forbruges samtidig med det anvendes. Ofte fødevarer daglig vare, da den ikke kræver store overvejelse (måske ikke et dagligt indkøb
3
Emballage Præsentation af produktet: Udseende på dåsen vækker opmærksom, og sender et godt let genkendeligt signal. Beskyttelse og opbevaring: dåsen fast (forholdsvis sikker), afkøling. Information: der er de oplysninger der skal bruges. Brugsfunktion: når åbnet kan ikke lukkes igen.
4
Kvalitet Imagemæssige kvalitet, da Red Bull købes som lidt et Snob motiv, da den ikke har funktionelle kvaliteter, der ikke er på de andre energi drikke. Man køber pga. image
5
Service Før køb: ingen. Under køb: ingen. Efter køb: pant..
6
Sortiment Smalt (få varegrupper, kun energidrik) Bredt (flere varianter, dog ikke mange)
7
Mærkevarestrategi Markedsføring under eget produkt. Mærkevare (ensartede emballage, kvalitet og kvantitet) Parablymærke: Bruger Red Bull i forbindelse med alle produkter.
8
PLC Deres produkts livscyklus: ( de er i modningsfasen og deres vækst har været meget stigende og er det nok stadig, pga. deres mange promotions projekter)
9
Branding http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/r ed-bulls-brandingstrateg i http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/r ed-bulls-brandingstrateg i Redbull har været i stand til at skabe sig et udødeligt brand (nike og apple) (patent på vovemod) Baumgarten har sat Redbull i historie bøgerne Markedsføringen enorm pga. springet (sociale medier, livestreaming)
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.