Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Transport over Øresund. Indledning Visionen om (syd)Skåne og (øst)Sjælland som en samlet region (’Øresundsregionen’). Massive investeringer i infrastruktur.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Transport over Øresund. Indledning Visionen om (syd)Skåne og (øst)Sjælland som en samlet region (’Øresundsregionen’). Massive investeringer i infrastruktur."— Præsentationens transcript:

1 Transport over Øresund

2 Indledning Visionen om (syd)Skåne og (øst)Sjælland som en samlet region (’Øresundsregionen’). Massive investeringer i infrastruktur. Harmonisering af lovgivning og offentlige systemer. Øget mobilitet - vækst i godskilometre og passagerkilometre.

3 Problemstillinger Det er et problem for rederierne, der trafikerer Øresund at de ikke får nogen væsentlig del af den forøgede trafikmængde. Det er et problem for rederierne der trafikerer Øresund at deres rentabilitet er stagnerende/vigende. Det er et problem for rederierne der trafikerer Øresund at de ingen pricing power har.

4 Problemstillinger Det er en interessant problemstilling for ???? at Scandlines Øresund ejes 50/50 af Scandlines og selskaber i Stenasfæren og at HH Ferries ejes af selskaber i Stenasfæren. Det er en interessant problemstilling for ???? at Scandlines menes at blive privatiseret indenfor en kort årrække.

5 Branchedefinition 1 Vi undersøger den branche der beskæftiger sig med og tilfredsstiller behovet for transport af gods og passagerer på tværs af Øresund. Øresund defineres her som farvandet mellem Sverige og Danmark, afgrænset mod syd af linien mellem Amagers sydligste punkt og Falsterbo og mod nord af linien mellem Kronborgpynten og Sofiero. Det er videre et krav til transportens modus at den i praksis foregår døgnet rundt og non-stop.

6 Branchedefinition 2 Iflg. DB03 beskæftiger to brancher sig med den ovenfor definerede type af transport, nemlig rederier (Rederivirksomhed, færge- og passagerfart, 61.10.20) og faste forbindelser(Drift af betalingsveje, -broer og -tunneler, 63.21.30). Det er værd at bemærke at DB03 således deler aktørerne op i to brancher af arts- og teknologimæssig forskellig karakter.

7 Branchedefinition ! Vi foretrækker den første branchedefinition, idet den væsentligst og i højere grad end DB03 baserer sig på substitutionskriteriet og dermed er nærmere den 'rene' teoretiske definition.

8 Branchestruktur Fam. Moltzau 50% 100%

9 Trafikudvikling

10 Markedsandele


Download ppt "Transport over Øresund. Indledning Visionen om (syd)Skåne og (øst)Sjælland som en samlet region (’Øresundsregionen’). Massive investeringer i infrastruktur."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google