Download præsentationen
1
Idé, mål og politikker Kapitel 9
2
Kap 9 Idé, mål og politikker En styringsmodel
3
Idégrundlag og SWOT analyse
Kap 9 Idégrundlag og SWOT analyse Virksomhedens idégrundlag fortæller noget om virksomhedens interne og eksterne situation. S = Strengths (stærke sider) W = Weaknesses (svage sider) O = Opportunities (muligheder) T = Threats (trusler)
4
Kap 9 SWOT-analysen
5
Kap 9 Virksomhedens Idé
6
Strategisk planlægning
Kap 9 Strategisk planlægning Planlægningsniveau På strategisk niveau sker den overordnede planlægning. Tidshorisont på 1-5 år På taktisk niveau planlægger man mere detallieret hvad der skal laves i næste periode. Tidshorisont fra en måned til et år På operationel niveau plan- lægges det daglige arbejde. Tidshorisont - 1 dag til 1 måned
7
Mål Et mål skal være operationelt - det vil sige:
Kap 9 Mål Et mål skal være operationelt - det vil sige: Konkret (dvs., at der skal være ”tal på”) Realistisk (kan det overhovedet lade sig gøre?) Tidsbegrænset (der skal være dato for, hvornår målet skal være nået) Foreneligt med øvrige mål (skal alle trække i samme retning)
8
Politikker Nogle virksomheder (især store) vælger at nedskrive
Kap 9 Politikker Politikker er nogle retningslinier (principper) for, hvordan man skal opnå de opstillede mål. Nogle virksomheder (især store) vælger at nedskrive deres retningslinier. Andre har bare nogle uskrevne regler, men uanset hvorledes er der tale om politikker.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.