Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Efter- og videreuddannelsen Arbejdsbi eller pædagogisk arkitekt i konsulentrollen?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Efter- og videreuddannelsen Arbejdsbi eller pædagogisk arkitekt i konsulentrollen?"— Præsentationens transcript:

1 Efter- og videreuddannelsen Arbejdsbi eller pædagogisk arkitekt i konsulentrollen?

2 UDDANNELSER I UDVIKLING – www.ucl.dk Efter- og videreuddannelsen Kendetegn for arbejdsbier Bier er nyttige Bier er optaget af driften Bier har travlt Bier overlever Bier søger blomster, de kender Bier har kvaliteter, som hver for sig kan være gode Bier kunne måske lære lidt af humlebien uddannelseskonsulent Viggo Nielsen UCL

3 UDDANNELSER I UDVIKLING – www.ucl.dk Efter- og videreuddannelsen AHA’oplevelse blandt bier To år som pæd.adm.konsulent på et økonomikontor: Økonomifolk er kun optaget af balancen (plus eller minus) - og ikke det, tallene handler om - indholdet KL er Gud Det handler om at få budgetår og skoleår til at spille sammen Vigtigheden af politisk behandlede papirer uddannelseskonsulent Viggo Nielsen UCL

4 UDDANNELSER I UDVIKLING – www.ucl.dk Efter- og videreuddannelsen Fra bi til pædagogisk arkitekt Hvis ting ikke kan lade sig gøre, så gør vi det alligevel Man skal turde tro på sine ideer Man skal have risikovillig energi Skolelovgivningen giver muligheder, indskrænkningen sker lokalt YES IS MORE (citat BIG Bjarne Ingels Group) uddannelseskonsulent Viggo Nielsen UCL

5 UDDANNELSER I UDVIKLING – www.ucl.dk Efter- og videreuddannelsen Bjarke Ingels YES IS MORE Man bliver ikke nødvendigvis en vigtig arkitekt, fordi man kan meget. For overalt i landskabet rejser der sig firkantede funktionelle etagekasser, hvor mennesker bor, uden at deres verden ændrer sig meget af den grund. Man bliver heller ikke en vigtig arkitekt, bare fordi man tør meget. For papir er taknemmeligt, og mange geniale luftkasteller bliver aldrig til mere end løse skitser, fordi de simpelt hen ikke lader sig realisere. uddannelseskonsulent Viggo Nielsen UCL

6 UDDANNELSER I UDVIKLING – www.ucl.dk Efter- og videreuddannelsen Bjarke Ingels En vigtig arkitekt derimod kendes på, at han kan det, han tør. Han forstår den nødvendige sammenhæng mellem arkitektur som dristig eksperimenterende vision og arkitektur som det muliges kunst. uddannelseskonsulent Viggo Nielsen UCL

7 UDDANNELSER I UDVIKLING – www.ucl.dk Efter- og videreuddannelsen Bjarke Ingels YES IS MORE uddannelseskonsulent Viggo Nielsen UCL Bjarke Ingels’ tegnestue BIG står bag masterplanen til en CO2-neutral ø ud for Aserbajdsjans hovedstad, Baku, i Det Kaspiske Hav. Uafhængighed af ressourcer Øens højhuse låner deres profil fra landets syv bjergtinder.

8 UDDANNELSER I UDVIKLING – www.ucl.dk Efter- og videreuddannelsen Kommunal arkitektur Udviklingsstrategi (Toscana) Børne- og Ungepolitikken Skolepolitik 2009 – 2011: VerdensborgerVerden som læringsunivers Verdenssprog Planeten M ålsætninger M ålsætninger M ålsætninger Indsatsområder 2009 – 2011: Politisk: Faglige:Egne:Koncern mål: uddannelseskonsulent Viggo Nielsen UCL

9 UDDANNELSER I UDVIKLING – www.ucl.dk Efter- og videreuddannelsen FagU – det vil vi kendes på i samarbejdet med direktion, stabe og andre fagsekretariater FagU arbejder for at udvikle og synliggøre Faaborg-Midtfyn Kommune som en attraktiv arbejdsplads og et godt sted at bo kendetegnet ved - faglige udfordringer, kreative arbejdsfællesskaber, utraditionelle løsninger, karrieremuligheder - at være medarbejder i FMK er en anbefaling i sig selv Det betyder Vi byder ind med en professionel, åben og udadvendt faglighed Vi har overskud, vilje og lyst til at møde og udfordre andres faglighed i fælles projekter Vi yder i processerne og går efter fælles resultater af høj kvalitet Vi er dynamiske, evaluerer og er aktive i kurssætningen af FMK’s styringskoncept, målsætninger og strategier Vi tænker børn og unge ind i udviklingen af FMK uddannelseskonsulent Viggo Nielsen UCL

10 UDDANNELSER I UDVIKLING – www.ucl.dk Efter- og videreuddannelsen En pæd. arkitekts arbejdsfelt fx: Skrive dagsorden til skoleledermøde/deltage/skrive referat Skrive sagsfremstillinger/oplæg til BU Skrive projektforslag til budget Kombinere skoleår/budgetår Lede processen ved udformning af skolepolitikken Formulere indsatsområder Styre udviklingspuljer/udviklingsprojekter Åben for sidegevinster uddannelseskonsulent Viggo Nielsen UCL


Download ppt "Efter- og videreuddannelsen Arbejdsbi eller pædagogisk arkitekt i konsulentrollen?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google