Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Tema- og netværksmøde i Socialøkonomisk Netværk: "Kommunikation – markedsføring og pressehåndtering" 23.4 kl. 15.30.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Tema- og netværksmøde i Socialøkonomisk Netværk: "Kommunikation – markedsføring og pressehåndtering" 23.4 kl. 15.30."— Præsentationens transcript:

1 Tema- og netværksmøde i Socialøkonomisk Netværk: "Kommunikation – markedsføring og pressehåndtering" 23.4 kl. 15.30

2 En god historie........Som journalisterne gider skrive

3 Hvem er jeg? Uddannet i statskundskab og antropologi Arbejdet for DR og Weekendavisen og Information Modtager af alt for mange dårlige pressehenvendelser

4 Hvad er en god historie Nyhedskriterierne: Aktualitet Væsentlighed Identifikation Sensation

5 MEN ALLERVIGTIGST KONFLIKT (løst eller uløst) Uden konflikt er der ingen historie

6 Aktantmodellen Mål Modstander Hjælper Hovedperson

7 Når du kontakter en journalist: Vær bevidst om konflikten Vær bevidst om nyheden Vær bevidst om væsentligheden

8 Den gode pressemeddelse indeholder Historien kort (2 linier) Citater fra lederen, eksperten, casen Evt. reportagemuligheder Telefonnumre på alle! Gerne et videre perspektiv

9 Eksempel: Muhabet skåret sin fondsbevilling Dagcenteret Muhabet har fået skåret sin bevilling. Ingen andre muligheder til psykisk syge indvandrere Case: Mohammed “Jeg ved ikke hvor jeg skal gå hen nu” Leder: “Vi har gjort et stort stykke arbejde, som nu er spildt Ekspert:Muhabet har haft enestående resultater Invitation til at lave reportage i Muhabet

10 Sælg en feature En feature fortæller en historie og indeholder derfor en konflikt Men den behøver ikke indeholde en nyhed Til gengæld skal den have en hovedperson med et projekt og en modstander Den må også meget gerne have en reportagemulighed

11 Feature: Muhabet At hjælpe de psykisk syge indvandrere Najib Dårlig læge,ingen penge, sagsbehandlerne på kommunen Lokale handlende, den søde læge, rare psykisk syge

12 Når en journalist kommer: Vær ikke bange for at fortælle om konflikten Inviter folk indenfor dørene Giv ærlige og personlige svar

13 Øvelse: Find historien Hvilke historie? Hvor er konflikten? Er der en nyhed? Hvem skal journalisten tale med? Er der nogle reportagemuligheder?

14


Download ppt "Tema- og netværksmøde i Socialøkonomisk Netværk: "Kommunikation – markedsføring og pressehåndtering" 23.4 kl. 15.30."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google