Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Producere og formidle viden Vingstedcenteret, 22/10-14.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Producere og formidle viden Vingstedcenteret, 22/10-14."— Præsentationens transcript:

1 Producere og formidle viden Vingstedcenteret, 22/10-14

2 Formål og indhold Vores strategi siger: Vi skal producere viden og dokumentation, så vi kan tale og rådgive med stor vægt. Vi skal dele viden med samarbejdspartnere og medier, så Blå Kors bliver en vigtig kilde til viden om misbrug, behandlingsmetoder og socialt udsatte.

3 Hvorfor overhovedet bruge tid på det?

4 Hvorfor dokumentere og evaluere? -Er vi så gode som vi går og tror? -Omverdenen skal forstå omfang og problem -Samarbejdspartnere vil have noget for pengene – giver vi dem det? -Ingen gider skrive om en god nyhed… -Forbedre det faglige indhold af indsatsen

5 Nytter det noget? -Undersøgelser viser: -Regelmæssig feed-back (evaluering) forbedrer udbyttet af den hjælp vi giver! -Dokumentation forbedrer chancerne for at opnå målsætninger -Medarbejdere opfatter det som kontrol – dem vi hjælper opfatter det som professionalisering af indsatsen!

6 Hvordan gør vi så?

7 TUBA’s evaluerings- og dokumentationsprogram Evaluering: betyder at ”værdifastsætte”. I denne sammenhæng betyder det at vurdere og evaluere indsatser og udbytte Dokumentation: betyder ”bevismiddel”. I TUBA bruger vi det som bevis for at vores behandling virker og at vi når de målsætninger vi sælger produktet på.

8 CORE NET Målsætningen i 2012: -Nemt at bruge for både brugere og ansatte -Ét samlet system som skulle indeholde: -Sagshåndtering/sagsstyring -Journalisering -Dokumentation og evaluering -Rapportering

9 Den konkrete indsats… Evaluering: FIT – Feed-back informed therapy -ORS -SRS -GSRS -Anvendes primært som terapeutiske værktøjer Dokumentation: Startevaluering Slutevaluering MDI PTSD8 W&SAS CORE 34 Effektmåling Kvalitet Forskning

10 Evaluering

11 dokumentation

12 Dokumentation II

13 Dvs. vi i dag er i stand til: At levere statistik og data helt ned på individniveau, på stort set alle indsamlede data. At vi indsamler data for mere end 15.000 årlige sessioner og mere end 1.800 brugere At vi kan dokumentere effekten af vores indsats, og brugernes tilfredshed ned på individ og/eller afdelingsniveau

14 Hvis vi breder perspektivet lidt ud igen…

15 Stakeholders – Britta Kempel -Hvad er vigtigt for vores kunde? -Betyder det noget for vores kunder at vi evaluerer og dokumenterer vores arbejde? -Hvad er vigtigst, set ud fra et kundeperspektiv?

16 Brainstorm - debat 1.Hvad kan vi bidrage med lokalt til dette indsatsområde? 2.Hvad kan Blå Kors som helhed gøre mere af/gøre anderledes? 3.Hvad kan vi gøre for at skabe en feed- back kultur i vores organisation? 4.Vi skal blive bedre til at ”tænke som kunden”. Hvordan gør vi det – ved hjælp af dokumentation og evaluering?


Download ppt "Producere og formidle viden Vingstedcenteret, 22/10-14."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google