Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Klimapartnerskaber Trippel Helix. Strategiske hovedspor.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Klimapartnerskaber Trippel Helix. Strategiske hovedspor."— Præsentationens transcript:

1 Klimapartnerskaber Trippel Helix

2 Strategiske hovedspor

3 Skejby i dagDrømmen

4 Energiforbrug Trængsel Opladning Frihed

5 De deltagende virksomheder Projektafdelingen DNU MiljøvirksomhederRådgivereUddannelsesinstitutionUniversitetshospitaletEnergivirksomhederTrafikselskab

6 De deltagende virksomheder Sundhed Miljø Energi

7 Motivation for netværkspartner: CO2, trængsel og medarbejdernes sundhed ”Vi står over for en transportudfordring, som har betydning for områdets CO2-udledning, antallet af biler på vejen og medarbejdernes sundhed. Med undersøgelsen tager vi nu et vigtigt skridt på vejen til at finde konkrete løsninger, der kan gøre en positiv forskel for klimaet og medarbejdersundheden” Bjarne Langdahl Riis Innovationsmanager ved Agro Food Park

8 ”Vi leverer hver dag bæredygtige løsninger til vores kunder, og vi arbejder selvfølgelig også med, hvordan vi også selv agerer bæredygtigt som virksomhed. Nu tager vi det ned på medarbejderniveau, og udover at vi måske kan afhjælpe trængslen her i området, håber vi at det kan hjælpe til at få gladere medarbejdere” Søren Sørensen Administrerende direktør i NRGi Motivation for netværkspartner: ” Strategi på medarbejderniveau”

9 Motivation for netværkspartner: Mulighed for nye valg og vaner ”Vi ved godt, at det er en lang proces at ændre på vaner og adfærd, og vores målsætning er at bringe andelen af biltrafikken betydeligt ned inden 2020. Vi arbejder for eksempel med at stille elcykler til rådighed for medarbejderne og sætte mere fokus på samkørselsordninger” Wilhelm Pedersen Administrationschef i NRGi.

10 Lad os gentænke vores transportvaner ”Vi behøver absolut ikke vente på, at kommuner stiller dyre infrastrukturløsninger til rådighed for os. I 2010 viste askeskyen over Nordeuropa, at en masse transport helt kunne undgås, ved at folk arbejdede hjemme eller afholdte videokonferencer. Så lad os starte med at gennemtænke vores transportadfærd og udnytte den eksisterende IT-teknologi” Michael Svane Transportdirektør DI

11 Walk the talk Klimaplanen CO2030CSRPersonalepolitik

12 Samarbejdsprocessen Motivation  Frustration  Commitment  Innovation … ? ?

13 Nedslag: Hvor står vi i dag?

14 Et nyt mindset - morgendagens mobilitet I dagI morgen Bredere vejeFlere busbaner Ene i bilFlere i bil Biler på dieselBiler på el Cykel op ad bakkeCykel op ad bakke - let med el Cykel er svedCykel er cool Transport fra dør til dørKombinationsrejser P-pladser kosterP-pladser bespares Vi kører aleneVi kører sammen Kørsel er spildtidKørsel er kvalitetstid Bus er forsinketRealtid i busplan Busplan på tavleLink/App til Rejseplanen Busser notBusser hot Cykel er svedCykel er cool

15 Perspektiver De enkelte medarbejdere – nuværende og fremtidige Den enkelte virksomhed – de 3 bundlinjer Virksomhederne – nuværende og fremtidige Erhvervsområdet – samarbejde og inspiration Eksport…

16 Side 16


Download ppt "Klimapartnerskaber Trippel Helix. Strategiske hovedspor."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google