Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Hvordan bliver toget bedre end sit rygte?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Hvordan bliver toget bedre end sit rygte?"— Præsentationens transcript:

1 Hvordan bliver toget bedre end sit rygte?

2 Er toget bedre end sit rygte?
Image Omdømmet ligger fortsat lavt RepTrak Pulse (0-100) Kundetilfredshed Høj rettidighed og lavere belægning trækker kunde-oplevelsen op Tilfredsheds score (0-10)

3 DSB og Banedanmark i gang med stor indsats for bedre rettidighed
Regional og fjerntog Målt indenfor 5.59 min. S-tog Målt indenfor 2.29 min.

4 Stor indsats på rettighed
20 mia. til nye signaler på alle baner Flere skinner/baner -> kapacitet -> rettidighed Højere standard af DSBs tog (er i fuld gang) Fælles bred ledelsesindsats Fælles ”kultur”-indsats Meget høj standard i 2020

5 Oversigt over større igangsatte projekter
2013 ”KØR”-projektet 4 spor til København H 2015 Dobbeltspor Lejre Vipperød Hastighed øges fra 120 til 160 km/t 2015 Dobbeltspor Vamdrup-Vojens 2015 Elektrificering Lunderskov-Esbjerg 2018 Ny bane København – Ringsted (Dobbeltspor og 200 km/t) 2020 Femern tunnel Dobbeltspor på Lolland og Falster Elektrificering Ringsted-Lübeck Hastighed øges fra 120/160 til 200 km/t Ringsted-Femern Nye signaler over hele nettet

6 Hvordan skal væksten i togtrafikken nås
Hvordan skal væksten i togtrafikken nås? Infrastruktur – ”de korte skinner” (bytrafikken) S-togsnettet Ekstra spor fra København H til Dybbølsbro (2012) Ændring mellem København H og Østerport giver plads til flere tog (2012) Nyt signalsystem på hele S-banen 2018 (2021) Større stationsudvikling/ombygning på Hillerød station (2015) Letbaner Letbane i Aarhus Fase 1: Odder-Århus-Skejby-Grenaa Letbane i København langs Ring 3 Lundtofte-Herlev-Glostrup-Ishøj Metro Cityring i København (2018)

7 Regionaltrafikken og bytrafikken mødes
Ring 3 Letbane Ringbanen (S-tog) Metrocityring … og sød musik opstår

8 Flere tog på vej Danske togkunder vil have en siddeplads!
DSB har indlejet tog til kompensation for IC4 Med IC4 på skinnerne igen har DSB rigtig mange tog Ny el-tog på vej – fremtidens tog

9 Markant bedre køreplaner, eksempler
Holbæk Rejsetid: Fra 60 min til 40 min Antal tog: fra 1-2 til 3-4 tog i timen Bedre rettidighed (med ekstra spor) Næstved Antal tog: Fra 2 til 6 tog i timen - Af 3 forskellige ruter Lyntog København – Aarhus: hver ½ time Nyborg – København: 60 min. (2013) Odense – København: 60 min. (2020)

10 Bilister og cyklister – på vej til toget
Flere P-pladser på vej 7 ud af 10 stationer har ledige pladser Cykler og tog - Cykel gratis med i S-toget - CykelDK: Pendlercykler Trafikinformation på app Vokser eksplosivt og mange forbedringer på vej

11 Det nytter! Holbæk Lang rejsetid (reel) Timedrift Enkeltspor Slagelse Kort rejsetid ½-times drift Dobbeltspor ”50% af bilpendlerne vil gerne køre tog hvis toget er bedre” Bil 23% Tog 77% Tog 46% Bil 54% Storebælt 1996: 4,5 mio. 2007: 7,9 mio. Øresund 1999: 0,1 mio. 2007: 8,7 mio.

12 Helt afgørende: Effektiv drift, så vi har råd til at køre de mange flere tog på de mange flere skinner Store personale besparelser Effektive koncepter Udnyttelse af stordriftsfordele Et sundt DSB giver attraktiv trafik og er godt for miljøet. Toget (DSB) vinder – med tiden

13 I 2020: DSB Tidens vinder Toget vinder God rettidighed
+ Bedre og flere skinner + Flere tog, og dermed siddepladser + Lettere transport til og fra toget + Sundt DSB – bedre ledet forretning = Toget reducerer trængslen markant I 2020: DSB Tidens vinder


Download ppt "Hvordan bliver toget bedre end sit rygte?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google