Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

SALGSDAG 08 8.FEBRUAR 2008.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "SALGSDAG 08 8.FEBRUAR 2008."— Præsentationens transcript:

1 SALGSDAG 08 8.FEBRUAR 2008

2 Velkommen Dennis Pedersen, Direktør Wasabi
Søren Steffensen, Direktør SATS Morten Kirckhoff, Kreativ direktør Advance

3 Agenda Velkommen Sådan kom SATS selv i form Sælger I online
Sådan blev SATS klar til online salg Spørgsmål?

4 To budskaber i skal ta med hjem
Før du er i stand til at sælge – skal du vide hvilke triggere og barrierer der er samt hvilket budskab/tilbud du skal gå til markedet med Sådan kan du skabe online salg

5 Om bureauet

6 ET STÆRKT SAMARBEJDE Spidskompetencer Fælles værdisæt Digital strategi
On-line kommunikation Integrerede kampagner Fælles værdisæt Vi tror på tæt kunde involvering i hele processen Vi tror på gensidig udfordring og ærlig snak Vi tror kommunikation kun kan bringe kunden en del af vejen Iderigdom baseret på indsigt i målgruppen er kerneydelsen Kommunikation i produktet International kommunikation Menneskelig indsigt og adfærd

7 Trafik, websites, kampagner, strategi
KOMPETENCER STRATEGI KOMMUNIKATION Research, positioning , Brand, kommunikation Integrerede kommunikations koncepter – implementeret på tværs af medier og markeder SALG Salgsbudskaber ONLINE Trafik, websites, kampagner, strategi

8 BUREAUKUNDER

9 INTEGRERET KOMMUNIKATION
REKLAME BUREAU REKLAME BUREAU REKLAME BUREAU ON-LINE BUREAU KUNDE KUNDE KUNDE ON-LINE BUREAU ON-LINE BUREAU a. b. c. To bureauer med hver sin agenda. Kun en meget stærk kunde kan integrere Ideer fødes off-line og kan ofte ikke fungerer on-line En indgang en bundlinie betyder bedre koordination og problemafhængig medievalg

10 Forretningsmodel, understøtter position/brand, interessentgrupper’
ONLINE PRODUKTER DIGITAL STRATEGI: Forretningsmodel, understøtter position/brand, interessentgrupper’ SEO/SEM: Google Adwords programmer og optimering til Søgemaskiner BASIS TRAFIK KAMPAGNE ON-LINE: Bannerkampagner, marketing (lister), Seeding af film, Microsites, Sponsorater, Promotions, Events WEBSITE AFFILIATE MARKETING: Annonceringsprogramme via Tradedoubler etc OFF-LINE: Promotions, TV, Annoncer, Events, etc GENBRUG TRAFIKUDVEKSLING: Links mellem egne og samarbejdspartneres websites PRODUKTER OG PAPERLINIE: Promote adressen alle steder, hvor det er relevant PERMISSION MARKETING: Nyhedsbreve, newsalert og Podcast. DIFFUSION MARKETING:Tip en ven, ringetoner etc FLERE INDGANGE: RSS-feeds, WAP

11 Forretningsmodel, understøtter position/brand, interessentgrupper’
ONLINE PRODUKTER DIGITAL STRATEGI: Forretningsmodel, understøtter position/brand, interessentgrupper’ SEO/SEM: Google Adwords programmer og optimering til Søgemaskiner BASIS TRAFIK KAMPAGNE ON-LINE: Bannerkampagner, marketing (lister), Seeding af film, Microsites, Sponsorater, Promotions, Events WEBSITE AFFILIATE MARKETING: Annonceringsprogramme via Tradedoubler etc OFF-LINE: Promotions, TV, Annoncer, Events, etc GENBRUG TRAFIKUDVEKSLING: Links mellem egne og samarbejdspartneres websites PRODUKTER OG PAPERLINIE: Promote adressen alle steder, hvor det er relevant PERMISSION MARKETING: Nyhedsbreve, newsalert og Podcast. DIFFUSION MARKETING:Tip en ven, ringetoner etc FLERE INDGANGE: RSS-feeds, WAP

12 Forretningsmodel, understøtter position/brand, interessentgrupper’
ONLINE PRODUKTER DIGITAL STRATEGI: Forretningsmodel, understøtter position/brand, interessentgrupper’ SEO/SEM: Google Adwords programmer og optimering til Søgemaskiner BASIS TRAFIK KAMPAGNE ON-LINE: Bannerkampagner, marketing (lister), Seeding af film, Microsites, Sponsorater, Promotions, Events WEBSITE AFFILIATE MARKETING: Annonceringsprogramme via Tradedoubler etc OFF-LINE: Promotions, TV, Annoncer, Events, etc GENBRUG TRAFIKUDVEKSLING: Links mellem egne og samarbejdspartneres websites PRODUKTER OG PAPERLINIE: Promote adressen alle steder, hvor det er relevant PERMISSION MARKETING: Nyhedsbreve, newsalert og Podcast. DIFFUSION MARKETING:Tip en ven, ringetoner etc FLERE INDGANGE: RSS-feeds, WAP

13 Forretningsmodel, understøtter position/brand, interessentgrupper’
ONLINE PRODUKTER DIGITAL STRATEGI: Forretningsmodel, understøtter position/brand, interessentgrupper’ SEO/SEM: Google Adwords programmer og optimering til Søgemaskiner BASIS TRAFIK KAMPAGNE ON-LINE: Bannerkampagner, marketing (lister), Seeding af film, Microsites, Sponsorater, Promotions, Events WEBSITE AFFILIATE MARKETING: Annonceringsprogramme via Tradedoubler etc OFF-LINE: Promotions, TV, Annoncer, Events, etc GENBRUG TRAFIKUDVEKSLING: Links mellem egne og samarbejdspartneres websites PRODUKTER OG PAPERLINIE: Promote adressen alle steder, hvor det er relevant PERMISSION MARKETING: Nyhedsbreve, newsalert og Podcast. DIFFUSION MARKETING:Tip en ven, ringetoner etc FLERE INDGANGE: RSS-feeds, WAP

14 Håndtering af Henvendelser Trafikanalyse/Optimering
BUILDING WEBSITES STRATEGI PRODUKTION TEST LANCERING DRIFT OPLÆG Analyse Målsætninger Målgrupper Kravspec. Stil og tone Trafik plan Brugerscenarier Sitemap Koncept Design Prototype On-line kamp. Html/flash Tekster Funktionaliteter Brugertest Teknisk test Optimering og rettelser SEO/SEM Banner Viral Permission Opdatering Håndtering af Henvendelser Trafikanalyse/Optimering

15 SATS positionering

16 SATS SATS er nordens største fitness-kæde
Flest centre Flest produkter Markedsledende i flere markeder I DK er SATS gået fra en førerposition til en “struggling” 2’er Lidt uklart image Kampagneaktiviteter som ikke bygger brandet

17 Opgaven SATS ønsker en klar positionering, som troværdigt bygger på det gode i den nuværende leverance Mere slagkraftig og differentierende kommunikation Som samtidig understøtter salget

18 Road map - overblik og tidsestimat
Fase 1 Analyse og positionering Fase 2 Kreativt koncept Fase 3 Implementering Strategisk afstemmelses- møde Kreativ briefing Udvikling og pro- duktion af kam- pagnematerialer Research Validering af hypoteser omkring brugerne Positionerings-retninger Udvikling af kreativt koncept Positionerings workshop Godkendelse og tilretninger Godkendelse af endelig positionering 2 uger 2-3 uger 8 uger

19 Medlemmer

20 Alsidig og rummelig S.A.T.S’ absolute styrke er i denne forbindelse det inkluderende fællesskab, der muliggør at medlemmerne kan slappe af, og være sig selv ”I SATS der meget mere almindelige mennesker, man behøver ikke det sidste nye tøj” ”I SATS kan man slappe af og være sig selv” ”Det er ikke venner jeg ser udover centeret, men det er super hyggeligt når man er der” ”Det er rart at blive genkendt og kunne nikke til folk derovre” ”Man kommer til at savne det hvis man er væk længe... skiftede tilbage fordi jeg bare ville se folk igen”

21 Det sociale fællesskab
Fællesskabet opleves at være inkluderende og ligger i forlængelse af den værdi medlemmerne tilskriver S.A.T.S’ alsidighed ”Det er ikke venner jeg ser udover centeret, men det er super hyggeligt når man er der” ”Det er rart at blive genkendt og kunne nikke til folk derovre” ”Man kommer til at savne det hvis man er væk længe... skiftede tilbage fordi jeg bare ville se folk igen” ”Når man er i SATS er man ligesom en fælles gruppe, der motiverer hinanden”

22 Tilbuddet Prisen er ikke det væsentligste for etablerede medlemmer. Man er villig til at betale for ydelsen, og værdien af medlemskabet Der efterspørges dog større gennemsigtighed og transparens i prispolitikken. Det er derimod afgørende at det opleves at der leveres kvalitet for pengene

23 Den unikke leverance Medlemmerne er bevidste om at S.A.T.S underperformer på vedligehold og standarden af centrene - den faktuelle kvalitet - men er fortsat meget loyale Til gengæld oplever de at S.A.T.S leverer en unik værdi på to andre, og mere implicitte parametre - den emotionelle kvalitet: Alsidig og rummelig Fællesskab

24 Ikke medlemmer

25 Ikke medlemmer At starte med at træne forudsætter for de flestes vedkommende at en tærskel og en række umiddelbare barrierer overvindes: ”Min veninde var bange for at møde sin eks-kæreste, hun spurgte hele tiden hvordan hun så ud. Det kan jo ikke nytte noget at tænke sådan i et fitnesscenter - for man bliver jo vildt klam” ”Det er rart hvis der er alle aldersgrupper...det lægger lidt en dæmper på det hele...så de rigtigt fitte fyre ikke får lov til at tage over... det er vigtigt man bare kan få lov til at være der”

26 Positionen

27 Positioneringen af fitnessbrands i DK
Positioneringen handler om hvilken specifik idé, der opstår i forbrugerens hoved om et mærke. Det er relevant da det ofte er en række ord, tanker og holdninger der karakteriserer et brand - især i forhold til konkurrenterne En tydelig position opleves som sandfærdig, nem at forstå, differentierende og mere attraktiv end konkurrenternes. Og i et marked, hvor det på overfladen ser ud som om at alle udbyderne af fitness/velvære kan det samme, og det er de samme ”virkemidler” der aktiveres, er det nødvendigt at se på hvilke faktorer der eller skaber en position...

28 De primære aktører

29 Fitness barrierer Fitness for alvor Tab 5 kilo Sofa fitness
kropslig fokusering - fitness som livsstil Tab 5 kilo fordomme om fitness - utryghed - fitness i en helhed Sofa fitness har ikke lyst/tid - er langt fra fitness

30 Kommunikationen i markedet

31 S.A.T.S og Fitness.dk Fitness.dk’s kommunikation og tone-stil passer langt bedre til den opfattelse, der eksisterer om S.A.T.S brandet: S.A.T.S Fitness.dk

32 Det menneskelige center
Et menneskeligt center betyder at jeg kan føle mig veltilpas og afslappet, selvom jeg skal præstere. Derfor kan jeg alene fokusere og koncentrere mig om træningen Hos SATS møder vi dig med en menneskelig attitude - vi er der for at hjælpe dig Deri ligger også en forpligtigelse Stemningen er uhøjtidelig, og dog alligevel kompetent.

33 Vores løfte “Hvis jeg vælger at træne hos SATS, frem for hos
Fitness dk, så får jeg både glæde af træningen, og oplever træningsglæde, fordi jeg hos SATS bliver mødt med en menneskelig attitude, og kan slappe af og være helt mig selv.”

34 SATS’ positionering i markedet
liv Munter Dristig Legesyg Glad Kreativ Energisk Venlig Varm Afslappet Hyggelig Overlegen egoisme fællesskab Velkendt Autoritær Omsorgsfuld Beroligende Prestigefyldt Unik Pålidelig Intelligent Trygt Ligetil Sofistikeret Struktureret Pragmatisk funktion

35 Kommer der aldrig andet en kedelige tekst slides….?

36 Fedmerabat Teaserkampagnen lancerer SATS nye fedmerabat allerede i julen, hvor der er fuld gang i julefrokosterne og fed julemad. Vi gør det modsatte af alle andre. Vi fortæller folk, at de ikke behøver at have dårlig samvittighed.

37 Fedmerabat Teaser-event I metroen.

38 Fedmerabat Vi gør op med det traditionelle fitness-univers, hvor man hylder den slanke og lækre krop. Kampagnen åbner op for at også almindelige mennesker altid er velkomne - uanset livsstil og udseende.

39 SATS ONLINE Se online elementer her:

40 Så meget om positionen og kampagnen
?

41 NÅ nu er det tid for at I kommer på banen…….

42 Hvordan ser det ud for jer?
Hvor mange af jer har en unik position sammenlignet med konkurrenterne? Hvor mange af jer arbejder med at profilere jeres virksomhed? Hvor mange af jer har et website? Hvor mange af jer sælger online? Hvor mange vil gerne sælge online?

43 En lille øvelse Du møder tilfældigt en potentiel kunde til en reception på vejen op i elevatoren. Han overvejer hvordan han finder en ny leverandør – hvad siger du til ham for at overbevise ham om at han skal vælge din virksomhed/dine produkter ? Du har 20 sekunder……

44

45

46

47

48

49 Sådan blev SATS klar til online salg

50 Formål Skabe online salgskanal (flere medlemmer) Større trafik:
Sikre permanent tilstedeværelse online, for potentielle medlemmer der søger, læser eller udviser interesse for træning Større konvertering af besøgende: Effektivisere salgsproces – omsætte flere besøg til flere medlemmer Skab kontakt/dialog til besøgende på sats.com Brande SATS

51 24 / 7 “SALGSMASKINE”

52 SALGSPROCES

53 SALGSPROCES

54 SALGSPROCES

55 SALGSPROCES

56 SALGSPROCES WASABI Målet er at opbygge markeder
Produkt-, salgs- og serviceforbedringer er motoren i brandudviklingen Kernekompetencerne er: Salg, marketing, online og kommunikation Online er tænkt ind fra starten

57 BASISTRAFIK WEBSITE KAMPAGNER

58 EVENT

59 EKS.: KAMPAGNESIDE

60 BLIV MEDLEM

61 BASISTRAFIK WEBSITE KAMPAGNER

62 GOOGLE / SØGEORDSOPTIMERING

63 EKS.: SØGEORDSOPTIMERING

64 BLIV MEDLEM

65 BASISTRAFIK WEBSITE KAMPAGNER

66 BANNER

67 KAMPAGNESIDE

68 24 / 7 “SALGSMASKINE”

69 Tak for i dag….. ?


Download ppt "SALGSDAG 08 8.FEBRUAR 2008."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google