Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Effektivitet og Kvalitet Indlæg ”Der står altid et menneske bag” Dansk Facilities Management – 26. januar 2006.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Effektivitet og Kvalitet Indlæg ”Der står altid et menneske bag” Dansk Facilities Management – 26. januar 2006."— Præsentationens transcript:

1 Effektivitet og Kvalitet Indlæg ”Der står altid et menneske bag” Dansk Facilities Management – 26. januar 2006

2

3 Hvem er heckmann? •Oktober 2002 blev konsulentfirmaet heckmann aps etableret •Oktober 2003 opstart af forretningsområdet golf og ledelse •Februar 2006 er i alt 16 personer tilknyttet heckmann gruppen heckmann har motivation og trivsel som udgangspunkt for sit arbejde med udvikling af mennesker og virksomheder. Målet er at skabe balance mellem det fysiske og psykiske arbejdsmiljø. Hos heckmann går trivsel og merværdi hånd i hånd.

4 Hvem er Vibeke Heckmann? Jeg har en fortid som bl.a. partner hos Cultivator, underdirektør hos Dansk Management Forum og Personaleudviklingschef hos Copenhagen Air Services. Jeg er katalysatoren, der får ting til at ske, og jeg giver inspiration og energi til nytænkning og nyskabelse. •Netværker – en livsstil •Livserfaring - ”Learning by doing” •Praktiker – får ord omsat til handling •Adskillige lederudviklingsprogrammer i ind- og udland •Autoriseret i forskellige tests og vurderingsværktøjer Jeg er 45 år, gift med Robert og sammen har vi Emilie på 14 år og Frederik på 12 år.

5 Din hverdag… Hvordan er du de fleste dage? Hvordan er din chef? Hvordan er dine kollegaer?  

6 Din hverdag… Hvornår har du sidst gjort noget for at glæde: •din kollega? •din chef? •dig selv?

7 Din hverdag… Hvilke intentioner er der bag dine handlinger?

8 Hvad vælger du? Du vælger selv din attitude – din holdning til dit job og din hverdag. Hvornår har du sidst ’ryddet op’? -såvel fysisk som psykisk. Oprydning betyder tilvalg og fravalg.

9 Hvad vælger du? Det er dit ansvar. Prioritér, fokusér og tag’ lederskab for dit liv.

10 Lederskab Vær dig selv Vis mod Stil krav til din leder og dine medarbejdere Vis mod Stil krav til din leder og dine medarbejdere Coach Far/mor begrebet Coach Far/mor begrebet Begejstring Det skal være sjovt Fjern janteloven Udvis vinderadfærd Intuition Rummelig Nærværende Rummelig Nærværende Kærlighed Ærlighed Følelser Kærlighed Ærlighed Følelser Det hele menneske Balancen mellem det rationelle og det følelsesmæssige Tillid Respekt Ydmyghed Tillid Respekt Ydmyghed Selverkendelse Selvværd Selverkendelse Selvværd Tag ansvar Tag dit lederskab Vær opsøgende Konflikter er udviklende Lær af dine fejl Konflikter er udviklende Lær af dine fejl

11 Den Attraktive Arbejdsplads Trivsel og arbejdsglæde = Effektivitet + Kvalitet = Positiv Bundlinie Attraktive medarbejdere Attraktive ledere Attraktiv virksomhed

12 Den Attraktive Virksomhed Erkendelse og bevidsthed om at: Det er kun mennesker, der skaber vækst gennem personlig vækst.

13 Den Attraktive Virksomhed •Udvikling •Mangfoldighed •Gennemslagskraft Fokusering på - og prioritering af:

14 Den Attraktive Virksomhed Kravene At udvikle en organisation, hvor mennesket behandles forskelligt med afsæt i: • Værdier • Kultur • Holdninger

15 Den Attraktive Virksomhed Udfordringen •Vidensdeling •Mentorer •Respekt •Tillid •Glæde •Passion

16 Den Attraktive Virksomhed Retningslinier Fokuser på den enkelte medarbejders udvikling •Kompetenceudvikling, arbejdsopgaver, ledelse og karriere Dyrk mangfoldigheden i medarbejdergruppen •I virksomhedens kultur, fælles ånd og sociale relationer Kommunikér indholdet •Ærligt, korrekt og ligefremt

17 Den attraktive leder… Kan li´/føler sig sikker Kan ikke li´/føler sig usikker Ikke værdifuldt Værdifuldt Traditionel prioritering Adfærd

18 Den attraktive leder… Kan li´/føler sig sikker Kan ikke li´/føler sig usikker Ikke værdifuldt Værdifuldt Erkendelse Adfærd

19 Den attraktive leder… Kan li´/føler sig sikker Kan ikke li´/føler sig usikker Ikke værdifuldt Værdifuldt Ønsket prioritet Adfærd

20 Vision, mål og værdier •Hvad betyder lederskab for dig? •Hvad forventer du? •Hvad giver du selv? •Hvad får du igen? •Hvornår giver du noget til andre? •Kan du lytte? •Hvad er dit motiv? Hvordan hænger din vision, mål og dine værdier sammen med din virksomheds vision, mål og værdier, og hvordan udøver du dit lederskab?

21 Dit liv – Dit valg Og det smitter på: Arbejdsglæden, effektiviteten og bundlinjen   

22 (ENYA) A Day Without rain Pilgrim Pilgrim, how your journey On the road you chose To find out why the winds die And where the stories go All days come from one day That much you must know You cannot change whats over But only where you go One way leads to diamonds One way leads to gold Another leads you only To everything you´re told In your heart you wonder Which of these is true The roads that leads to nowhere The road that leads to you

23 (ENYA) A Day Without rain Will you find the answer In all you say and do ? Will you find the answer In you ? Each heart is a pilgrim Each one wants to know The reason why the wind die And where the stories go Pilgrim, in your journey You may travel far, For pilgrim it´s a long way To find out who you are….. Pilgrim, it´s a long way To find out who you are…. Pilgrim, it´s a long way To find out who you are

24 Tak for i dag


Download ppt "Effektivitet og Kvalitet Indlæg ”Der står altid et menneske bag” Dansk Facilities Management – 26. januar 2006."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google