Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Powerpoint-udgave: www.ernstpoulsen.comwww.ernstpoulsen.com.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Powerpoint-udgave: www.ernstpoulsen.comwww.ernstpoulsen.com."— Præsentationens transcript:

1 Powerpoint-udgave: www.ernstpoulsen.comwww.ernstpoulsen.com

2 Om Social Media Factbook 2011 • ”Social Media Factbook 2011” kan gratis hentes på www.socialsemantic.eu www.socialsemantic.eu • Denne powerpoint-udgave kan gratis hentes på www.ernstpoulsen.com Du kan frit udvælge enkelt-slides og kombinere dem med egne præsentationer. Blot skal ovenstående kilder krediteres. www.ernstpoulsen.com

3

4 66% bruger sociale medier

5 Kort erfaring med sociale medier

6 Hovedparten uden strategi

7 Høje forventninger

8 Halvdelen lytter til sociale medier

9 Ikke foran – ikke bagud

10 Græsrods-styret

11 Halvdelen ønsker guidelines

12 Facebook – Det mest brugte værktøj Hvilke sociale medieværktøjer anvender din organisation i dag på forskellige ansvars- og arbejdsområder?(Gerne flere svar pr. række/kolonne).

13 Værktøjer til medieovervågning Hvilke sociale medieværktøjer til analyse og monitorering anvender din organisation i dag?

14 Få personer involveret Hvor mange personer i den danske del af din organisation anvender sociale medier med det mål at skabe forretningsmæssig værdi (efter din bedste vurdering)?

15 Få timer investeret Hvor mange timer (samlet set) om ugen bruger den danske del af din organisation på sociale medier med detmål at skabe forretningsmæssig værdi?

16 Få kroner investeret Hvor stort beløb ”out-of- pocket*” (i DKK) anvender din organisation årligt på sociale medier?

17 Er allerede på sociale medier: 93% - forventer øget anvendelse Hvilke forventninger har du til din organisations anvendelse af sociale medier i fremtiden (1-2 år)?

18 Er IKKE allerede på sociale medier: 71% forventer øget anvendelse Hvilke forventninger har du til din organisations anvendelse af sociale medier i fremtiden (1-2 år)?

19 Manglende kendskab Hvad er årsagen til, at din organisation ikke anvender sociale medieværktøjer til at skabe forretningsmæssig værdi?

20 Hindring: Manglende tid Hvilke af nedenstående forhold udfordrer arbejdet med sociale medier i din organisation? (Gerne flere svar).

21

22 Produktudvikling / R&D Store forventninger til udbytte Produktudvikling/R&D: På hvilke af følgende områder har din organisation opnået positivt udbytte af at anvende sociale medier?

23 Personale / HR De mest skeptiske Personale & HR: På hvilke af følgende områder har din organisation opnået positivt udbytte af at anvende sociale medier?

24 Kommunikation / PR Både udbytte og forventninger Kommunikation & PR: På hvilke af følgende områder har din organisation opnået positivt udbytte af at anvende sociale medier?

25 Salg / marketing Begyndende udbredelse Salg & Marketing: På hvilke af følgende områder har din organisation opnået positivt udbytte af at anvende sociale medier?

26 IT / Web Potentiale til at løfte engagementet IT & Web: På hvilke af følgende områder har din organisation opnået positivt udbytte af at anvende sociale medier?

27 Service / Support Få virksomheder bruger sociale medier Service & Support: På hvilke af følgende områder har din organisation opnået positivt udbytte af at anvende sociale medier?

28 Direktion / ledelse Bedre viden om konkurrenter Direktion & Ledelse: På hvilke af følgende områder har din organisation opnået positivt udbytte af at anvende sociale medier?

29

30 Brugen af sociale medier fordelt på brancher Har din organisation inden for det seneste år anvendt sociale medier med det formål at skabe forretnings- mæssig værdi (i forbindelse med markedsføring, rekruttering, Produktudvikling eller andre ansvarsområder)?

31 Hvor lang tid på sociale medier fordelt på brancher I hvor lang tid har din organisation anvendt sociale medier med henblik på at skabe forretningsmæssig værdi?

32 Investeringer i sociale medier fordelt på brancher Hvor stort beløb ”out- of-pocket*” (i DKK) anvender dinorganisation årligt på sociale medier (efter din bedste vurdering)?

33 Guidelines for sociale medier fordelt på brancher Har din organisation udarbejdet ”guidelines” for, hvordan organisationens medarbejdere deltager på sociale medieplatforme?

34 Forventet fremtidig anvendelse fordelt på branche Hvilke forventninger har du til din organisations anvendelse af sociale medier i fremtiden (1-2 år)?

35 Kolofon – Social Media Factbook 2011 REDAKTION • Jan Futtrup Kjaer, Stifter jfk@socialsemantic.eu jfk@socialsemantic.eu • Martin Launey, Projektleder mla@socialsemantic.eu mla@socialsemantic.eu • Henrik Zangenberg henrik@zangenberg.biz henrik@zangenberg.biz • Ernst Poulsen Journalist & Co-redaktør www.ernstpoulsen.com www.ernstpoulsen.com • SocialSemantic.eu Vestergade 4B 1456 København K www.socialsemantic.eu Tlf: 70272731 www.socialsemantic.eu DESIGN & LAYOUT • Marco de Mel Pedersen Mosegårdsvej 113 5000 Odense C www.demel.dk www.demel.dk • HelloMonday Balticagade 10, 1 8000 Aarhus C www.hellomonday.com www.hellomonday.com DATABEARBEJDNING • Frederik Bastkær Christensen Zangenberg & Company Pilestræde 41, 2 1112 København K www.zangenberg.biz www.zangenberg.biz UNDERSØGELSESDESIGN • YouGov Zapera Danmark A/S Søren Møller Jensen Chefkonsulent Ryesgade 3A 2200 København N www.yougov.dk www.yougov.dk MEDIEPARTNER • Dagbladet Børsen A/S Jørgen Andresen Redaktionschef Møntergade 19 1140 København K www.borsen.dk www.borsen.dk


Download ppt "Powerpoint-udgave: www.ernstpoulsen.comwww.ernstpoulsen.com."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google