Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen."— Præsentationens transcript:

1 Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen

2 Målgruppe og målsætning: Unge i alderen 14–20 år der ikke er uddannelsesparate. Fra 8. klasser, 9. klasser og produktionsskoler. Målsætningen er, at 80% af de unge efter endt deltagelse og endt grundskole vil være klar til at påbegynde en erhvervsuddannelse Det langsigtede effektmål er, at mindst 75% af deltagerne fastholder og gennemfører uddannelsen.

3 Partnere i projektet UU Nordvestsjælland Cattenbaum filmproduktion Ung i Odsherred Vig Bio

4 Indhold i forløbet Teamwork øvelser Gruppevejledning Personlige egenskaber, styrker, kundskaber, ressourcer Fokus på det der lykkes Positiv tankegang Filmproduktion Individuel vejledning

5 Hvorfor filmproduktion Tage udgangspunkt i noget de synes er spændende, og som de kan se et produkt af på kort tid Godt til at skabe refleksion over eget liv Respekt for udstyr og medie Godt udgangspunkt for vejledningssamtaler Gallafest ved filmpremieren med uddeling af priser

6 ”Simon kom tilbage fra film/vejledningsforløbet sprudlende af glæde og selvtillid. Jeg oplevede, at han fik et selvtillidsboom af at være på kurset. Han kom forbi på skolen en sen eftermiddag efter skoletid, og ville høre om jeg ville med til filmpremieren i biografen. Han fortalte glad, at han havde fået nogle rigtig gode nye venner, at han havde lært en masse om at lave film, og at han havde fået plads på en ordblindeefterskole efter sommerferien. Efterfølgende har han brugt sine nye filmvenner og sin nye viden til en film han lavede som produkt til sin projektopgave i 9. klasse. ” Citat: Tina klasselærer på Svebølle Skole

7 Gruppevejledningen Alle unge på forløbet blev vejledt som et hold hver dag. Gruppevejledningen bestod af mange forskellige elementer som undervisning på holdet, dialog mellem vejledere og unge, en teamworkdag, praktiske øvelser, kognitive øvelser og mindfullness. Det er en helt særlig måde at vejlede på, når man følger de unge tæt gennem længere tid. Der opstår et helt særligt fællesskab blandt de unge. Og der opstår et helt særligt fællesskab blandt vejlederne og de unge. Sammen sætter det gang i en vigtig udvikling.

8 Gruppevejledningen Hverken gruppevejledning, individuel vejledning eller praktik arbejde med filmproduktion bør stå alene i forhold til denne målgruppe. Det er kombinationen af de tre dele, som giver et succesfuldt vejledningsforløb. Afslut forløbet med individuel vejledning. Få samlet op på, hvad den unge har lært i gruppevejledningen og i forløbet, og hvad det nu helt konkret kan bruges til.

9 Effekten af indsatsen I alt har 22 unge deltaget i filmprojektet. 10 på forløbet i foråret 2014 og 12 i efteråret 2014. Status for de 22 elever er som følger: Forårets 10 elever: 1 elev går i 10. klasse på en efterskole 7 elever går på produktionsskole 2 elever går på EUD grundforløb Efterårets 12 elever: 1 elev går i 8. klasse 9 elever går i 9. klasse 1 elev går i 9. klasse i et særligt kompetenceforløb (et forløb for unge der ikke kan være i normalskolen) 1 elev er flyttet fra området, og vi ved ikke hvad hun laver

10 Hvad producerede de så? Se filmene her: https://www.youtube.com/channel/UCIQttbyUG6UyeMYxW0Nji 6A Og en lille film om projektet ”bag om kameraet”: https://www.youtube.com/watch?v=F44muLTeN3I


Download ppt "Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google