Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Ny visuel identitet på SDU. Nyt tilrettet logo 2 Fælles udtryk styrker SDU som brand Understøtter oplevelsen af fælles identitet.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Ny visuel identitet på SDU. Nyt tilrettet logo 2 Fælles udtryk styrker SDU som brand Understøtter oplevelsen af fælles identitet."— Præsentationens transcript:

1 Ny visuel identitet på SDU

2 Nyt tilrettet logo 2 Fælles udtryk styrker SDU som brand Understøtter oplevelsen af fælles identitet.

3 Mulighed for eget logo  Alle enheder (institutter, centre, forskningsenheder) kan få egen version af logoet  Erstatter eksisterende sub- logoer  Bruges f.eks. til årsrapport, arrangementer etc. 3

4 Budgetstrategi 2016-2019

5 Tre spor for budgetproces, NAT  Spor 1: Institutternes og fakultetets faglige udvikling  Spor 2: Udvikling af uddannelse og undervisning  Spor 3: Teknisk og administrativ understøttelse November 2015 5

6 Spor 1: Institutternes og fakultetets faglige udvikling  Kortlægning af instituttets/fakultetets faglige styrkepositioner  Hvordan ønsker vi at udvikle disse?  Hvordan kan vi opbygge nye styrkepositioner? Dette under hensyntagen til:  Fakultetets nuværende og evt. fremtidige uddannelsesportefølje  Samfundsmæssig betydning: regionalt, nationalt og internationalt  Muligheder for fremtidig ekstern finansiering  Stagnerende eller faldende basisindtægter November 2015 6

7 Indhold og ansvar  Planlægningsgruppe: Fakultetets Ledelsesgruppe og formand Akademisk Råd  Institutternes faglige udviklingsplaner indgår i arbejdet  Performance-analyse af fastansatte VIP  Seminar 11. januar 2016:  Deltagerkreds: Akademisk Råd, Fakultetets Ledelsesgruppe, 5 personer pr. institut November 2015 7

8 Spor 2: Udvikling af uddannelse og undervisning  Hvordan kan vi skærpe uddannelsernes profiler og gennemføre fakultetets uddannelsesaktiviteter bedst muligt? Dette under hensyntagen til:  Forskningsbaseringen af uddannelserne  Øget brug af nye undervisningsformer, herunder digital understøttelse af undervisningen  Økonomiske overvejelser på såvel kursus- som uddannelsesniveau  Faldende uddannelsesindtægter November 2015 8

9 Indhold og ansvar  Planlægningsgruppe: Fakultetets Ledelsesgruppe og Koordinationsudvalg for uddannelse og undervisning  Omkostningsanalyse af kurser og uddannelse  Seminar 25./26. januar 2016  Deltagerkreds: Fakultetets ledelsesgruppe, studienævn akademisk råd og undervisningsudvalg November 2015 9

10 Spor 3: Teknisk og administrativ understøttelse  Hvordan understøttes kerneforretningen bedst muligt teknisk og administrativt? Dette under hensyntagen til:  En effektiv anvendelse af teknisk/administrative ressourcer  Løbende tilpasning af ressourcer og kompetencer i forhold til den aktuelle strategi  Stagnerende eller faldende indtægter November 2015 10

11 Processens indhold  Kortlægning af tværgående administrative funktioner påbegyndes:  Kommunikation  Studievejledning  Ph.d. administration  Økonomiadministration  Forskningsinfrastruktur/support  Øvrige områder afledt af spor 1 og 2 November 2015 11

12 Tidsplan og milepæle  12. november – proces godkendt i direktionen  18. november – procesdrøftelse i Fakultetets ledelsesgruppe  November/december – behandling i SU/Akademisk Råd  Januar/februar 2016 – seminarer for forskning, uddannelse og administration  Uge 5 – drøftelse i SU og AR  9. februar 2016 – beslutning om strategiske til- og fravalg i fakultetets ledelsesgruppe  Uge 7 – Fremsendelse af forslag til Rektorsekretariatet  3. marts – Direktionsbehandling  17. marts – Direktionsbehandling  4. april – Bestyrelsesbehandling November 2015 12

13


Download ppt "Ny visuel identitet på SDU. Nyt tilrettet logo 2 Fælles udtryk styrker SDU som brand Understøtter oplevelsen af fælles identitet."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google