Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afLucas Kjær Redigeret for ca. et år siden
1
Målstyring
3
Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU = medarbejder tilfredsheds analyse) Høj frekvente målinger (Uge, dag, time) Hvilke? - Giver mulighed for at reagere på afvigelser i tide.
4
Målstyring Hvad man kan måle – det kan man styre !!! Så det man ønsker at styre på, skal også være målbart !!! Målstyring handler om at gøre det væsentlige målbart!! –og ikke om at gøre det målbare væsentligt!!!! Målstyring er derfor både: -En ledelsesmetode -En praktisk værktøjskasse, der gør det muligt at kombinere uddelegering af ansvar med fokus på virksomhedens mål (vision/mission)
5
Målstyring Hvorfor målstyring ? Fælles målsætning for alle i virksomheden Arbejdsindsatsen koncentreres om det vigtige, at opnå mål! Forbedret kommunikation på tværs af organisation, hvordan opnås målet Opfølgning på effekt/resultat af forbedringstiltag i virksomheden
6
Målstyring Målstyret ledelse Sæt mål for udvikling og forbedring af virksomheden, funktionen, processen m.v. Sikre accept, forståelse og forpligtelse omkring disse mål. Efterspørg resultaterne – målingerne Drøft resultater årsager og forbedrings forslag Reagere aktivt på resultaterne og støtte i korrigering af kursen mod målene. Mål -> Resultater -> Dialog -> Handling
7
Målstyring
8
Overordnede mål Der skal være direkte sammenhæng fra virksomhedens overordnede strategi og mål -> til de daglige, ugentlige, osv. Måleområder. Der skal være en rød tråd fra de strategiske virksomhedsmål til målene for den enkelte ansatte i virksomheden
9
Målstyring
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.