Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

20. FEBRUAR 2007. Mødet: Fremtidens krav til eliten Ved Henrik Vincentz Direktør, Userneeds.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "20. FEBRUAR 2007. Mødet: Fremtidens krav til eliten Ved Henrik Vincentz Direktør, Userneeds."— Præsentationens transcript:

1 20. FEBRUAR 2007

2 Mødet: Fremtidens krav til eliten Ved Henrik Vincentz Direktør, Userneeds

3 De næste 30 minutter… Internettet som paradigmeskifte for rollerne hos afsendere og modtagere. Konsekvenser for måden vi interagerer på og præsenterer os selv. Krav til succesfulde websites i 2007.

4 Fire typer websites  E-handelssites  Informationssites  Selvbetjeningssites  Interaktionssites Fælles formål: Producenten ønsker at afsætte noget til forbrugeren

5 Mine 3 påstande: Internettet har markant ændret magtforholdet mellem producenter, købmænd og forbrugere. Den klassiske kamp mellem producenter og forbrugere vil uddø. Fremtidens vindere er dem, der forstår at det der skal tæmmes, er selve internettet.

6 Pas på med at spå Hvis du vil forudsige fremtiden, skal du først forstå fortiden.

7 Køb og salg i gamle dage Indtil år 900: Danskerne bytter varer direkte med hinanden. År 900 - 1200: Tyske købmænd gør deres indtog i Danmark År 1200 – 1990: Danskerne køber varer tæt på hvor de bor af de danske købmænd, som faldbyder varer. År 1991: Internettet gør sin entre.

8 Internettets betydning Forbrugerne kan indkøbe, hvor det passer dem. Mellemleddene vil blive færre. Man kan ikke længere sælge. Nu skal man overtale til at købe. Markederne bliver gennemsigtige for forbrugerne. Forbrugerne beslutter sig for priser og vilkår, inden de kontakter producent eller købmand.

9 Situationen i dag Forbrugerne er mere oplyste end nogensinde før Forbrugerne er selv eksperter på produkterne Rollerne for forbrugere og producenter er ændret Den tidligere kamp om pris og vilkår erstattes af et fælles ønske om at mødes. Det kan danske sites ikke finde ud af, og derfor benytter stadigt flere brugere internationale sites.

10 Klare facts… Danskerne handler stadigt mere on-line 2004: 5 mia., 2005: 8 mia., 2006: 11 mia. (Danmarks Statistik) I dag er e-handel meget prisfokuseret. Den stigende internationale gennemsigtighed vil gøre det vanskeligt for danske butikker at følge med. Danske forbrugere kvalificerer i stigende grad sig selv som forbruger ved hjælp af prissammenlignings-sites som Edbpriser, Pricerunner og Forsikringsluppen.

11 Fremtiden med Web 2.0 De klassiske udfordringer lever videre:  Gør det let for kunderne at finde ydelserne  Præsenter ydelserne attraktivt  Gør det let for kunderne at købe ydelserne De nye udfordringer med Web 2.0:  Vær imødekommende og åben  Skab direkte dialog med kunderne online  Præsenter virksomheden forståeligt

12 Nye udfordringer i Web 2.0 Vær imødekommende og åben  Modtag kundernes forslag  Mød kunder i 3D-virkelighed  Undgå database-tankegang

13 Nye udfordringer i Web 2.0

14 Skab direkte dialog med kunderne online  Corporate blogging  Direkte chat med servicemedarbejder  Interessegrupper online

15 Nye udfordringer i Web 2.0

16 Præsenter virksomheden forståeligt  Brugernes opfattelse er udgangspunktet  Fleksibel produktkategorisering  3D-præsentationer til ”sanseprodukter”

17 Nye udfordringer i Web 2.0

18 Krav til fremtidens Top 100 Opbakning i organisationen og forståelse for internettets forretningspotentiale. Forståelse for modtagernes tilgang til produkter, ydelser og informationer. Forståelse for modtagernes behov i forhold til tryghed, sikkerhed, overblik, totalservice mv.

19 Krav til fremtidens Top 100

20 Second Life – hvorfor? Hypet er vildere, end konceptet kan bære. Second Life giver dog et fingerpeg om det, fremtidens website skal kunne. Ligegyldigt om Second Life overlever. Det er børnehaven for Web 2.0. Mange virksomheder burde bruge det som en kærkommen chance for at lege og stille sig selv kritiske spørgsmål om kunderelationerne.

21 Ikke mere herfra Held og lykke til de nominerede Jeg håber, at alle får en god dag God fornøjelse med udfordringerne i Web 2.0 Spørgsmål? Henrik Vincentz Userneeds


Download ppt "20. FEBRUAR 2007. Mødet: Fremtidens krav til eliten Ved Henrik Vincentz Direktør, Userneeds."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google