Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Segmentering på producentmarkedet Af Rikke Nors, Anders Skafte, Niclas Kønig 3.ØMA.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Segmentering på producentmarkedet Af Rikke Nors, Anders Skafte, Niclas Kønig 3.ØMA."— Præsentationens transcript:

1 Segmentering på producentmarkedet Af Rikke Nors, Anders Skafte, Niclas Kønig 3.ØMA

2 Karakterstik af B-2-B markedet •Flere om købebeslutningen •Afledt efterspørgsel •Få men store købere •Forretningsbetonet købemotiv •Stabile og tætte relationer •Professionelle indkøbere •Direkte køb

3 De tre delmarkeder

4 Det industrielle marked •Indgår direkte i produktionen - Råvare - Komponenter - Halvfabrikata - Investeringsgoder •Indgår indirekte i produktionen - Bygninger - IT udstyr

5 Mellemhandlermarkedet •Formål at sælge dem uforarbejdet videre til andre virksomheder •På mellemhandler fungerer virksomheden som et mellemled mellem to virksomheder

6 Det offentlige marked •Det offentlige marked omfatter - Staten - Regionerne - Kommunerne •Det offentlige marked vedrører salg af produkter til offentlige virksomheder.

7 Segmenteringsvariabel på producentmarkedet •Geografiske kriterier •Demografiske kriterier •Produktionskriterier •Indkøbskriterier

8 Segmenteringskriterier

9 Build-up tankegangen – Kundens behov •Identificere kunderne •Bygger et marked op •Kundernes krav og ønsker skal passe til virksomhedens ide •Produktet udvikles i samarbejde med kunden

10 Breakdown tankegangen – Virksomhedens produkt


Download ppt "Segmentering på producentmarkedet Af Rikke Nors, Anders Skafte, Niclas Kønig 3.ØMA."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google