Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts."— Præsentationens transcript:

1 NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts

2 It was time for change! Antallet af bestyrelsesposter var ikke tilfredsstillende En vis frustration på sidste generalforsamling Lav aktivitet blandt partnerne Mere tid på faglige debatter – mindre tid på interne forhold For stor afhængighed af indsatsen fra få ildsjæle Ikke desto mindre har vi alle en fornemmelse af, at vi er på en meningsfyldt mission

3 Hovedprocessen Præsentation Af proces på ASNET dag Præsentation Af proces på ASNET dag Input fra regioner Samskrivning i samlet strategi Fremlæggelse på general- forsamling marts 2010 NU Bestyrelsen vedtager ny strategi Partner analyse gennemførelse og præsentation Forår 2009Sept 2009 Efterår 2009 vinter 2009/10Feb/Mar 2010 Mar 2010

4 Antal Partnere Partner Involvering Lav Høj Få (ca. 60+) Få (ca. 60)+ Mange (200 +) Scenarie 1Scenarie 2 Scenarie 3 Scenarie 4 De fire scenarier

5 Vision og Mission – stadig det samme ”ASNET vil være en af de førende leverandører af kompetente, eksterne bestyrelsesmedlemmer til mindre og mellemstore virksomheder i Danmark” ”ASNET medvirker til, at godt bestyrelsesarbejde udvikles i danske virksomheder således, at værdien af bestyrelsesarbejdet øges til gavn for aktionærer, ledelse, medarbejdere og samfund” VISION MISSION

6 Hvad får partneren ud af det? Bestyrelsesposter Netværk Erfaringsudveksling Eksklusivt Brand Værktøjer Faglig udvikling

7 Partnerinvolvering er nøglen! Ansvar – Vi skaber kun fremgang og resultater, hvis vi sætter os på forsædet Salg – Vi skal aktivere vores personlige netværk i at skaffe poster – Det gør vi i øvrigt allerede…… Netværk – Vi skal være aktive for at understøtte erfarings- udveksling, udvikling og i det hele taget skabe gode relationer Frivilligt organisationsarbejde – Alle skal bidrage – det fremmer sammenhængskraften

8 Changes!? Salg (skaffe bestyrelsesposter) – Ny incitamentsstruktur, der afspejler fokus på at partnerne skal aktivere deres personlige netværk – Vi kører pt en fælles canvas indsats som evalueres til sommer Rekruttering – Behov for færre partnere – Vurdere kandidater hårdere på eksisterende kriterier – Forventningsafstemning om organisationsarbejde Organisationsarbejde – Alle skal bidrage med en indsats i ASNETS funktioner – Vi er i færd med at udarbejde oversigt og indhold i alle funktioner for at fremme dette

9 Incitamenter og salgsscenarier 1.En partner skaffer sig selv en bestyrelsespost gennem eget netværk 1.Der er ingen økonomisk mellemværende mellem Partner og Asnet 2.Partneren må tage penge for rådgivning, evalueringsværktøj ud fra de konkrete muligheder 2.En partner skaffer en bestyrelsespost til anden partner baseret på personligt kendskab 1.Skafferen skal have 20% af første års bestyrelseshonorar 3.En partner leverer et lead til søgeproces i database (underskrevet aftale) 1.Asnet fakturerer kunden 16.000 kr for processen + direkte omkostninger (kørsel mv) 2.Skafferen får 8000 kr (50%) 3.Udførende (kan være skafferen) får 8000 kr (50%) + dækning for direkte omkostninger 4.En kunde henvender sig selv 1.ASNET er skaffer og får 8000 kr (50%) 2.Regionsformand er ansvarlig for at finde partner, der kører sagen. Denne partner får 8000 kr (50%) + direkte omkostninger 10% reglen gælder i scenarie 2 – 4 Håndtering af betaling ASNET fakturerer kunden i scenarier 2, 3 og 4 det fulde beløb Betaling videre til skaffer og evt. udførende betales enten via faktura fra skaffer eller som b-indkomst

10 Hænger modellen sammen Økonomisk? Indtægter 500 t.kr + Kontingent ca. 450 t.kr 70 partnere a 6.500 10 % fee ca. 100 t.kr Indtægter 500 t.kr + Kontingent ca. 450 t.kr 70 partnere a 6.500 10 % fee ca. 100 t.kr Udgifter Admin 300 t.kr (pt 200 t.kr pga Poul) Markedsføring 150 t.kr Rest er buffer Udgifter Admin 300 t.kr (pt 200 t.kr pga Poul) Markedsføring 150 t.kr Rest er buffer Skal ikke sammenlignes direkte med budget for næste år!


Download ppt "NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google