Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAnton Ipsen Redigeret for ca. et år siden
1
Afsætning 2012 HHX - Lene Baake
2
Plan for uge 4 Kapitel 7 – Efterspørgsel - repetition Opgaver
HHX - Lene Baake
3
Efterspørgsel Det en forbruger er villig til at købe til en bestemt pris HHX - Lene Baake
4
Efterspørgselsforhold
Individuelt – læs kap. 7 ( ) grundigt igennem Skriv alle blå ord op og en dertilhørende forklaring/definition (jeres egen) Skriv en sammenfatning af kapitlet Alle finder artikel eller klip eller link eller kilde eller eksempel til 1, 2, 3 HHX - Lene Baake
5
Hvad er konsumentenheden for tørretumblere? Antal?
Besvar disse spørgsmål Primære kilde: – ellers andre kilder - spørgsmål via Twitter Hvad er konsumentenheden for tørretumblere? Antal? Hvad er konsumentenheden for tandbørster? Antal? Hvad er konsumentenheden for hundemad? Antal? Hvor mange personbiler var der i Danmark i 2011? Hvor mange familier var der i Danmark i 2011? Hvor mange biler har hver familie altså i gennemsnit? Hvor stor var totalmarkedet for sødmælk i Danmark i 2010 i kr.? Oticon havde i 2006 en markedsandel på 19 % og en omsætning på ca. 5 mia. Hvor stor var totalmarkedet? Hvor stort er det potentielle marked for cykler i Danmark? HHX - Lene Baake
6
Opgaver fortsat Hvor stor var det effektive marked for e-boglæser i 2011? Hvor stor var det potentielle marked for e-boglæser i 2011? Hvad kan vi altså konkludere om det latente markeds størrelse? Firmaet LETLÆS solgte e-bogslæser, hvad var firmaets markedsandel? Ud fra illustration 2 side 113 vises vejen fra gris til leverpostej på frokostbordet HHX - Lene Baake
7
Illustration 3 Hvad betyder forskellen på de 4 punkter mellem konsument og producentmarkedet for markedsføring og salg (4 P-er)? HHX - Lene Baake
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.