Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afErling Justesen Redigeret for ca. et år siden
1
www.studentersamfundet.dk Uddannelsespolitisk Forum 15. marts 2007
2
www.studentersamfundet.dk 1) Formalia [B] (5 min) Valg af ordstyrer (B) Valg af referent (B) Godkendelse af dagsorden (B) Godkendelse af referat fra UPF-møde d. 21. februar 2007 (Vedhæftet) (B)
3
www.studentersamfundet.dk Dagsorden 1.Formalia [B] (5 min) 2.Nyt fra ordføreren [O] (5 min) 3.Politik konference i Danske Studerendes Fællesråd [O] (10 min) 4.Semesterevaluering [O] [D] [B] (45 min) 5.Mad (10 min) 6.Medielicens [O] [D] [B] (15 min) 7.Vejledning af studerende [O] [D] [B] (30 min) 8.Valg til UPU/DSF (OB) (5 min) 9.Valg til Politisk Koordinering (OB) (5 min) 10.Årsberetning fra ordføreren [O] (10 min) 11.Kort nyt fra råd, nævn og andre organer (O) (15 min) 12.Eventuelt 13.Næste møde 14.Mødeevaluering
4
www.studentersamfundet.dk 1) Formalia [B] (5 min) Valg af ordstyrer (B) Valg af referent (B) Godkendelse af dagsorden (B) Godkendelse af referat fra UPF-møde d. 21. februar 2007 (Vedhæftet) (B)
5
www.studentersamfundet.dk 2) Nyt fra ordføreren [O] (5 min) Projektmøde om vision Samarbejde blandt studerende i Akademisk Råd INS vælger at fratage 2. sem. fra G-SN Undertegnet genopstiller til posten som ordfører Endnu ingen kandidat til posten som viceordfører
6
www.studentersamfundet.dk 3) Politik konference i Danske Studerendes Fællesråd [O] (10 min) Afholdes i weekend 20. – 22. april Der afholdes formøder følgende datoer: –27. marts kl. 19.30 på Studenterhuset DL: 25. april –2. april kl. 19.30 på Studenterhuset –18. april kl. 17.30 på Studenterhuset Tilmelding til politik@s-et.aau.dkpolitik@s-et.aau.dk
7
www.studentersamfundet.dk 4) Semesterevaluering [O] [D] [B] (45 min) Hvordan sikre vi ordentlig opfølgning på semesterevalueringerne? –Hvornår skal der følges på? –Hvordan skal der følges op? –Hvem har ansvaret for opfølgning?
8
www.studentersamfundet.dk Semesterevaluering Spørgeskemaet er inddelt i ni dele: –(Baggrundsskema) –Forord –Indledende oplysninger –Læringsmålsætninger –Studieaktivitet og arbejdsindsats –Udbytte af studieaktiviteter –Projektarbejde –Kurser/forelæsninger/seminarer –Semestret generelt –Planlægning, informationer og rammer
9
www.studentersamfundet.dk Forord ”…Et sammendrag af de kvantitative besvarelser bliver lagt ud på studiets webside – altid uden at den enkelte studerendes svar kan identificeres…” Ansvarlig for sammendraget: Studienævnet Ansvarlig for offentligførelse: Studielederen
10
www.studentersamfundet.dk Indledende oplysninger Køn Alder Nationalitet Ingen opfølgning
11
www.studentersamfundet.dk Læringsmålsætning Element 7-11: –”Ved hvert moduls/semestres start, blev der fra studiets side informeret klart om målene for modulet/semesteret” –”Jeg satte mig ind i målene for hvert modul/semester” –”Efter min vurdering forstod jeg disse mål” Opfølgning ved: Rød: 0 – 59% der svarer 1, 2, og 3. Gul: 60 – 79% der svarer 1, 2 og 3. Grøn: 80-100 % der svarer 1, 2 og 3. Ansvarlig for opfølgning: Fafkoordinatoren
12
www.studentersamfundet.dk Studieaktivitet og arbejdsindsats Element 13: –” Hvordan vil du vurdere din indsats i de studieaktiviteter, det var muligt at deltage i på semestret?” Opfølgning ved: Rød: >10% der svarer ”Jeg deltog ikke” eller >50% der svarer ”0% - 40%” Gul: >25% der svarer ”0% - 40%” Grøn: Resten Ansvarlig for opfølgning: Studievejledningen
13
www.studentersamfundet.dk Udbytte af studieaktiviteter Element 19: –”Hvordan har dit udbytte af de forskellige studieaktiviteter været (fx i form af viden, praktiske færdigheder, nye/forstærkede kompetencer m.v.)?” Opfølgning ved: Rød: 0 – 29% der svarer 1, 2, og 3. Gul: 30 – 69% der svarer 1, 2 og 3. Grøn: 70-100 % der svarer 1, 2 og 3. Ansvarlig for opfølgning: Studielederen
14
www.studentersamfundet.dk Udbytte af studieaktiviteter Element 21 og 22: –”Studieaktiviteterne gav mig tilsammen et solidt grundlag for at opfylde studiets mål for hvert af de enkelte moduler.” Opfølgning ved: Rød: 0 – 29% der svarer 1, 2, og 3. Gul: 30 – 69% der svarer 1, 2 og 3. Grøn: 70-100 % der svarer 1, 2 og 3. Ansvarlig for opfølgning: Studielederen
15
www.studentersamfundet.dk Projektarbejde Element 27: –”Jeg synes, at gruppedannelsesprocessen forløb hensigtsmæssigt.” Opfølgning ved: Rød: 0 – 29% der svarer 1, 2, og 3. Gul: 30 – 69% der svarer 1, 2 og 3. Grøn: 70-100 % der svarer 1, 2 og 3. Ansvarlig for opfølgning: Fagkoordinatoren
16
www.studentersamfundet.dk Projektarbejde Element 31: –”Mit udbytte (fx viden, færdigheder, kompetencer) ved samarbejdet med den eksterne samarbejdspartner var stort.” Opfølgning ved: Rød: 0 – 29% der svarer 1, 2, og 3. Gul: 30 – 69% der svarer 1, 2 og 3. Grøn: 70-100 % der svarer 1, 2 og 3. Ansvarlig for opfølgning: Fagkoordinator
17
www.studentersamfundet.dk Projektarbejde Element 33: –”Samarbejdet med vejlederen fungerede godt (enighed om ”spillereglerne”, overensstemmelse mellem forventninger m.v.).” Opfølgning ved: Rød: 0 – 29% der svarer 1, 2, og 3. Gul: 30 – 69% der svarer 1, 2 og 3. Grøn: 70 – 100 % der svarer 1, 2 og 3. Ansvarlig for opfølgning: Semesterkoordinatoren
18
www.studentersamfundet.dk Projektarbejde Element 34: ” Der var god støtte at hente i projektvejledningen i forhold til…” –”... det projektmetodiske” –”… det faglige” –”… arbejdsprocessen” Opfølgning ved: Rød: 0 – 89% der svarer 1, 2, og 3. Gul: 90 – 94% der svarer 1, 2 og 3. Grøn: 95 – 100 % der svarer 1, 2 og 3. Ansvarlig for opfølgning: Semesterkoordinator
19
www.studentersamfundet.dk Projektarbejde Element 36: –”Det blev gjort klart, hvilke muligheder og grænser der var for valg af projektemne.” –”Det lykkedes os/mig at lave et projekt af høj faglig kvalitet.” Opfølgning ved: Rød: 0 – 29% der svarer 1, 2, og 3. Gul: 30 – 69% der svarer 1, 2 og 3. Grøn: 70 – 100 % der svarer 1, 2 og 3. Ansvarlig for opfølgning: Semesterkoordinatoren
20
www.studentersamfundet.dk Projektarbejde Element 38: ” På semestret oplevede jeg den problembaserede og projektorienterede undervisningsform som befordrende for udvikling af …” –… mine faglige kompetencer –… min evne til at indkredse og formulere problemstillinger –… min evne til at angribe og bearbejde problemstillinger –… min evne til at tilrettelægge en længere arbejdsproces og ’nå i mål’ til tiden Opfølgning ved: >50% svarer ”uenig” eller ”meget uenig” Ansvarlig for opfølgning: Semesterkoordinatoren
21
www.studentersamfundet.dk Kurser/foredrag/seminar Element 40: –”Underviserne viser generelt lydhørhed over for de studerendes holdninger og ønsker i forbindelse med tilrettelæggelse og afvikling af undervisningen.” Opfølgning ved: Rød: 0 – 29% der svarer 1, 2, og 3. Gul: 30 – 69% der svarer 1, 2 og 3. Grøn: 70 – 100 % der svarer 1, 2 og 3. Ansvarlig for opfølgning: Semesterkoordinator
22
www.studentersamfundet.dk Kurser/foredrag/seminar Element 40: –”Hvor vigtigt du synes, at dette forhold er i god undervisning (på det niveau, du læser på).” –”I hvor høj grad dette efter din mening faktisk var tilfældet i undervisningen på det forløbne semester.” Opfølgning ved: >50% svarer ”lav grad” eller ”meget lav grad” Ansvarlig for opfølgning: Studielederen
23
www.studentersamfundet.dk Kurser/foredrag/seminar Element 42: –”Hvordan vil du vurdere din indsats i hhv. ProjektEnhedskurser (PE) og StudieEnhedskurser (SE) på semestret? Opfølgning ved: Rød: >10% der svarer ”Jeg deltog ikke” eller >50% der svarer ”0% - 40%” Gul: >25% der svarer ”0% - 40%” Grøn: Resten Ansvarlig for opfølgning: Studienævn
24
www.studentersamfundet.dk Semestret generelt Element 45 og 46: Opfølgning ved: Rød: 0 – 29% der svarer 1, 2, og 3. Gul: 30 – 69% der svarer 1, 2 og 3. Grøn: 70 – 100 % der svarer 1, 2 og 3. Ansvarlig for opfølgning: –Studienævnet
25
www.studentersamfundet.dk Planlægning, information og rammer Element 48 a)”Jeg følte mig fra semestrets begyndelse velinformeret om semestrets aktiviteter, herunder kursusplaner” b)”Studieaktiviteternes tidsmæssige placering og udstrækning var planlagt hensigtsmæssigt” d) ”Eksamensplaner blev udmeldt til de studerende i tilstrækkelig god tid” Opfølgning ved: >50% svarer ”lav grad” eller ”meget lav grad” Ansvarlig for opfølgning: Studiesekretæren
26
www.studentersamfundet.dk Planlægning, information og rammer Element 48 c) ”Omfanget af studieaktiviteter iværksat af studiet var passende” Opfølgning ved: >50% svarer ”lav grad” eller ”meget lav grad” Ansvarlig for opfølgning: Studienævnet
27
www.studentersamfundet.dk Planlægning, information og rammer Element 49: ”Jeg følte mig semestret igennem velinformeret om…” a)… praktiske forhold (aflysninger, lokaleændringer, tilmeldingsfrister m.v.) b)… studierelevante forhold (fx bøger til anskaffelse, forberedelse til kurser, relevante gæsteforelæsninger m.v.) c)… studiepolitiske forhold, herunder studienævnets arbejde (studenterrepræsentanter, mødetidspunkter, dagsordener m.v.) d)… sociale aktiviteter i forbindelse med universitetet Opfølgning ved: >50% svarer ”uenig” eller ”meget uenig” Ansvarlig for opfølgning: Studiesekretæren og studienævnssekretæren –For 49c dog også de studerende i studienævnet
28
www.studentersamfundet.dk Planlægning, information og rammer Element 50: a)De fysiske rammer omkring afviklingen var gode (lokaler, computere, AV-udstyr, laboratorier m.v.) b)IT-faciliteter og –services var gode (fx intranet/elektroniske konferencer/- nyhedsgrupper, adgang til relevante materialer og sider hjemmefra m.v.) c)IT-faciliteterne blev anvendt hensigtsmæssigt fra universitetets side, dvs. af undervisere, sekretærer, IT-medarbejdere m.fl. Opfølgning ved: >50% svarer ”uenig” eller ”meget uenig” Ansvarlig for opfølgning: a)Institutleder b)EDB-afdelingen c)Primært studiesekretær.
29
www.studentersamfundet.dk 5) Mad (10 min) En hurtig sandwich.
30
www.studentersamfundet.dk 6) Medielicens [O] [D] [B] (15 min) Møde afholdt i DSF fredag d. 9. marts Der skal køres en lokal vinkel først med læserbreve i lokalaviser, evt. med udgangspunkt i en studerende uden fjernsyn. På sigt skal økonomer regne på virkningen af at indføre medielicens Skal vi lave en kampagne?
31
www.studentersamfundet.dk 7) Vejledning af studerende [O] [D] [B] (30 min) AAU er bevilget 10 mio. pr. år de kommende år Skal bruges på vejledning Rektor vil decentraliserer dem Krav til samtaler med forsinkede studerende –På AAU 1800 (900 reelt) Hvad skal midlerne bruges?
32
www.studentersamfundet.dk 8) Valg til UPU/DSF (OB) (5 min) Da Karina Søborg har trukket sig fra posten som Studentersamfundets repræsentant i UPU/DSF (Uddannelsespolitisk Udvalg i Danske Studerende Fællesråd) skal der vælges en ny hertil. P.t. er der tre suppleanter: –1. suppleant: Anja Reinwald –2. suppleant: Jonas Caben Iversen –3. suppleant: Jeppe Mulvad Larsen Kandidater: –???
33
www.studentersamfundet.dk 9) Valg til Politisk Koordinering (OB) (5 min) Da Nikolaj Holm, via sin post som medlem af Universitetsbestyrelsen, nu sidder i Den politiske koordinering herfor, skal der findes en ny person der skal repræsentere UPF. Kandidater: –???
34
www.studentersamfundet.dk 10) Årsberetning fra ordføreren [O] [B] (10 min) Udsendt skriftlig på UPF@ Skitser årets politiske emner lokalt og nationalt Kommenter på –Den politiske koordinering –Viceordfører-posten –Fagråd –Pressedækning –14. dags møder med Rektor –Danske Studerendes Fællesråd Perspektiverer
35
www.studentersamfundet.dk 11) Kort nyt fra råd, nævn og andre organer (O) (15 min) Kort orientering fra nedenstående organer: –Universitetsbestyrelsen –FagTek –FagSamf –FagHum –Internationalt Forum –Studentersamfundets bestyrelse –SITF (Studentersamfundets IT Forum) –Danske Studerendes Fællesråd Uddannelsespolitisk Udvalg Levevilkårsudvalg Internationalt Udvalg –Rektors Rådgivende Udvalg Fysisk Udvalg –Socialudvalget
36
www.studentersamfundet.dk 12) Eventuelt
37
www.studentersamfundet.dk 12) Næste møde 19. april kl. 17.30 på Studenterhuset
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.