Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

ABM i Praksis Kvalitetsinformation og – formidling til lokale borgere og turister Kulturens plads i Danmark 1.3.2006 i Kolding Børge Søndergård.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "ABM i Praksis Kvalitetsinformation og – formidling til lokale borgere og turister Kulturens plads i Danmark 1.3.2006 i Kolding Børge Søndergård."— Præsentationens transcript:

1 ABM i Praksis Kvalitetsinformation og – formidling til lokale borgere og turister Kulturens plads i Danmark 1.3.2006 i Kolding Børge Søndergård

2 Baggrund ABM – et hot emne DB’s konference ”Biblioteker på tværs” DB-SLA-ODM Foreningernes ministerkontakt: ny pulje/provinspulje? Kontakt til baglandet Nyt møde med Brian! Stærk ministerstøtte, men skal gennem ”de regionale kulturaftaler”

3 ABM Vendsyssel Hvem?: Historisk Museum, Lokalarkiv, Kunstmuseum og Bibliotek Kommunesammenlægning Hvad skal vi leve af: oplevelsesøkonomi? Gode tiltag allerede: Lysets land, NOKS, Kulturrejsen, Rejsen i Landskabet Mere specialiseret efterspørgsel – vi vil dybere og vi vil have med målrettet information

4 Projektets formål Forpligtende produktions-, videns- og formidlingssamarbejde Samhørighed i ny kommune Nytænkende indhold i oplevelsesturismen Placering af Turistinformation – ”den røde tråd” Samarbejde med universiteter og uddannelsesinstitutioner Videnstunge arbejdspladser Ny national model for ABM-samarbejde?

5 Det overordnede samarbejde Oplevelsesturisme Den røde tråd Forpligtende professionelt netværk Overordnet syn på indholdsproduktion: Målrettet og interessant information Bruge hinandens viden og styrker Bruge alle kanaler, også de nye teknologiske

6 Væsentlige resultatmål Der udvikles model Hjemmeside med kvalitetsindhold Evalueringsrapport Bog til alle borgere i Ny Hjørring Mindst 100 samproduktioner om året Turistinformation med ”lokalafdelinger” Målinger og tilfredshedsundersøgelser Kompetenceforøgelse hos personalet Forslag til undervisningsindhold i ABM- uddannelserne

7 Periode og økonomi Projektperiode: 2005 – 2007 (evt. nu 2008) Samlet økonomi: 3.2 mio. kr. Provinspuljen søges om 2 mio. kr.

8 Lever eller dør projektet? Hastværk sommeren 2005 – lovning om ekstraordinær behandling Snydt! Behandling i RKA efterår 2005 – ansøgninger for 6 mio. kr. – ABM projektet indstilles 13 projekter ud af 22 videre til Provinspuljen (9 med 1. prioritet, 2 med 2. prioritet og 2 med 3. prioritet) – gæt selv om vores ? Næppe ”stor kærlighed” til projektet i RKA – problematisk at KUM binder sig op på RKA Forhandles med KUM den 10.3.2006


Download ppt "ABM i Praksis Kvalitetsinformation og – formidling til lokale borgere og turister Kulturens plads i Danmark 1.3.2006 i Kolding Børge Søndergård."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google